Galerijų modernizavimo ir pirkimo partnerių atrankai yra paskelbtas tarptautinis viešasis pirkimas. Sutartį planuojama pasirašyti iki liepos mėnesio, o naujų teleskopinių keleivių laipinimo galerijų diegimo darbai bus baigti dar iki 2025 metų pradžios.
Šiuo metu Vilniaus oro uoste veikia 5 keleivių laipinimo galerijos (vadinamosios „rankovės“). Per trejus metus visos jos bus modernizuotos, o būsimajame terminale įrengtos dar dvi naujos.
Pasak Lietuvos oro uostų technologijų vystymo skyriaus vadovo Giedriaus Paulikaičio, tai būtinas oro uosto modernizacijos etapas, leisiantis dar labiau pagerinti keleivių patirtį ir išplėsiantis operacinius oro uosto pajėgumus.
„Šis galerijų modernizavimo projektas bus didelis žingsnis į priekį užtikrinant komfortą ir patogumą keleiviams oro uoste. Įrengus naująjį išvykimo terminalą, Vilniaus oro uostas bus pajėgus aptarnauti 7-8 mln. keleivių per metus, todėl atnaujindami ir įrengdami naujas galerijas investuojame į geresnius keleivių įspūdžius, čia dirbančių specialistų patogumą bei oro bendrovių paslaugų plėtros galimybes“, – sako G.Paulikaitis.
Šiandien Vilniaus oro uoste naudojamų galerijų ilgis jas visiškai išskleidus yra nuo 23 iki 27 metrų, o viena jų sveria apie 22 tonas. Oro bendrovei keleivių laipinimo galerija Vilniuje pasinaudoti kainuoja 33 eurus vienam orlaiviui aptarnauti.
Galės veikti dar 15 metų
Lietuvos oro uostų technologijų vystymo skyriaus vadovas pažymi, kad sostinės oro uoste naudojamos galerijos vis dar atlieka savo funkciją, bet dėl amžiaus ir nusidėvėjimo joms reikalingi atnaujinimo darbai.
Dvejomis iš jų buvo pradėta naudotis dar 1998 m., likusiomis keturiomis – 2008-aisiais. Ir nors dėl geros priežiūros galerijos veikia bei atitinka svarbiausius reikalavimus, tačiau atsiranda papildomų iššūkių, pavyzdžiui, rinkoje yra ribota atsarginių dalių pasiūla, tokių galerijų remontas yra gana brangus ir sudėtingas, ilgėja remonto prastovos.
„Labai svarbu tai, kad modernizavimo darbai esamų galerijų gyvavimo ciklą prailgins maždaug 15-ai metų, bus užsitikrintas atsarginių dalių prieinamumas, paprastesnė techninė priežiūra, sumažės gedimų rizika.
Be to, įdiegus LED apšvietimą bei naujos kartos mechaninius įrenginius jos bus mažiau reiklios elektros sąnaudoms, o energetinio efektyvumo didinimas modernizuojant oro uosto infrastruktūrą mums yra vienas iš esminių kriterijų“, – apie procesą pasakoja G.Paulikaitis.
Bus pritaikyti moderniausi sprendimai
Planuojama, kad jau šią vasarą tiekėjas pradės atnaujinti dabar naudojamų teleskopinių keleivių laipinimo galerijų techninę įrangą – važiuokles, elektros tiekimo modulius, kabinų laiptus, grindų dangas, vidaus apšvietimą, valdymo pultus, vizualaus orlaivių priartėjimo navigacijos sistemas ir kt. Be to, bus pasirūpinta ir vizualine bei estetine galerijų būkle.
„Pats svarbiausias prioritetas oro uostuose – saugumas, todėl mums ypač aktualu, kad atnaujintos galerijos leis juo dar geriau pasirūpinti. Bus įrengta daugiau nuo orlaivio apgadinimo saugančių daviklių, sumontuotos papildomos, galerijos aplinką operatoriui rodančios kameros, neslystančios grindys ir kt.
Taip pat bus įdiegtos naujos vizualaus orlaivio priartėjimo navigacijos sistemos, kurios geba dirbti įvairiomis oro sąlygomis, pavyzdžiui, net esant rūkui ar stipriam lietui pilotai matys, kas rodoma ekrane“, - saugumą didinančias technologines naujoves vardija G.Paulikaitis.
Keleivių laipinimo galerijų projektas padidins ir operacinius pajėgumus Vilniaus oro uoste. Tai lems ne tik padidėjęs galerijų parkas, bet ir jų tipų įvairovė – naujosios ir atnaujintos galerijos galės aptarnauti daugiau ir įvairesnių tipų orlaivių.