Vilniaus apygardos teismas balandžio 19 dieną įpareigojo valstybės įmonę Lietuvos oro uostai (LTOU) laikinai sustabdyti konkursą bei iki galutinio teismo sprendimo nepasirašyti sutarties.
„Nesustabdžius atsakovės (LTOU – BNS) vykdomo viešojo pirkimo procedūrų, perkančioji organizacija teismui pripažinus jos sprendimus neteisėtais galimai ieškovei („Arionex LT“ – BNS) turėtų atlyginti žalą, kompensuoti negautas pajamas ir panašiai“, – BNS sakė teismo atstovė Lina Nemeikaitė.
Trečioje pasiūlymų eilės vietoje likusi bendrovė teisme reikalauja, kad Lietuvos oro uostai pakeistų eilę.
Pasak Lietuvos oro uostų atstovo Tado Vasiliausko, uostas neplanuoja skųsti nutarties, nes esą pati konkursą apskundusi įmonė žada atsiimti ieškinį.
„Mūsų žiniomis, minėta įmonė turėtų atsiimti savo prašymą teismui stabdyti pirkimą. Dėl skirtingų aplinkybių pirmos ir antros vietos laimėtojai rangos pirkimo procese nebedalyvaus, todėl dėl galimo sutarties sudarymo kreipsimės į minėtą bendrovę, kuri ir pateikė prašymą teismui“, – BNS sakė Lietuvos oro uostų atstovas.
„Arionex LT“ vadovas Giedrius Rutkauskas patvirtino, kad įmonė ketina nutraukti bylinėjimąsi su oro uostu ir pasirašyti rangos sutartį.
„Skundo atsiimti neišeis, ten kitoks teisinis kelias yra – turbūt reiks sudaryti taikos sutartį, bet esmės tai nekeičia: atkritus kitiems konkurso dalyviams mes norėtume pasirašyti rangos sutartį dėl šio projekto“, – BNS sakė G.Rutkauskas.
Pasak T.Vasiliausko, konkurse dalyvavo trys dalyviai. Jis nenorėjo atskleisti preliminarios projekto vertės.
„Rangos vertė bus paskelbta sudarius sutartį su rangos pirkimo laimėtoju“, – sakė T.Vasiliauskas.
Susisiekimo ministerija 2020 metais skelbė, jog Vilniaus oro uosto valymo įrenginių ir ledo tirpdymo sistemų atnaujinimui iš Europos Sąjungos (ES) fondų skirta 3,5 mln. eurų. Tuomet skelbta bendra projekto vertė siekia 8,6 mln. eurų.
Centriniame viešųjų pirkimų portale nurodoma, kad rangovas dalyje oro uosto teritorijos, 1,9 tūkst. kv. metrų plote, iki 2023 metų rudens turėtų suprojektuoti bei pastatyti paviršinių nuotekų valyklą su visa infrastruktūra.
T.Vasiliauskas BNS patvirtino, kad tai bus anksčiau bendrovės skelbta orlaivių nuledinimo nuotekų valykla, o ją sudarys kaupimo ir koncentruotų nuotekų rezervuarai, panaudoto skysčio perdirbimo pastatas.
Tuomet teigta, kad dalį perdirbtų medžiagų bus galima naudoti kaip žaliavą gaminant nuledinimo skystį arba kitiems tikslams, o ateityje čia bus tvarkomos ir Kauno bei Palangos oro uostų nuotekos.