„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Vienaragiu ketinančio tapti „PVcase“ vadovas D.Trainavičius: „Kitąmet augsime 2–3 kartus“

Šį rudenį saulės elektrinių projektavimą automatizuojantį įrankį siūlantis lietuvių startuolis „PVcase“ pranešė pritraukusi rekordinę 20 mln. eurų investiciją, kuri bus skirta komandos plėtrai, naujų paslaugų ir produktų vystymui ir naujų padalinių atidarymui. Įmonės vadovas Deividas Trainavičius interviu papasakojo apie didelius augimo planus bei atskleidė ambicijas po kelerių metų tapti vienaragiu.
Deividas Trainavičius
Deividas Trainavičius / Asmeninio archyvo nuotrauka

– Deividai, malonu, kad priėmei savo šaunioje ir labai spalvingoje Kauno centrinėje būstinėje. Mūsų skaitytojai visas biuro spalvas pamatys nuotraukose, o tu papasakok, koks buvo tavo kelias į saulės energetiką? Juk ši sritis labai perspektyvi, bet gana specifinė, reikalingos siauros žinios.

–Mano kelias į šį verslą buvo gana ilgas. Viskas prasidėjo studijuojant mechanikos inžineriją Kaune, kai pagal „Erasmus“ programą pavyko pusmečiui išvykti į Suomiją. Vienas iš kurso dalykų buvo atsinaujinanti energetika, tad jau tada man tai labai patiko, užsikabinau.

Baigęs universitetą, persikėliau gyventi į Londoną ir pavyko gauti praktikos vietą saulės energetikos įmonėje. Viskas natūraliai susidėliojo. Trejetą metų padirbėjau joje su saulės elektrinių projektais. Vėliau iš Londono persikėliau į Vokietiją ir pradėjau toje pačioje bendrovėje dirbti nuotoliniu būdu.

„Lords LB Asset Management/Saulės jėgainės parkai Lenkijoje
„Lords LB Asset Management/Saulės jėgainės parkai Lenkijoje

Tuo metu tai buvo visiška naujovė, sunkiai galėjo kas pagalvoti, kad tai įmanoma. O pasirodo, kad nuotoliniu būdu gali netgi efektyviau dirbti, nei biure. Man pavyko, pamačiau, kad gerai sekasi dirbti nuotoliniu būdu, tad ir nusprendžiau įkurti savo konsultacijų kompaniją, kuri teiktų saulės elektrinių projektavimo paslaugas platesniam klientų ratui. Iš esmės, tada ir gimė mintis užimti šią labai specifinę, bet greitai augančią, nišą.

Ilgainiui pamačiau, kad sekasi, atsirado daugiau klientų, pradėjau daugiau dirbti su Beneliukso šalių rinka. Taip sutapo, kad tuo metu kilo saulės energetikos bumas Europoje. Atsirado begalės klientų, dirbome su daug įdomių projektų.

Kaip tik tuo metu pradėjau kompaniją auginti Lietuvoje, pasamdžiau nemažai gerų specialistų iš KTU. Taip išsivystė natūralus kompanijos augimas, taip ir tapome tuo „PVcase“, kokį šiandien visi žino.

– Kaip pritraukdavai didelius klientus? Juk tam dažniausiai reikia žinomo vardo, ilgos darbo rinkoje istorijos.

– Pradžioje buvo sunku, reikėjo užmegzti daug asmeninių ryšių, praleisti su jais daug laiko, kartu įgyvendinti keletą didelių projektų. Viskas gavosi organiškai – dirbome kartu, pasitikėjimas augo ir galiausiai padarėme nemažai saulės projektų – prieš 3 metus jau buvome suprojektavę 10GW saulės parkų.

Norbert Tukaj/'PVcase“
Norbert Tukaj/'PVcase“

Tada viskas buvo daroma rankiniu būdu, projektuojant su „AutoCAD“, užtrukdavo daug laiko. Tada ir pradėjau galvoti, kaip galima optimizuoti visus tuos procesus, automatizuoti juos. Taip gimė idėja sukurti tokią programinę įrangą, kuri parkų projektavimą paverstu lengvesniu, greitesniu procesu, kad nereikėtų samdyti vis naujų žmonių.

– Kokius produktus kuriate, kaip klientai gauna jūsų paslaugas?

– Prieš 3 m. sulaukę pirmosios investicijos visiškai atskyrėme konsultacinį ir programinės įrangos kūrimo verslus. Šiandien kuriame būtent programinę įrangą ir ją pardavinėjame kaip SaaS (Software as a service, „programinė įranga kaip paslauga“) produktą, kaip tai daro, pavyzdžiui, „Microsoft“, „Salesforce“ ar panašios kompanijos. Mūsų klientas perka licenciją, tarkime, metams į priekį ir naudojasi mūsų sukurtais saulės parkų projektavimo įrankiais.

Tad iš esmės šiandien mes pardavinėjame savo programinę įrangą tokiems inžinieriams, kokiu aš buvau, kai kūriau verslą.

