Vilniečių hobis tapo pragyvenimo šaltiniu: neatbaidė nei didžiulės investicijos, nei konkurencija

Smulkiajam verslui įsitvirtinti Lietuvos rinkoje – panašus iššūkis, kaip pradedančiajam alpinistui pažaboti Džomolungmos viršukalnę.
„Kaip ten dirba“: „Bonobo“ laipiojimo centras Vilniuje
Jauniausias laipiojimo centras sostinėje tik ką minėjo vienerių metų sukaktį / Laipiojimo centro „Bonobo“ nuotr.

Su tuo susidūrė būrio draugų bendro pomėgio suvienytas, tik prieš metus Vilniaus miesto Savanorių prospekte duris atvėręs „Bonobo“ laipiojimo centras, šiandien tas pačias duris atveriantis bendram 15min ir „Tele2“ projektui „Kaip ten dirba“.

Šio unikalaus projekto komanda suteikia išskirtinę galimybę susipažinti su viena įdomiausių sostinės smulkiojo verslo įmonių ir iš pirmųjų lūpų sužinoti, kokia yra mažųjų rinkos dalyvių darbo specifika ir kas padeda pasiekti pačius geriausius rezultatus.

Sparčiai populiarėjantis

Visoje Lietuvoje laipiojimo pramogos tampa vis populiaresnės. Kuriasi nauji komerciniai laipiojimo centrai, o pavienes sieneles su spalvingais akmenimis karstymuisi įsirenginėja ne tik universitetai ar mokyklos, bet ir darželiai.

Praėjusių metų rudenį Vilniuje veikti pradėjęs „Bonobo“ laipiojimo centras – paskutinis į tokio tipo pramogas sostinėje siūlančių įmonių gretas įstojęs dalyvis.

Nors jauniausias ne tik didžiausiame Lietuvos mieste, bet, veikiausiai, ir visoje šalyje, toli gražu ne iš kelmo spirtas: „Bonobo“ leidžia pasirinkti iš kelių skirtingų laipiojimo būdų, kas mėnesį siūlo naujas užduotis besikarstantiems ir vis dažniau organizuoja pramoginius renginius laipiotojų bendruomenei.

Video stop kadras/ Akvilė Kavaliauskaitė „Bonobo“ laipiojimo centre
Video stop kadras/ Akvilė Kavaliauskaitė „Bonobo“ laipiojimo centre

Dveji metai pasiruošimo

„Tai, ką esame nuveikę iki šiol, mus labai optimistiškai nuteikia, nepaisant to, kokį sudėtingą kelią iki to sukorėme. Pirmaisiais metais ieškojome tinkamos patalpos, ir šios paieškos tapo vienu didžiausių iššūkių. Reikėjo didelių, erdvių patalpų netoli Vilniaus miesto centro aukštomis sienomis, per kuriose įmontuotus didžiulius langus matytųsi ir aplinka. Dar kone metus praleidome įsikurdami. Mūsų inventorius nėra tas, kurį įsigyti gali užsukęs į bet kurį prekybos centrą. Reikalingi sudėtingi konstrukciniai elementai, – 15min pasakoja jau metus beveik be išeiginių dienų veikiančio „Bonobo“ laipiojimo centro vadovas Marius Galaburda. – Be abejo, daug laiko ir jėgų pareikalavo kūrybinis procesas. Kiekvienas laipiojimo centras projektuojamas atsižvelgiant į turimas patalpas ir poreikį, o konkrečių taisyklių ar standartų nėra.“

Lietuviai atrado laipiojimą kaip alternatyvą įprastam sporto klubui.
M. Galaburda

Investuoja be sustojimo

M. Galaburda neslepia – vienas didžiausių šio verslo iššūkių maratono pradžioje buvo surinkti reikiamą pinigų sumą startui, kuris investicijų pareikalavo išties nemažų.

