Vilniuje įsteigtas startuolis tiesia tiltą tarp pirkėjų iš Baltijos šalių ir viso pasaulio prekybininkų

Lietuvos el. prekybos rinka 2020 metais išaugo 18 proc. ir pasiekė 695 mln. eurų. Vidutinis vartotojas internetu išleido 522 eurus. Ateities projekcijos numato, kad rinkos augimas išliks stabilus ir iki 2021 pabaigos el. prekybos apimtys pasieks 756 mln. eurų, rašoma pranešime spaudai.
Startuolis
Startuolis „CGTrader“ pritraukė 9,5 mln. dolerių investiciją / 123RF.com nuotr.

Toks spartus augimas domina ir investuotojus, auginančius savo el. prekybos pajėgumus šiame regione. Tačiau šioje rinkoje vis dar išlieka fundamentali kliūtis, mažinanti augimo potencialą: tinkamų mokėjimo priemonių stoka.

Neseniai atlikta vartotojų nuomonių apklausa parodė, kad 80 proc. lietuvių, pandemijos metu įgijusių naujų pirkimo internetu įpročių, jų neatsisakys. Augant susidomėjimui el. prekyba Lietuvos vartotojai tampa vis reiklesniais ir ieško galimybių įsigyti prekes pasaulinėse el. prekyvietėse. Deja, ne kiekvienas prekeivis ar mokėjimo paslaugų teikėjas, teikiantis paslaugas Baltijos regione, siūlo galimybę naudotis vietiniais mokėjimo būdais (VMB), prie kurių daugelis vietos vartotojų pratę kaip prie jiems patogiausio būdo atsiskaityti internetu.

Dažnu atveju tarptautinės el. parduotuvės suteikia galimybę už prekes atsiskaityti mokėjimo kortele, tačiau daugeliui pirkėjų tai nėra tinkamas sprendimas – kredito korteles turi vos 16 proc. Lietuvos gyventojų. Dėl to Lietuvos el. prekyboje dominuoja atsiskaitymai naudojant interneto bankininkystės metodus. O negalėjimas atsiskaityti pirkėjui įprastu metodu lemia dažną pirkinių krepšelio atsisakymą – beveik 60 proc. europiečių atsisako pirkinių jeigu neranda jiems įprasto apmokėjimo už prekes ar paslaugas metodo.

Siekiant vartotojams iš Lietuvos palengvinti atsiskaitymą tarptautinėse el. prekyvietėse, finansinių technologijų bendrovė „Nikulipe“, kurianti ir apjungianti vietinius mokėjimo būdus greitai augančiose rinkose, Baltijos regione pradeda siūlyti naują produktą – „banklinq“.

„Banklinq“ yra VMB, apjungiantis didžiausią kiekį finansinių institucijų, veikiančių Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje, įskaitant tradicinius ir naujuosius bankus bei padedantis pirkėjams iš Baltijos šalių patogiai ir sklandžiai atsiskaityti tarptautinėse el. prekyvietėse.

„Apjungdami didžiausią kiekį pagrindinių finansinių institucijų Baltijos šalyse mes vartotojams suteikiame pasirinkimą apsipirkinėti globaliai, nes sukuriame jiems prieigą prie tarptautinės el. prekybos naudojantis jiems jau įprastais ir patikimais mokėjimo būdais“, – sakė „Nikulipe“ generalinis direktorius ir bendraįkūrėjis Frankas Breussas. „Tokie konkretiems regionams pritaikyti mokėjimo sprendimai atveria gausybę naujų galimybių ir patirčių ne tik pirkėjams iš Baltijos šalių, bet ir viso pasaulio prekeiviams, ieškantiems naujų rinkų“, – teigė F.Breussas.

F.Breussas pridūrė, jog Baltijos šalys yra vienas greičiausiai augančių el. prekybos regionų Europoje, prisidėjęs prie 26 proc. siekusio pasaulinio el. prekybos apimčių augimo praėjusiais metais. Toks augimo greitis į šį regioną traukia naujus verslus, tačiau vietos rinkoms būdingi ribojimai slopina tarptautinių prekybininkų siekį žengti į Baltijos šalių rinką.

„Sunkumų kelia tokie dalykai, kaip laikas, reikalingas susirasti verslo partnerius esant tokiai didelei VMB gausai arba mažas mokėjimo būdų skaičius, siūlomas mokėjimo būdus agreguojančių sprendimų. Dėl to tarptautiniai el. prekybininkai dvejoja vertindami plėtrą į Baltijos regioną. „Banklinq“ yra šios problemos sprendimas“, – sakė F.Breussas.

„Banklinq“ sprendimas, apjungiantis vietinės rinkos išmanymą su globalia patirtimi, padeda aplenkti ir vietinius reguliacinius sunkumus, kurį dažnas tarptautinis prekybininkas neįvertina žengdamas į naują rinką. Naujas vietinis mokėjimo būdas, sukurtas Atvirosios bankininkystės pagrindu ir veikiantis pagal europinius reikalavimus, užtikrina įėjimą į naują rinką, nes „banklinq“ ekspertai pasirūpina ir vietinių teisinių reikalavimų laikymusi, ir duomenų rinkimu bei apdorojimu, ir procesų suderinimu, ir lėšų pervedimu.

Nepaliaujamas Lietuvos el. prekybos augimas vis dar yra slopinamas neišspręstos problemos – tinkamo VMB, kuris galėtų Lietuvos vartotojams atverti vartus į pasaulines el. prekyvietes – nebuvimo. Naujas vietinio mokėjimo būdas „banklinq“ galėtų būti atsakymas į šį opų klausimą ir tuo pačiu pritraukti tarptautinius el. prekybininkus į sparčiai augančią Lietuvos el. komercijos rinką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis