Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Vilnietė Božena: Tai turėjo būti povestuvinė kelionė, kurią sugadino „Go Planet Travel“

Bankrutuojanti kelionių operatorė bendrovė „Go Planet Travel“ sužlugdė daugiau kaip tūkstančio lietuvių atostogų planus. Vilnietė Božena pasakoja, kad tai turėjo būti povestuvinė kelionė, o dabar nepavyksta net susigrąžinti sumokėto užstato – 900 Lt. Moters teigimu, už sugadintus atostogų planus turėtų būti kompensuota.
Poilsis Antalijoje
Vietoje poilsio po Turkijos saule vilniečiams tenka kovoti dėl savo pinigų. / 123rf.com nuotr.

Po kelių savaičių Božena ir jos vyras turėjo ilsėtis po karštąja Turkijos saule. Tačiau dabar tenka kovoti dėl 900 Lt, kuriuos pora ir jos du draugai sumokėjo kaip užstatą už būsimąją kelionę.

Patyrėte sunkumų? Savo istorija dalinkitės ikrauk@15min.lt.

Atvažiavo sumokėti, sužinojo apie bankrotą

„Pirmadienį nuvykome į kelionių agentūrą, norėdami sumokėti visą sumą už būsimąją kelionę, kadangi iki kelionės liko kelios savaitės, o buvome sumokėję tik užstatą – 900 Lt. O mums pasakė, kad kelionių organizatorius bankrutuoja ir kelionė neįvyks. Tad norėjome tuos pinigus susigrąžinti, nes sutartyje yra parašyta – jeigu kelionė neįvyksta dėl mūsų kaltės, mes netenkame tų pinigų, bet jeigu dėl jų kaltės – pinigai turi būti grąžinti“, – pasakojo moteris.

Tačiau paaiškėjo, kad viskas nėra taip paprasta. Kelionių agentūra pasiūlė parašyti prašymą dėl pinigų grąžinimo, tačiau informavo, kad gali atiduoti vos 236 Lt iš 900 Lt, kadangi pinigai jau sumokėti „Go Planet Travel“. Ir patarė nuvažiuoti į kelionių operatoriaus būstinę.

„Mes paskambinome sužinoti, kur jie įsikūrę, mus užtikrino, kad visi darbe ir galime atvažiuoti. Bet atvažiavę radome uždangstytus langus ir niekas neatidarė durų, nekėlė telefono ragelio“, – nusivylimo neslėpė Božena.

Iškvietė policiją

Vis dėlto medaus mėnesio kelionės netekę vilniečiai ryžto nestokojo – negalėdami prisibelsti į „Go Planet Travel“ duris, nors viduje girdėjosi žmonių balsai, jie iškvietė policiją: „Niekas ir policijai durų neatidarė. Bet tada pasirodė žmogus, jis prisistatė bendrovės direktoriumi. Pradėjome su juo kalbėtis, jis pareiškė negalintis nieko grąžinti, turime kreiptis į Turizmo departamentą, o sutartyje surašytos nesąmonės. Jis net nežinojo, kas toje sutartyje parašyta, skaitė ją, kai rodėme pirštu, kas būna, jeigu kelionė neįvyksta. Todėl mums pasirodė, kad tai tikrai nebuvo direktorius.“

Niekas ir policijai durų neatidarė. Bet tada pasirodė žmogus, jis prisistatė bendrovės direktoriumi. Pradėjome su juo kalbėtis, jis pareiškė negalintis nieko grąžinti, turime kreiptis į Turizmo departamentą, o sutartyje surašytos nesąmonės, – pasakojo Božena.