„Šis verslas gana rizikingas tuo, kad jam būtinos ganėtinai didelės pradinės investicijos, o atsiperkamumas – pakankamai lėtas. Daugiausia investavome į pačias laipiojimo sienas ir konstrukcijas. Dar vienas svarbus faktas yra tas, kad tokioms salėms reikiamų medžiagų Lietuvoje nerasi, tad dalį įrangos tenka siųstis iš užsienio tiekėjų. Aišku, tuo mūsų investicijos nesibaigia – nuolat atnaujiname ir pildome inventorių, o net ir kybiai, ant kurių lipama, sparčiai dėvisi ir turi būti keičiami. Be to, negalime sustoti ir „apsileisti“ – norėdami išlikti rinkoje, „Bonobo“ komandos viduje ir toliau investuojame į naujus sprendimus, siekdami vis labiau kelti jau ir taip aukštai iškeltą kartelę“, – laipiojimo centrų verslo užkulisius atskleidžia M. Galaburda.

Vienija siekis lyderiauti šalyje

Dveji metai – vien tik pasiruošimo galingam startui. Kaip gi šiems smulkiojo verslo atstovams per tiek laiko užsitęsusį pasiruošimą su sudėtingais salės įrengimo darbais, bemiegėmis naktimis ir netgi posmais, prie dirbtinių akmenų nusnaustais, nenusviro rankos?

„Kuomet tiki tuo, ką darai, turi tikslų veiksmų planą ir viziją – rankų nenuleisi ir dantis sukandęs žygiuosi per visus sunkumus. Mūsų komanda suburta iš žmonių, turinčių ilgametę patirtį laipiojimo sporte, daug keliaujančių ir besidominčių užsienio salėmis bei tendencijomis. Rinkos situacija mums buvo puikiai pažįstama, ilgai ruošiamės „Bonobo“ ir skrupulingai viską planavome. Ne vienerius metus regėjome neišnaudotas galimybes laipiojimo sportui Vilniuje ir Lietuvoje, tad mūsų tikslas buvo pateikti viską kuo kokybiškiau, šiuolaikiškiau, įrengti sales, atitinkančias europietiškus standartus. Na, o kai sekasi sunkiau ir jėgos senka, jų visuomet pripildo besišypsantys ir laimingi klientai. Esame jiems dėkingi už tai“, – pasakojo verslo, kuris žingsnis po žingsnio tik įsibėgėja taip, kaip pradedantysis laipiotojas, nuo vieno akmenėlio koją atsargiai perkeldamas ant kito, įkūrėjas M. Galaburda.

Laipiojimo centro „Bonobo“ nuotr./ „Bonobo“ laipiojimo centre
Laipiojimo centro „Bonobo“ nuotr./ „Bonobo“ laipiojimo centre
Video stop kadras/ „Bonobo“ laipiojimo centre
Video stop kadras/ „Bonobo“ laipiojimo centre

Smulkiajam verslui būtina niša

Pirmieji metai „Bonobo“ smulkiajam verslui buvo tokie, kaip ir lipimas į sieną, kuriame taip pat pasitaiko ir euforijos, ir sunkumų momentų.

„Iššūkių tikrai turime, kadangi laipiojimo sportas vis dar yra nišinis užsiėmimas. Taip, mes dirbame su sąlyginai nedidele žmonių grupe, tačiau pirmosiomis dienomis klientų laukti neprireikė – buvome pasiruošę, turėjome viziją, tvirtai žinojome, kas bus mūsų klientas, kaip jį pasieksime ir kokia kryptimi judame. Pirmieji veiklos metai buvo labai įvairūs, reikėjo daug visko išmokti, ne kartą keitėsi tiek mūsų pačių nuotaikos, tiek rezultatai. Viskam reikėjo laiko nusėsti į savas vietas. Vis dėlto džiugino tai, kad sėkmingai pritraukėme tiek profesionalius sportininkus, tiek galybę naujų šio sporto entuziastų. Laipiojimas įtrauktas į kitų metų Olimpinių žaidynių Tokijuje programą, o atletai varžysis net trijose skirtingose šios sporto šakos rungtyse. Akivaizdu, laipiojimas sparčiai auga ir populiarėja ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje“, – tikėjimo tuo, ką daro be išeiginių dienų, nepraranda 15min pašnekovas.

