Vežėjai apie draudimo brokerius: jie gali išgelbėti nuo bankroto

Draudimas – sunkiai nuo vežėjų verslo atsiejamas dalykas. Ant kortos kiekvieną dieną pastatyti stambūs ir vertingi kroviniai, brangūs vilkikai, mažesnės ar didesnės sandorių sumos. Svarbu apdrausti ne tik autoįvykius, bet ir kasdienes situacijas. Policijai sustabdžius vilkiką, kurio draudimo galiojimas pasibaigęs prieš kokią savaitę, laiko atgal neatsuksi, o padariniai – itin skaudūs.
Pinigai
Pinigai / 123rf.com

Situaciją kontroliuoti būtina nuolat, o mažų ir vidutinių įmonių pagalbininkai šiuo klausimu – draudimo brokeriai. Nuo jų darbo gali priklausyti įmonės išsilaikymas ar bankrotas.

Svarbi pagalba nedidelėms įmonėms

Buvęs vežėjų asociacijos „Linava“ viceprezidentas, o dabar Smulkiųjų ir vidutinių vežėjų asociacijos prezidentas Mečislovas Atroškevičius atkreipia dėmesį, kad vežėjų versle draudimas yra kertinė ašis. Tai – padidintos rizikos veikla, todėl vienas nenumatytas įvykis gali turėti itin didelę reikšmę tolesnei įmonės veiklai.

Tai – padidintos rizikos veikla, todėl vienas nenumatytas įvykis gali turėti itin didelę reikšmę tolesnei įmonės veiklai.

Ne ką mažiau svarbus ir draudimas, ir jo pasirinkimas – tai ir laiko, ir pinigų, ir sąlygų klausimas. Būtent todėl, anot pašnekovo, renkantis draudimą dažna įmonė kreipiasi į žmogų, išmanantį tą sritį – draudimo brokerį: „Aš galvoju, kad kiekvienas žmogus turi būti būtent savo srities specialistas. Visko žinoti tikrai neįmanoma. Jei jums reikia taisyti automobilį, tai ieškote gero meistro, jei reikia atlikti namuose rimtesnius darbus – kviečiate meistrą, statybininką, elektriką. Jie turi patirties, turi savo būdų bei įrankių, todėl darbą atlieka profesionaliai ir greitai. Taip gyvenime turi būti – kiekvienas turi dirbti savo darbą. Ir būtų gerai tą darbą dirbti gerai.“

Draudimas, pasak pašnekovo, lygiai tokia pat sritis. „Išmokti, aišku, galime viską, tačiau, norint turėti pakankamai žinių, reikia nuolat domėtis, sekti rinką, analizuoti. Didelės įmonės dažnai būtent šiam darbui samdo atskirus žmones, o mažoms įmonėms tuo gelbėja draudimo brokeriai“, – aiškino M.Atroškevičius.

Smulkiųjų ir vidutinių vežėjų asociacijos prezidento nuomone, jei yra žmonių, kurių darbas – stebėti rinką, ją vertinti, domėtis naujienomis, analizuoti, turime tuo naudotis. „Kai kurios rinkos keičiasi taip greitai, kad nespėji domėtis ar reaguoti. Taip rinkoje ir atsiranda tarpininkai, draudimo brokeriai. Tačiau pagal jų darbą klientai juos vertina bei atsirenka.

Draudimo brokeriai turi būti kaip pagalbininkai, jie turi siūlyti, nuolat konsultuoti, ką geriau daryti, siekiant sumažinti draudimo įmokas. Draudimo brokeriai seka rinką ir tikrai gali pasiūlyti draudimo bendrovę, kurioje šiuo metu kaina yra pati geriausia. Mano nuomone, paprastiems žmonėms, smulkioms ar vidutinėms įmonėms, palyginti, patogu dirbti su draudimo brokeriu“, – tikino pašnekovas.

Kai kurios rinkos keičiasi taip greitai, kad nespėji domėtis ar reaguoti. Taip rinkoje ir atsiranda tarpininkai, draudimo brokeriai.

Aišku, pasak M.Atroškevičiaus, draudimo brokerių rinkoje, kaip ir kitose, turi būti natūrali atranka. „Kaip ir kiekvienoje srityje yra sąžiningų ir nesąžiningų darbuotojų, taip ir draudimo. Vieniems galbūt rūpi tik paimti pinigus, o kitiems – iš tiesų suteikti paslaugą, rasti klientui geriausią sprendimą. Tačiau taip ilgainiui ir susiformuoja požiūris apie vieną arba kitą specialistą ir jų klientų ratas.

Elementaru, kad klientas, kai jam laiku primena, kada baigsis draudimas, paklausia, ką planuojame daryti toliau, pataria ir suranda geriausią būdą, tai vertina. O jei vieną dieną vežant krovinį sustabdo policija ir praneša, kad draudimas pasibaigė prieš savaitę – patys suprantate. Aš manau, kad tinkamai atliekamos draudimo brokerių paslaugos tiesiog palengvina gyvenimą“, – kalbėjo jis.

Kartais išgelbėja nuo bankroto

Natūralu, anot M.Atroškevičiaus, kad minėtas patogumas kainuoja. Tačiau pašnekovas atkreipia, kad gero draudimo brokerio darbas neretai gali atsipirkti su kaupu – ne laiko, ne patogumo, o būtent finansiniu aspektu. Su vienu iš draudimo brokerių pats pašnekovas dirba jau gerą dešimtmetį ir pamena, kad gerokai seniau specialistas jam suteikė neįkainojamą pagalbą apie 70 000 litų „kainavusioje“ situacijoje.

„Pamenu, pradedi kalbėti su draudimo bendrovės žalos skyriumi, jie pradeda, vaizdžiai tariant, sukti nosį. Tada klausi draudimo brokerio – ką daryti. Jis tau pasiūlo. Sako, yra žalų nustatymo profesionalai. Sumoki, aišku, bet jie apžiūri, viską surašo, kaip kokį diplominį darbą. Draudimo bendrovei, gavusiai tokią ataskaitą – su nuotraukomis, kainomis, jau nėra, kur dingti. Tada draudimo brokeris mums padėjo surasti tinkamą kelią, kuriuo eiti – surasti ekspertus, į kuriuos galėtume kreiptis, surašyti ataskaitas ir panašius dalykus, kas tuo metu irgi buvo labai svarbu“, – vieną iš teigiamų patirčių prisiminė pašnekovas.

M.Atroškevičius teigė suprantantis, kad vienokių ar kitokių rizikų yra visuose versluose, tačiau, kalbant būtent apie vežėjus, draudimo svarba kartais sunkiai pamatuojama. Todėl, pasak pašnekovo, svarbu, kad kas nors tuo rūpintųsi, sektų rinką ir kokybiškai aptarnautų – tai įmonių vadovams, kurie dažnai turi begales darbų, labai svarbi pagalba.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas atskleidė: „Lidl“ dažno vartojimo prekių krepšelis – pigiausias
Reklama
Įspūdingi baldai šiuolaikinei svetainei: TOP 5 pasirinkimai