„Konkursą laimėjo mažiausią kainą pasiūlęs jungtinis latvių ir lietuvių įmonių konsorciumas, vadovaujamas bendrovės „A.C.B.“. Sveikiname nugalėtoją ir laukiame iš jo geriausio rezultato. Įmonėms teks nemenkas iššūkis ir atsakomybė – per itin trumpą laiką atlikti sudėtingus, punktualumo bei kruopštumo reikalaujančius didelės apimties darbus“, – cituojamas Donatas Voveris, Lietuvos oro uostų tinklo vadovas.
Tačiau viešai neskelbiama, kas sudaro konsorciumą. D.Voveris pažymi, kad Lietuvos oro uostai rangovo pirkimo procedūras vykdė itin kruopščiai. „Todėl tikimasi, kad konkurso dalyviai, įvertinę projekto svarbą Lietuvai bei itin griežtą darbų grafiką, savo teise stabdyti sutarties pasirašymą naudosis labai atsakingai“, – teigiama pranešime.
Beje, Latvijos kelių tiesimo įmonė „A.C.B“ praėjusiais metais buvo minima nutekintų duomenų „Panama Papers“ skandale. Paaiškėjo, kad bendrovė „Mossack Fonseca“ latvių bendrovei padėjo parduoti sporto kompleksą. Jis atiteko kompanijai „Amza Properties“. Latvijos tiriamosios žurnalistikos centras „Re:Baltica“, kuris naudojosi „Panama Papers“ nutekintais duomenimis, išsiaiškino, kad „A.C.B.“ savininkai pastatą pardavė patys sau.
Pernai Latvijos bendrovė laimėjo keletą konkursų tiesti ir remontuoti kelius bei tiltus Lietuvoje.
Rekonstrukcijos metu Vilniaus oro uoste aviacinė veikla nebus vykdoma – visi orlaiviai bus nukreipti į Kauno oro uostą.
Vilniaus oro uosto orlaivių kilimo ir tūpimo tako rekonstrukcijos darbai bus pradėti šių metų liepos 14 d., o jau rugpjūčio 18 d. takas vėl turės priimti lėktuvus.
Prieš paskelbiant rangos darbų konkursą skaičiuota, kad rekonstrukcijos darbų vertė turėtų siekti 24 mln. eurų, tačiau skelbiama, kad dėl tiekėjų konkurencijos darbų kaina sumažėjo net 5 mln. ir siekia 19 mln. eurų.
Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas bus rekonstruojamas iš esmės: nukasamas gruntas, ardoma sena asfalto danga, formuojamas šalčiui atsparus apsauginis sluoksnis, keičiami nuotekų ir drenažo sistemų vamzdžiai, klojama nauja asfalto danga ir įrengiama nauja signalinių žiburių sistema.
Teigiama, kad dabartinis Vilniaus oro uosto kilimo ir tūpimo takas yra smarkiai nusidėvėjęs ir artėja prie avarinės būklės. Paskutinį kartą jis buvo rekonstruotas prieš 20 metų.