Verslumas prieš politiką: kas nutiks 1,2 mlrd. eurų vertės importui iš Kinijos į Lietuvą?

Vasarą suprastėję Lietuvos ir Kinijos diplomatiniai santykiai lėmė, kad daliai lietuviškų įmonių Kinijoje buvo sumažinti kredito limitai ir nutrauktas tiesioginis traukinio maršrutas į Vilnių. Lapkritį atidaryta Taivaniečių atstovybė sukėlė naujų kalbų – baiminamasi ne tik dėl Lietuvos eksporto, tačiau ir dėl importo iš Kinijos suvaržymų. 15min kalbinti verslininkai neslepia, kad padėtis dėl tiekimo iš Kinijos – bloga. Pasitaiko, kad prekę užsisakius per tarpininkus Vokietijoje ji atkeliauja greičiau nei tiesiogiai, tačiau vien su politika to neskubama sieti.
Atkeliavo pirmoji asmens apsaugos priemonių siunta iš Kinijos
Siunta iš Kinijos / Žygimanto Gedvilos / BNS nuotr.

Lietuva iš Kinijos pernai importavo produktų už 1,2 mlrd. eurų, dar daugiau – šiais metais importas sparčiai didėjo. Statistikos departamento duomenimis, sausio–rugsėjo mėnesiais iš Kinijos buvo importuota prekių už 1,112 mlrd. eurų. Tai 27 proc. daugiau nei per tris pirmus 2020 m. ketvirčius.

Iš Kinijos į Lietuvą keliauja elektros mašinos, įrenginiai ir jų dalys (19 proc.), mechaniniai įrenginiai (12 proc.), tekstilės dirbiniai (9 proc.), optikos, fotografijos, matavimo prietaisai (6 proc.), antžeminio transporto priemonės (5 proc.).

Reikšminga dalis šio eksporto yra komponentai ir žaliavos, kurias Lietuvos inžinerinės ir kitos įmonės panaudoja savo produkcijos kūrimui.

Kaip anksčiau 15min sakė Lietuvos pramonininkų konfederacijos vadovas Vidmantas Janulevičius, jis mato ženklų, kad baigtinius produktus Kinija norėtų eksportuoti gausiau, tačiau komponentus ir žaliavas – mažesnėmis apimtimis.

Žaliavoms, su kuriomis mes vėliau sukuriame didesnę pridėtinę vertę Lietuvoje, tų apribojimų, matyt, yra ir galimai bus dar daugiau“, – spėjo V.Janulevičius.

Verslas: užsakymai vėluoja, bet sunku pasakyti, kiek yra tame politikos

15min kalbinti logistikos ir verslo atstovai neslepia – tiekimo problemų apstu, tačiau tiksliai pasakyti, kiek tai lemia prasti politiniai ryšiai, o kiek kitos priežastys – negali niekas.

Tiesa, kai kurios įmonė jau pastebėjo, kad per tarpininkus kitose šalyse, pavyzdžiui, Vokietijoje, užsakytos prekės atkeliauja greičiau negu tiesiogiai užsakius iš Kinijos į Lietuvą.

„Elinta Motors“ vadovas Laurynas Jokužis 15min tvirtino, kad įmonės užsakymai iš Kinijos kartais gali vėluoti 3–4 mėnesius.

„Tas pačias baterijas vežame į Klaipėda arba į Hamburgą. Iš Vokietijos atgabena greičiau, o per Lietuvą kažkaip sunkiai. Jei mes nurodome savo partnerius vokiečius, kad krovinys vežamas į Hamburgą, paima iš karto. Kai galutiniu uostu nurodama – Klaipėda, stovi 4–5 savaites. Gal kažkur uostai perkrauti, gal per kitus uostus važiuoja, gal tiesiog, kad Klaipėda, todėl eina į eilės galą“, – spėliojo pašnekovas.

Gamintojo nuotr./Laurynas Jokužis
Gamintojo nuotr./Laurynas Jokužis

Jis pridūrė apie politinę situaciją pasišnekantis su verslo partneriais iš Kinijos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų