Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti
2013 08 24 /11:09

Masinė psichozė: Vilniuje atidaryta pirmoji „H&M“ parduotuvė, susivilioję dovanų kortelėmis pirkėjai nakvojo „Akropolyje“

Pasaulinis mados tinklas „H&M“ („H&M Hennes & Mauritz“) šeštadienį Vilniuje atvėrė savo pirmąją parduotuvę Lietuvoje. Maždaug 3500 m² ploto parduotuvė, kurioje prekiaujama drabužiais, 11 val. atsidarė prekybos ir pramogų centre „Akropolis“.
Vilniuje atidaryta „H&M“ parduotuvė
Vilniuje atidaryta „H&M“ parduotuvė / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Tinklui „H&M“ šeštadienį tikrai pavyko nukonkuruoti visas kitas „Akropolyje“ įsikūrusias drabužių parduotuves. Kelių šimtų žmonių minia (dauguma – paaugliai) nuo pat ryto būriavosi prie „H&M“ vitrinų, o kitose parduotuvėse pasirodė vos vienas kitas žmogus. Sekundes iki parduotuvės atidarymo minia skandavo angliškai.

Papildyta 12.13 val. Nuo parduotuvės „H&M“ prieigų buvo nuimti atitvarai. Tačiau iš parduotuvės galima buvo išeiti tik per vieną apsaugininkų stebimą išėjimą. Einant lauk apsaugininkas parduotuvės svečius nužvelgdavo tiriamu žvilgsniu, lyg skenuodamas, ar klientas neišeina nesusimokėjęs. Vaikštinėjant parduotuvėje galima buvo išgirsti angliškai ir rusiškai kalbančio personalo, iš kitų šalių atvykusių į pagalbą lietuviams. 

Papildyta 12.05 val. Septyniolikmetis Paulius portalui 15min.lt pasakojo labai laukęs „H&M“ atėjimo į Lietuvą, nes iki šiol šio prekės ženklo drabužius įsigydavo užsienyje.

„Kokybė būna visokia: kartais labiau pasiseka, kartais mažiau, tačiau lygiai tas pats galioja ir kitoms parduotuvėms“, - svarstė vaikinas. Patikusius drabužius, daugiausia megztinius, jis matavosi tiesiog salėje prieš veidrodį – nenorėjo laukti eilėje prie matavimosi kabinų.

Lygiai taip pat elgėsi ir mamos, mažylius atsivedusios į vaikų skyrių. Drabužių, tarkime, marškinėlių ar kelnių be nuolaidos čia galima nusipirkti ir už 15–29 litus. „Su nuolaida bus ir dar pigiau. Pripažįstu, kad šiuo metu čia vyksta psichozė, tačiau aš tiksliai žinau, ko reikia, todėl nesiblaškau ir į minią nekreipiu dėmesio“, – aiškino ketverių Bernardo mama Auksė.

Aštuoniolikmetė Urtė prie kasų laukė su šešiais drabužiais. Taip greitai spėjo išsirinkti ir pasimatuoti? „Pasiėmiau kelis išskirtinesnius, stilingus daiktus net nesimatavusi. Jei netiks, atnešiu grąžinti. Manau, šiandien daug kas taip darys“, – prognozavo mergina.

Papildyta 11.29 val. Į parduotuvę pateko jau visi norintieji. Tačiau ilgai laukusių žmonių, daugiausia paauglių, veiduose greitai ėmė atsispindėti nuovargis. Žmonių labai daug – kaip per Kaziuko mugę Gedimino prospekte, todėl potencialūs klientai daugiau žvalgėsi, čiupinėjo drabužius, tačiau neskuba jų nukabinti, kad pasimatuotų.

„Per daug žmonių“, – pastebi dažnas. Be to, labai daug triukšmo, sunku susikalbėti.

Jaunimas parduotuvės atidarymą vertina kaip pramogą: į jį atvyko ne po vieną, bet su kompanija. „Tokius dalykus esu mačiusi tik filmuose. Norėjau pažiūrėti, kaip tai vyksta iš tikrųjų“, – sakė penkiolikmetė Saulė.

Dvylikametė Ieva išlaidoms turėjo tik 20 litų, todėl žvalgėsi pigios bižuterijos skyriuje: gal nusipirks žiedą arba ką nors į plaukus: lankelį ar segtukų.

„Čia kaip „Bershka“, bet čia „H&M“, – draugei konstatavo jaunutė mergina.

„Dabar neįmanoma nieko apžiūrėti, bet aš vis tiek atvarysiu čia dar ir vakare“, – planais dalijosi kita jauna naujai duris atvėrusios parduotuvės klientė. 

VIDEO: „H&M“ parduotuvės atidarymas Vilniuje

Papildyta 11.09 val. Prekybos centro „Akropolis“ automobilių stovėjimo aikštelėje daugybė laisvų vietų. Didžioji pirkėjų dalis bėgte lekia nuo viešojo transporto stotelės.

„Ramiau, ramiau“, – šaukė apsaugos darbuotojai plūstančiai miniai. Į parduotuvę įleido tik po kelis. Nekantriausi, vos nusisukus apsaugininkams, šoka per atitvarus. Kiti nepatenkinti pyksta, bado pirštais.

VIDEO: „H&M“ parduotuvės atidarymas Vilniuje 2

Papildyta 10.58 val. Prieš pat atidarymą, 11 val., apsaugos darbuotojams teko visus laukiančius padalinti į kelias zonas, atitverti, siekiant išvengti didelės spūsties. Norinčių patekti į „H&M“ eilės pabaiga – prie įėjimo į „Ermitažą“.

Naujas prekybos tinklas pirkėjus paviliojo ir itin garsia muzika. Laukiantys eilėje neturėjo kada nuobodžiauti – šoko ir dainavo.

Viliojo dovanų kortelėmis

Atidarymo dieną pirmuosius 10 klientų, stovinčių eilėje, „H&M“ apdovanos 350 litų vertės dovanų kortelėmis. Kiti 300 pirkėjų eilėje – gaus 50 litų vertės dovanų korteles. Be to, atidarymo proga nuo rugpjūčio 24 d. iki rugsėjo 1 d. „H&M“ kiekvienam pasiūlys 20 proc. nuolaidos čekį vienai prekei įsigyti, kurį pirkėjai galės išleisti rugsėjo 2-15 d. Vilniaus „Akropolyje“ įsikūrusioje „H&M“ parduotuvėje.

Portalas 15min.lt jau rašė, kad aistringiausi pirkėjai, viliojami dovanų ir nuolaidų, prie parduotuvės durų laukia jau nuo ketvirtadienio. Dalis žmonių naktį į penktadienį esą praleido automobiliuose prie prekybos centro. Penktadienio naktį jiems leista pasilikti „Akropolyje“.

Prekybos centro atstovai patikino, kad tai nėra viešųjų ryšių akcija – nedidelė prie „H&M“ laukiančių žmonių grupė tą esą daro savo noru.

„Pirmieji pirkėjai prie „H&M“ parduotuvės pradėjo rikiuotis dar ketvirtadienio vakarą. Kadangi naktimis „Akropolis“ uždaromas, jie pernakvojo automobiliuose prie prekybos centro ir nuo 7 ryto, kai buvo atidarytos „Akropolio“ durys, vėl sustojo į eilę. Penktadienį iš ryto žmonių eilėje pradėjo daugėti ir apie 10 val. jų jau buvo pora dešimčių“, – 15min.lt sakė Vilniaus „Akropolio“ valdytojas Česlovas Urbonavičius.

Planuojama, kad vėliau šiemet „H&M“ parduotuvė duris atvers ir Klaipėdos  „Akropolyje”. Kitąmet parduotuvės taip pat numatytos prekybos centruose „Panorama„, „Ozas“ ir „Gedimino 9”.

Pirmoji „H&M” parduotuvė Baltijos šalyse buvo atidaryta Latvijoje, po trijų savaičių tinklas žada žengti ir į Estiją.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos