„Skinest Baltija“ ieškinį grindžia teiginiu, kad „Lietuvos geležinkelių“ įmonės, vengdamos organizuoti viešuosius pirkimus, sukūrė „selektyvią pirkimų sistemą“, kurioje užsakymus galėjo gauti tik tie rinkos dalyviai, kuriuos pagal neaiškius kriterijus pasirinkdavo pirkėjai.
Tokiu būdu, pasak pranešimo, „Skinest Baltija“ buvo eliminuota iš konkurencinės kovos. Bendrovė nurodo, kad 2010-2017 metais, kai „Lietuvos geležinkelių“ įmonės organizuodavo viešuosius pirkimus, jos pasiūlymai laimėjo 184 pirkimus, kurių bendra vertė viršijo 43 mln. eurų. Tuo tarpu 2018-2020 metais, kai daugumą prekių ir paslaugų „Lietuvos geležinkelių“ įmonės įsigydavo vadinamųjų komercinių pirkimų būdu, „Skinest Baltija“ sudarė tik 5 sutartis, kurių vertė siekė vos 269 tūkst. eurų.
„Skinest Baltija“ buvo pradėjusi ir užbaigė tris teismo procesus, kuriais buvo siekiama sustabdyti komercinius pirkimus ir įrodyti, kad „Lietuvos geležinkelių“ įmonės elgiasi neteisėtai.
„Visus procesus „Skinest Baltija“ laimėjo, visų instancijų teismai patvirtino, kad valstybės valdomos įmonės užima išskirtinę padėtį rinkoje, yra laikytinos perkančiosiomis organizacijomis ir privalo pirkimus vykdyti pagal viešųjų pirkimų įstatymą“, – teigiama pranešime.
Viešųjų pirkimų tarnyba 2019-ųjų birželį paskelbė, kad „Lietuvos geležinkelių“ antrinės įmonės Geležinkelių tiesimo centras (GTC), VLRD ir „LG Cargo“ yra perkančiosios organizacijos, todėl joms turėtų galioti Viešųjų pirkimų įstatymas. „Lietuvos geležinkeliai“ teigia, kad tokiu atveju šioms įmonėms būtų sudarytos prastesnės sąlygos konkuruoti rinkoje.
VLRD šiemet buvo prijungta prie „LTG Cargo“, o riedmenų remonto ir modernizavimo paslaugas nuo balandžio rinkoje teikia nauju prekės ženklu – „LTG Tech“.