Policijos pareigūnai patarė parašyti pareiškimą dėl šio įvykio, ką kelionės netekę vilniečiai tvirtina ir padarę, kai gražiuoju su „Go Planet Travel“ atstovu susitarti nepavyko. „Pradėjo mums meluoti, pasakoti, kad kelionės vykdomos, visi išvykę gyvena viešbučiuose, už kuriuos yra susimokėję. Bet mes vėliau sužinojome, kad gal kai kam ir pasisekė patekti į viešbutį, bet vietoje penkių žvaigždučių, už kurias buvo sumokėję, jie gyvena kur kas prastesniuose ir t.t.“, – kalbėjo Božena.

Moteris pasakojo pasikalbėjusi su pastato, kuriame įsikūrusi „Go Planet Travel“ budėtoju, jis papasakojo, kad iki jų prisibelsti į bendrovės duris bandė dar bent penki nusivylę kelionių organizatoriumi žmonės. Tačiau niekam nepavykę.

Apie moralinės žalos atlyginimą kol kas šeima negalvoja, esą tenorėtų susigrąžinti tai, ką jau yra sumokėję.

Poilsiautojai grįžta

Valstybinio turizmo departamento atstovės Editos Gaigalienės teigimu, kol kas nėra žinoma, kiek „Go Planet Travel“ klientų jau kreipėsi dėl žalos atlyginimo. „Departamentas dar tik pirmadienį paskelbė, kur reikia kreiptis, kaip pateikti pretenziją. Tas procesas vyksta ir net nesame nustatę termino, iki kada pretenzijas rinksime. Rinksime tol, kol bus surinktos visos. Tuomet audito įmonė skaičiuos ir žinosime, kokie nuostoliai ir kaip draudimo suma bus paskirstyta“, – teigė Turizmo departamento atstovė.

Anot E.Gaigalienės, žmonės, įsigiję keliones iš „Go Planet Travel“, ateina į departamentą, teiraujasi, pateikia pretenzijas.

Jau išvykę atostogų „Go Planet Travel“ klientai grįžta į Lietuvą – pirmadienį iš Bulgarijos parskraidinti 63 žmonės, antradienį – dar 59, ketvirtadienį grįš dar 56 turistai. O liepos 11-ąją, penktadienį, grįš tie žmonės, kurie buvo išvykę į Antaliją.

„Tai bus daugmaž visi žmonės, išvykę su „Go Planet Travel“, nors vis paaiškėja apie kitus žmones, kurie buvo išvykę anksčiau ir pasiliko ilgesniam laikui“, – teigė E.Gaigalienė.

Dėl žalos – į agentūrą arba departamentą

Valstybinis turizmo departamentas „Go Planet Travel“ pranešimą dėl kelionių organizatoriaus nemokumo gavo penktadienį, liepos 4 dieną. Tą pačią dieną buvo sustabdytas kelionių organizatoriaus pažymėjimo galiojimas.

Visi kelionių organizatoriaus „Go Planet Travel“ turistai, kurie yra sudarę su kelionių organizatoriumi turizmo paslaugų teikimo sutartis, tačiau jiems nuo liepos 7 dienos nesuteikiamos sutartyse numatytos turizmo paslaugos (kelionė visiškai neįvyko arba neįvyks) arba turistai, kurie negavo dalies turizmo paslaugų (kelionė nutraukta anksčiau laiko, turistai patyrė papildomų išlaidų kelionės metu) prašymus dėl pinigų gražinimo turi pateikti per kelionių agentūras, kuriose įsigyta kelionė. Turistai, įsigiję keliones tiesiai iš UAB „Go Planet Travel“, prašymą dėl nuostolių atlyginimo, pateikia Turizmo departamentui.

„Go Planet Travel“ interneto puslapis
„Go Planet Travel“ interneto puslapis

Neturtinė žala iš draudimo kompanijos nebus kompensuojama. Dėl neturtinės žalos atlyginimo reikėtų kreiptis tiesiai į teismą.

Apie „Go Planet Travel“ problemas jau kurį laiką buvo kalbama, bet ūkio ministras Evaldas Gustas tikina, kad Valstybinis turizmo departamentas apie tai nieko nežinojo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos