Bendrovės vadybininkas Kipras Uždavinys pasakoja – šiandien išlikti konkurencingiems maisto pramonėje galima tik sukūrus tokį gaminį, kuris gali nustebinti klientą savo ekologiškumu ir sveikumu.
Konkurencija verčia pergalvoti strategiją
„Vidutiniškai eksportuojame apie 30% produkcijos ir toliau stengiamės šį skaičių didinti, kadangi Lietuvos rinka yra palyginus maža ir čia nėra labai daug galimybių toliau plėstis. Didžiausi mūsų partneriai yra kaimyninėse šalyse ir Vakarų Europoje. Taip pat pradėjome eksportuoti į Šiaurės Ameriką bei keletą Azijos valstybių“, – apie eksporto veiklą pasakoja p. Uždavinys.
Sparčiai auganti konkurencija verčia verslininkus keisti strategijas, kurti naujus produktus, kurie skirtųsi nuo konkurentų gaminamos produkcijos ir būtų įdomus. Tiesa, atstovas pastebi, kad didėjantys gamybos kaštai (algos, paslaugos, žaliavos) apsunkina konkurenciją su kitomis Vakarų valstybėmis.
„Ustukių malūno“ komanda naujų klientų ieško tarptautinėse parodose ir internetu. „Internete yra begalė priemonių ir „B2B“ (verslas–verslui) platformų, kuriose nesudėtinga surasti potencialius klientus. Eksporto skatinimo būdų yra tikrai ne vienas, reikia bandyti išnaudoti jų kuo daugiau. Taip pat būtina nuolatos ieškoti naujų produktų, kuriais galima nustebinti vartotojus, plėsti savo asortimentą“.
Pataria atidžiai rinktis eksporto partnerius
Sėkmingai eksportuojančios įmonės atstovas pastebi pagrindinę klaidą, kurią daro pradedantys verslininkai. Anot pašnekovo, pirmasis ir svarbiausias žingsnis – tikslingai atsirinkti potencialius klientus. „Dažniausiai daroma klaida yra neteisingai atsirinkti klientai. Daug laiko praleidžiama bandant kažką parduoti įmonėms šalyse, kuriose tas produktas nevartojamas ir dėl to dažnas verslininkas nusimena ir galvoja, kad jų produktas netinkamas eksportui“, – esminę klaidą aiškina K. Uždavinys.
Tereikia gerai atsirinkti potencialų klientą ir rinką, į kurią norime įeiti, nebūtina net tobulai mokėti anglų kalbą
„Visur dirba tokie patys žmonės kaip mes, todėl verslo naujokams bijoti nereikia. Tereikia gerai atsirinkti potencialų klientą ir rinką, į kurią norime įeiti, nebūtina net tobulai mokėti anglų kalbą“, – papildo verslininkas.
Atstovas pasakoja, kad eksportuojant maisto gaminius reiktų atsižvelgti į kiekvienos šalies vartojimo kultūrą, mat kiekvienos valstybės vartotojų poreikiai skoniams, pakuotei ir net produkto formai skiriasi. „Pavyzdžiui, pietuose esančios šalys mėgsta aštresnius skonius, daugiau prieskonių, kai tuo tarpu šiauriau esančiose šalyse vartojama daugiau švelnesnių skonių produktų“, – pasakoja K. Uždavinys.
Informacija parengta bendradarbiaujant su Ūkio ministerija, jos skelbimas finansuojamas ES lėšomis
Siūlykite savo produktus / paslaugas užsienio rinkoms!Nežinote nuo ko pradėti? Pasikonsultuokite! Aukštos kokybės konsultacijoms eksporto ir įmonių tarptautinio bendradarbiavimo klausimais – priemonė EXPO KONSULTANTAS LT. Įmonės jau gali teikti paraiškas dėl kompensacijų už konsultacijas išmokėjimo (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir INVEGA svetainėse). |
Finansavimas planuojamų eksportuoti produktų sertifikavimui, įskaitant reikalingus bandymus ir tyrimus – priemonė EXPO SERTIFIKATAS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse). |
Finansavimas produkcijos pristatymui užsienyje vykstančiose tarptautinėse parodose – priemonė NAUJOS GALIMYBĖS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse). |
Finansavimas įmonių grupių (klasterių) veikloms, nukreiptoms į naujų eksporto rinkų paiešką (konsultacinėms, įskaitant ekspertines, paslaugoms, narystei tarptautiniuose tinkluose, rinkodaros priemonių, skirtų įsiliejimui į tarptautinius tinklus rengimui ir kitoms išlaidoms) – priemonė VERSLO KLASTERIS LT (daugiau informacijos ieškokite Ūkio ministerijos ir ES INVESTICIJOS svetainėse). |