– Papasakok apie savo klientus, kokia jų geografija?

– Pagrindinė mūsų klientų bazė yra Vokietijoje, Ispanijoje ir JAV, kuri šiuo metu, atėjus naujam prezidentui, labai auga kaip rinka. Pajutome tai labai aiškiai. Šiandien jau turbūt 40% mūsų klientų yra JAV rinkoje ir šis skaičius nuolat auga. Vis daugiau užsakymų turime ir Australijoje, Japonijoje, Pietų Korėjoje. Mūsų klientų geografija apima visą pasaulį.

– Kokią savo verslo ateitį matai, kaip augsite toliau?

– Šiuo metu turime per 1000 klientų, kurie naudoja mūsų sukurtą saulės parkų projektavimo įrangą. Kasdien bendraudami su klientais matome, kad jie nori daugiau. Jiems nebeužtenka tik projektavimo, atsiranda didelis poreikis tokioms naujoms paslaugoms, kaip saulės parkų analizavimo ir veiklos optimizavimo sprendimai.

„PVCase“ nuotr./PVCase komanda
„PVCase“ nuotr./PVCase komanda

Šiuo metu jau vystome du naujus produktus, kuriuos paleisime kitais metais. Tai bus analizavimo įrankis, kaip efektyviai veikia saulės elektrinės, ir įrankis, skirtas dideles saulės elektrines projektuoti ant stogų. Tokios bendrovės, kaip IKEA, labai aktyviai įrenginėja saulės elektrines ant savo prekybos centrų, tad šioje srityje matome didelę perspektyvą. Iki šiol dirbome tik su antžeminėmis elektrinėmis.

Ilgalaikė mūsų vizija yra sukurti programinės įrangos sprendimą, skirtą valdyti visą saulės projekto ciklą: nuo projekto suradimo, projektavimo, analizavimo, finansinių rodiklių vertinimo iki digital twins sukūrimo, operacijų ir palaikymo dalies, kai projektas jau pastatytas ir dirbama su jo generuojama informacija.

– Pasaulyje šiandien veikia per 40 startuolių, kurie kuria dirbtiniu intelektu paremtus sprendimus, skirtus optimizuoti didelių saulės parkų veiklą. Ar jūs stebite šią sritį, ką manai apie ją?

– Taip, einame ta linkme, renkame informaciją iš projektinės dalies, prieš konstruojant saulės parkus, ir iš įgyvendintų projektų dalies. Kursime tokį optimizacijos variklį, kuris leis mums rinkti duomenis iš visų projekto stadijų ir naudoti surinktus duomenis ateities saulės parkų optimizavimui.

Ateitis su AI (dirbtiniu intelektu) iš tikrųjų yra labai įdomi ir matome rinkoje daug gerų sprendimų. Po truputį įsitvirtinę rinkoje, tampame savotiška pagrindine dalimi, prie kurios nori prisijungti visi – projektuotojai, vystytojai ir parkų operatoriai.

– Kokio dydžio kompanija šiandien esate?

– Žvelgiant iš komandos dydžio pusės, šiandien „PVcase“ dirba per 80 žmonių, dauguma jų Lietuvoje. Turime kolegų Ispanijoje, Vokietijoje, Kanadoje, dabar samdome žmones ir JAV, nes ten atidarinėsime biurą.

Šiuos metus turėtume baigti ūgtelėję bent 3 kartus, lyginant su pernai. Na, o kitais metais tas augimas natūraliai, pasiekus tam tikrą kompanijos dydį, jau lėtės – turėtume augti 2-3 kartų ribose. Manau, kitais metais padvigubinsime ir darbuotojų skaičių.

Kol kas daugiausiai samdome Lietuvoje, bet tam tikrų specialybių jau ieškome ir užsienyje. Bet kokiu atveju, kitais metais per 50% žmonių samdysime Lietuvoje. Turime didelį Kauno ofisą, Vilniuje taip pat turime nemažai vietos.

– Kokios asmeninės ir profesinės savybės svarbiausios šiame versle?

– Manau, kad svarbiausia yra ownership (savininkystės – 15min) jausmas. Man ir mano kolegoms labai rūpi mūsų darbas, taip pat visi čia dirbantys prijaučia žaliajai energetikai. Dauguma, kurie prisijungia prie komandos, tiesiog gyvena saulės energetika. Tiek darbuotojai, tiek ir mūsų klientai yra labai draugiški – visada noriai dalinasi pasiekimais, patirtimi.

Klientai patys dažnai atsiunčia informacijos, kokius didelius ir pažangius projektus įgyvendino su mūsų programine įranga. Labai smagu pamatyti, pavyzdžiui, Japonijos kalnuose pastatytą saulės elektrinę su „PVcase“ programine įranga. Tai labai geras jausmas, kai matai, kad kurdamas prisidedi prie tokių gražių dalykų įgyvendinimo visame pasaulyje.

– Ačiū už pokalbį!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“