Galimybė pakeisti karjerą
Programos „Women Go Tech“ bendraįkūrėja Žydrūnė Vitaitė įsitikinusi, kad didėjantis mentorystės, kai daugiau patirties turintis specialistas sutinka padėti profesinio tobulėjimo klausimais, populiarumas neturėtų stebinti dėl matomų gerųjų pavyzdžių. Vien jos atstovaujama, mentoryste paremta ir paspartinti karjerą informacinių technologijų (IT) bei inžinerijos srityse moterims padedanti programa per penkerius veiklos metus prisidėjo prie beveik 500 įkvepiančių pokyčio istorijų.
„Mentorių patarimai ir suteiktos vertingos žinios dalyvėms padeda pakeisti karjeros kryptį ir pradėti savo profesinį kelią naujoje rolėje. Pastebime, kad šių bei panašių istorijų įkvėpti profesionalai mentorystės programas pradeda diegti ir įmonių viduje. Tai į gera keičia organizacijų kultūrą ir padeda ne tik lengviau rasti naujokų, bet ir auginti esamus darbuotojus“, – pastebi „Women Go Tech“ bendraįkūrėja.
Mentorystės praktiką kai kuriose savo komandose įgyvendina reklamos technologijų kompanija „Adform“. Tiesa, pirmoji mintis imtis tokio komandos talentų auginimo gimė pačių darbuotojų iniciatyva. Produkto valdymo operacijų direktorė Justina Andrijauskaitė-Karpovičė ėmėsi kuruoti mentorystės programą, skirtą darbo pobūdį pakeisti norintiems kompanijos specialistams. Pastarieji, dažniausiai prieš tai dirbę klientų aptarnavimo skyriuje, lydimi mentorių turi galimybę pasimokyti Justinos komandoje bei tapti jaunesniaisiais produkto vadovais.
„Visgi nėra įsipareigojimų, kad pabandžius šitą kelią būtinai reikia juo žengti ir toliau. Gal žmogui tiesiog nepatiko, gal to ėmėsi per anksti, kartais ateina supratimas, kad tai visgi nėra ta sritis, su kuria norima sieti tolesnę savo karjerą“, – pasakoja specialistė.
Nors Justinos kuruojama programa buvo skirta vienai komandai, ilgainiui tokią darbuotojų perkvalifikavimo praktiką planuojama pritaikyti ir visoje įmonėje.
Pastebi abipusę naudą
Šiandien J.Andrijauskaitė-Karpovičė skaičiuoja, kad kas trečias jos komandos narys karjerą pradėjo klientų aptarnavimo srityje ir progą ją pakeisti gavo būtent per mentorystę.
„Tai tik dar vienas įrodymas, kad ženklų pokytį galima padaryti ir organizacijos viduje. Kad procesai vyktų kuo įmanoma sklandžiau, o mentoriai būtų suinteresuoti dalintis savo patirtimi, pradėjome ir jiems skirtus mokymus, ko reikėtų norint tapti geresniu mentoriumi“, – apie abipusę programos naudą kalba produkto valdymo operacijų direktorė.
Kartais mentoriams pakanka ir tokios veiklos suteikiamo prasmės jausmo. Tuo įsitikinęs jau šešerius metus „Adform“ vieno iš klientų aptarnavimo departamento vadovu dirbantis ir savo iniciatyva dar vieną mentorystės programą kolegoms pradėjęs Artūras Mazolis. Susitikimų su kolegomis metu specialistas dalinasi žiniomis apie lyderystę, konstruktyvų grįžtamąjį ryšį ir bendrauja kitomis, profesiniam programos dalyvių tobulėjimui skirtomis temomis.
„Džiugina tai, kad mano idėjos ir patarimai buvo įgyvendinti, padėjo pasiekti geresnių rezultatų. Teorinę dalį gali rasti knygose, tačiau per mentorystę sužinai, kaip viskas vyksta realybėje, gauni vertingų patarimų ir gali pasimokyti iš kitų padarytų klaidų. Matydamas teigiamą rezultatą ir laimingus žmones ilgainiui įsisuki į mentorystės ratą ir neskaičiuoji savo laiko, ruošiesi mentorystės sesijoms ir po darbo valandų ar savaitgaliais. Tai lyg pašaukimas“, – pasakoja A.Mazolis.
Nukreipia ir į vadovus
Savo vidinę mentorystės programą prieš dvejus metus pradėjo ir „Luminor“ bankas. Tiesa, pastaroji skirta įvairiems vadovams: tokią poziciją gavusiems pirmąjį kartą, pakeitusiems padalinį, ar net Baltijos šalių lygmeniu vadovauti pradėjusiems specialistams. Kaip akcentuoja Mari Pervik, „Luminor“ mokymų partnerė, programa gimė pamačius, kad naujiems vadovams toks supažindinimas su naujais iššūkiais – labai reikalingas. Naujokai mokosi iš jau vadovaujamos patirties turinčių kolegų, tampančių pastarųjų mentoriais.
„Tokį mentoriaus jau vaidmenį išbandė ir visos kompanijos generalinis direktorius. Prie programos sėkmės prisideda ir tai, kad išmėginti mentorystę darbuotojus skatina jų pačių vadovai, matydami, jog taip mokosi abi pusės: naujokai įgauna vertingų praktinių žinių, o mentoriai pasisemia naujų idėjų iš savo ugdytinių – pastarieji neretai turi visai kitokį požiūrį į lyderystę“, – pasakoja M.Pervik.
Mokymų partnerei antrina jau dvylika metų savo patirtimi su kitais profesionalais besidalinantis Ismaelis Capelas Cuevas, „Luminor“ Paslaugos srities pristatymo vadovas, aktyviai prisidedantis ir prie „Women Go Tech“ veiklos. Jis mentoryste susidomėjo spontaniškai, kai prie komandos prisijungus keliems naujokams nusprendė jiems padėti tapti geresniais specialistais, o dabar raško šio sprendimo vaisius.
Naudą pačiam galiausiai atneša siekis tapti geru mentoriumi.
„Naudą pačiam galiausiai atneša siekis tapti geru mentoriumi. Ši atsakomybė – suteikti reikiamą patarimą ar geriausią atsakymą į klausimą – verčia ir patį specialistą susimąstyti apie įvairius atvejus ir situacijas, išspręsti galvosūkius, su kuriais galbūt dar niekada neteko susidurti. Džiugina ir žinojimas, kad prisidėjai prie to, kad besimokančiam žmogui šis kelias būtų lengvesnis ir lydėtų į sėkmę. O pasitikėjimo pagrindu sukuriamas ilgalaikis ryšys tarp mentoriaus ir specialisto, kurį jis lydi šiame profesiniame kelyje“, – ilgamete patirtimi dalinasi I.C.Cuevas.