Telpa beveik 100 žmonių ir vis tiek nesutelpa

Tik ką vienerių metų veiklos sukaktį minėjusio „Bonobo“ laipiojimo centre vienu metu kapanotis Boulderingo (liet. – „uolakopis“) siena su daugybe trasų, kopti į skirtingo sudėtingumo aukštumines sienas ir specialiais kybiais bandyti įveikti ledo sieną gali net šimtas žmonių.
„Su džiaugsmu pamenu pirmąją centro darbo dieną. Atidarymo dieną buvome šimtu procentų užimti. Aišku, pirmoji darbo diena nėra rodiklis, kadangi dauguma žmonių ateina tik iš smalsumo. Tačiau galime pasidžiaugti tuo, kad daugelis atradusių „Bonobo“ per pirmąsias veiklos savaites čia lankosi iki šiol. Prisijungia vis daugiau niekuomet nelaipiojusių žmonių, į šią veiklą žvelgiančių kaip į alternatyvą sporto salei“, – pasikeitusius vilniečių vakarinių treniruočių pasikeitimus pastebi M. Galaburda.

Mūsų inventorius nėra tas, kurį įsigyti gali užsukęs į bet kurį prekybos centrą.
M. Galaburda

Prakaitą lieja laipiodami sienomis

Pasirodo, jog vilniečiai treniruotes sporto klubuose keičia visame pasaulyje populiarėjančiu kopimu dirbtinėmis spalvingų akmenų arba sudėtingomis ledo sienomis.

Statistika tik iliustruoja besikeičiančius vilniečių aktyvaus laisvalaikio įpročius: prieš ketverius metus Vilniuje teveikė vienas komercinis laipiojimo centras, o šiandien sostinės gyventojai ir svečiai turi galimybę pasirinkti vieną iš trijų.

„Per pastaruosius keletą metų lietuviai jau atrado laipiojimą kaip puikią alternatyvą pabodusiam įprastam sporto klubui. Laipiojimas lavina daugumą raumenų grupių, kelia fizinį pajėgumą, gerina lankstumą bei stiprina emocinį ir vidinį tvirtumą“, – į olimpiadą prasibrovusios sporto šakos privalumus vardija M. Galaburda, vadovaujantis sostinėje veikiančiam laipiojimo centrui „Bonobo“, pakrikštytam pavadinimu beždžionėlių genties, pasižyminčios gerais jos narių tarpusavio santykiais ir bendruomeniškumu.

Video stop kadras/ Marius Galaburda
Video stop kadras/ Marius Galaburda

Nelaiko kliento kvailesniu už save

Pasak M. Galaburdos, nors trys laipiojimo centrai Vilniuje – jau lyg ir daugoka, bet darbo pakanka visiems: „Mūsų klientai vertina tai, kad jais pasirūpiname nuo tos akimirkos, kai jie atveria „Bonobo“ duris, iki paskutinės, kai jas užveria. Be laipiojimo, esame sukūrę ir jaukią poilsio zoną, bare galima rasti gaiviųjų gėrimų, yra ir atskira treniruoklių zona. Na ir dar vienas raktas į verslo sėkmę – pagarba savo klientams. Mes parduodame ne įėjimą į patalpas, o potyrius ir emocijas jiems, kurdami ilgalaikius santykius“.

„Bonobo“ laipiojimo centras – viena iš smulkiojo ir vidutinio verslo įmonių, kuri naudojasi „Tele2“ paslaugomis. Bendras 15min ir „Tele2“ projektas „Kaip ten dirba“ suteikia galimybę į alpinistų kasdienybę pažvelgti iš arti.

Jeigu ir jūs esate nedidelės įmonės atstovas ir norite dalyvauti projekte „Kaip ten dirba“ bei papasakoti apie savo verslą plačiai 15min auditorijai, rašykite mums el. paštu kaiptendirba@15min.lt!

Galbūt jūs būsite tie laimingieji, pas kuriuos netrukus atvyks 15min filmavimo komanda su Akvile priešakyje ir ners į jūsų darbų sūkurį!

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis