Vilniaus savivaldybė ketina šalia Pilaitės statyti dar vieną Autobusų stotį

Vilniaus autobusų stotis nesulaukia rekonstrukcijos, todėl vis garsiau kalbama apie tai, kad miestas turėtų statyti naują. Tarkim, Ukmergės gatvės gale. Arba – Pilaitės prospekte. Pirmasis variantas jau lyg ir nebesvarstomas. Tačiau antroji vieta irgi labai toli nuo miesto centro ir Geležinkelio stoties, o ir spūstys šioje vietoje susidaro įspūdingos.
Vilniaus autobusų stotis
Vilniaus autobusų stotis / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Apie tai, kad Vilniaus autobusų stočiai reikalinga rekonstrukcija, kalbama jau ne vienerius metus. Dabartinė tikrai nedžiugina akies – pastatas senas, nors ir remontuotas 2000-aisiais, viduje irgi netviska.

Nauja, bet ne pagrindinė

Vilniaus vyriausiasis architektas Mindaugas Pakalnis sako, kad visos Autobusų stoties į Pilaitės prieigas niekas iškelti neketina. „Čia nėra atskyrimas dviejų stočių. Jau 2007 m. patvirtintame galiojančiame Bendrajame plane, tiek 1998 m. miesto Bendrajame plane nagrinėta mintis, kad galbūt netikslinga turėti vieną Autobusų stotį, kadangi daug autobusų važiuoja maršrutais į šiaurės vakarus, vakarus, būtent toje kryptyje kurti dar vieną stoties terminalą“, – aiškino M.Pakalnis. Iš čia priemiestiniai autobusai galėtų judėti Sudervės, Ukmergės, galbūt ir Trakų kryptimi.

O su senąja stotimi ir Geležinkelio stotimi šį terminalą jungtų greitieji autobusai. Kol kas tiriami keleivių srautai, taip pat – ir transporto srautai, tik tada ketinama priimti galutinį sprendimą dėl terminalo.

Kada naujasis terminalas galėtų atsirasti, kiek jis kainuotų, M.Pakalnis sakė pasakyti kol kas negalintis. Vilniaus savivaldybės tikslas – bendradarbiauti su privačiu investuotoju, kuris terminalą ir pastatytų, tuomet miestui tai nekainuotų.

Vilniaus savivaldybė vis dar turi galimybę tokį terminalą įrengti ir senajame autobusų žiede šalia prekybos centro „Mandarinas“.

Meras jau žino, kur statys

Vilniaus meras Remigijus Šimašius BNS irgi patvirtino, kad savivaldybės planai įrengti naują stotį Pilaitėje nereikš senosios stoties uždarymo. Ji, anot mero, ir toliau aptarnautų dalį maršrutų.

„Šiandien privačiose rankose esanti, nuo „Lukoilo“ priklausanti autobusų stotis, mano akimis, tvarkoma nepatenkinamai, ji turėtų būti visiškai kitokio lygio. Deja, privatus savininkas nesugeba priimti reikalingų sprendimų. Kita priežastis – tokio dydžio miestui, kaip Vilnius, logiška turėti antrą stotį. Noriu pabrėžti – antrą stotį, tai nėra prievartinis uždarymas, nes stotis – privati. Bet antros stoties poreikis yra“, – BNS sakė sostinės vadovas.

Miesto centre esančią autobusų stotį valdo verslininkas Andriejus Paleičikas, buvusio degalinių tinklo „Lukoil Baltija“ vadovo Ivano Paleičiko sūnus. Su juo 15min pirmadienį nepavyko susisiekti.

Vieta šalia Pilaitės prospekto merui atrodo Autobusų stočiai labai tinkama: stotis nebūtų spraudžiama tarp gyvenamųjų namų, būtų pakankamai erdvės. „Belieka išspręsti tik paties transporto mazgo klausimą, kad nesusidarytų spūstys, netrikdytų darnaus eismo judėjimo“, – tikino jis. Kaip tai darys, R.Šimašius nepatikslino.

Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus autobusų stotis
Irmanto Gelūno / 15min nuotr./Vilniaus autobusų stotis

Problema – susisiekimas

M.Pakalnis sutinka, kad susisiekimas su Pilaite šiuo metu vienas sudėtingiausių Vilniaus mieste. Rajonas plečiasi, gyventojų daugėja, o išvažiavimą Pilaitė tebeturi iš esmės vieną – Pilaitės prospektu. Todėl rytinio ir vakarinio piko metu čia nusidriekia įspūdingos spūstys. Jas padidintų ir naujoji Autobusų stotis, todėl esą reikia tuo pačiu metu galvoti ne tik apie naujos stoties statybas, bet ir apie privažiavimo kelius.

Kažkada buvo numatyta, kad Pilaitė turės tris dideles jungtis su kitomis Vilniaus dalimis, tačiau apie vieną jau greičiausia reiks pamiršti. Vilniaus rajono savivaldybė toje teritorijoje, kurioje turėjo būti nutiesta jungtis su Šiaurine gatve, leido statyti gyvenamuosius rajonus, palikdama tik siaurą kelią.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus autobusu stotis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus autobusu stotis

Dar vienas išvažiavimas – Taurupės gatve per Gudelių kaimą. Čia, anot M.Pakalnio, nutiesti inžineriniai tinklai, kad gatvę būtų galima asfaltuoti, tik kada tai bus, nėra žinoma, nors ši gatvė yra „prioritetų sąraše“. Preliminariai asfalto danga šioje gatvėje per mišką galėtų atsirasti iki 2020 metų. Beje, Gudelių kaimo gyventojai jau dabar piktinasi didėjančiu srautu šalia jų namų, kur kelias tam tikrai nepritaikytas.

Turės tvarkyti ir senąją stotį

Stotis neatitinka mūsų keliamų reikalavimų, ją tikrai reiktų tvarkyti, rekonstruoti, – sakė M.Pakalnis.

R.Šimašiaus teigimu, gretimame sklype prekybos centrą planuoja statyti „Ogmios“ grupė. Jos būtų prašoma investuoti į atskirus privažiavimus, kurie nebūtų sujungti su smarkiai apkrauta Laisvės–Pilaitės prospektų ir Narbuto gatvės sankryža.

Šių metų pradžioje Vilniaus autobusų stoties vienas iš akcininkų A.Paleičikas BNS sakė, kad rekonstrukcijos planus jie pradėjo daugiau nei prieš dvejus metus – pradėtas rengti detalusis planas. Bet tai užtruko esą ir dėl Vilniaus savivaldybės kaltės, kurioje pasikeitė meras, valdantieji, o kiek vėliau – ir vyriausiasis architektas.

„Tai keitėsi tvarkos, tai keitėsi miesto merai ir jų požiūriai. Dabar pasikeitė vyriausias miesto architektas. Aš manau, kad dabar miestui rodant didelį poreikį stoties atsinaujinimui, tai rasime šitą sprendimą“, – sausį kalbėjo A.Paleičikas.

M.Pakalnis sutinka, kad detaliojo plano tvirtinimas įstrigo, tačiau, jo teigimu, ne dėl savivaldybės, o pačių teritorijos savininkų kaltės – jie nesutaria.

„Stotis neatitinka mūsų keliamų reikalavimų, ją tikrai reiktų tvarkyti, rekonstruoti. Galima pastebėti, kad tai buvo pirmasis projektas, kuris buvo padarytas tokiu būdu, kokiu dabar sutvarkytos visos autobusų stotys. Tai yra, autobusų stotis buvo privatizuota, atsirado privatus investuotojas ir sutvarkė tada stotį pagal tas galimybes, kokios buvo prieš 20 metų. Dabar tai, kad padaryta, jau akivaizdžiai susidėvėję, reikia atsinaujinti, kalbamės apie tai su dabartiniais stoties savininkais. Jie turi plėtros planus, bet yra ne vieninteliai teritorijos valdytojai, o kai kyla ginčai tarp įvairių subjektų, ypač privačių, savivaldybė neturi visų instrumentų padaryti vieną ar kitą sprendimą“, – kalbėjo Vilniaus vyriausiasis architektas.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus autobusu stotis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Vilniaus autobusu stotis

Vilniaus autobusų stotis privatizuota 2000 metais, kai ją valdžiusią keleivių vežimo bendrovę „Toks“ įsigijo „Lukoil Baltija“, kurios vadovas I.Paleičikas 2004 metais „Toks“ perleido sūnui A.Paleičikui, o 2006 metais nuo jos atskirtas stoties valdymas perduotas to paties pavadinimo naujai bendrovei.

Ši bendrovė dėl teritorijos vystymo nesutaria su prekybos tinklo „Iki“ savininkais.

Jeigu Vilnius būtų nusprendęs iškelti visą Autobusų stotį toli nuo Geležinkelio stoties, išsiskirtų iš kitų Lietuvos miestų. Tiek Kaune, tiek Klaipėdoje, tiek Šiauliuose abi stotys yra vienos šalia kitų. Tai patogu keleiviams, ypač užsieniečiams, kuriems didžiulis pliusas yra ir stotys visiškai šalia miesto centro, Senamiestyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis