Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Visai Europai pakuotes gaminantys kauniečiai sako, kad robotai jų darbo vietų neatima

Bulvių traškučių pakuotės – į Skandinaviją, varškės sūrelių – į Latviją, kitų produktų – į visą Vakarų Europą. Kaune įsikūrusi etiketes ir pakuotes gaminanti bendrovė „Aurika“ įrodinėja, kad Lietuvos įmonė gali nukonkuruoti kitas Europos įmones. Gamybos patalpose karaliauja robotai, tačiau įmonės atstovai griauna mitą, kad greitu metu robotai išstums žmones, bei tikina, jog automatizacija darbo vietas ne nužudo, o priešingai – didina darbuotojų efektyvumą, jiems suteikdama naujų žinių ir įgūdžių.
 Kaune etiketes ir pakuotes gaminanti UAB „Aurika“
Kaune etiketes ir pakuotes gaminanti UAB „Aurika“ / Juliaus Kalinsko / 15min nuotr.

Idėją verslui pamėtėjo deficitas

Devynis procentus per metus siekiantis darbuotojų skaičiaus augimas ir vidutiniškai apie 19 proc. daugiau užsakymų kasmet. Tokiais veiklos rodikliais giriasi Kaune, pramonės įmonėmis nusėtame Taikos prospekte įsikūrusi „Aurika“.

VIDEO: Kaip atrodo kiaurą parą dirbanti etikečių spaustuvė iš vidaus?

Kaip 15min pasakojo bendrovės marketingo vadovė Lina Kvietkauskaitė, šiuo metu dviejose bendrovės gamyklose, Taikos ir Chemijos prospektuose, dirba daugiau nei 370 žmonių, o net 60 proc. įmonės produkcijos eksportuojama.

Suprasti akimirksniu

  • Pakuotes ir etiketes gaminanti bendrovė 60 proc. produkcijos eksportuoja
  • Tarp didžiausių „Aurikos“ klientų – maisto, farmacijos ir gėrimų pramonės milžinai
  • Lietuvos rinka bendrovei atrodo maža, todėl turima ambicijų plėstis
  • Gamybos automatizacija įmonėje darbo vietų nenaikina, o jas papildo ir reikalauja papildomų įgūdžių

„Norime tapti viena iš pirmaujančių spaustuvių Vakarų Europoje, nes, drįsiu pasakyti, Baltijos šalyse jau esame pakankamai žinomi“, – pasakoja L.Kvietkauskaitė, kuri pažymi, kad bendrovė savo veiklą pradėjo kaip viena iš pirmųjų Kauno parduotuvių, kurioje buvo prekiaujama užsienietiškomis maisto ir namų apyvokos prekėmis.

„Tuo metu startavo savitarnos parduotuvės ir vienas iš gaminių, reikalingų savitarnai, buvo kainų etiketės. Jos buvo perkamos savo reikmėms, taip pat ir kitiems verslininkams. Galiausiai kilo mintis jas gaminti patiems. Nuo 1995 m. veikiame kaip spaustuvė. Pakuotes kaip atskirą produktą pradėjome siūlyti 2011 metais“, – bendrovės evoliuciją trumpai apžvelgė L.Kvietkauskaitė.

Vakarų Europos rinkos – stabilesnės

Paklausta, kiek įmonė turi konkurentų, „Aurikos“ atstovė juokdamasi įvardijo įspūdingą skaičių – 2500.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Lina Kvietkauskaitė
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Lina Kvietkauskaitė

„Konkuruojame su įmonėmis visoje Vakarų Europoje“, – paaiškina bendrovės atstovė, vardindama Kaune pagamintų pakuočių ir etikečių eksporto kryptis, tarp kurių dominuoja Šiaurės šalys ir Vakarų Europa.

„Sąmoningai krypstame į Vakarų Europą – ten saugiau, stabiliau, galima labiau planuoti, lyginant su Rytų Europos šalimis“, – pažymėjo L.Kvietkauskaitė.

Pačias žaliavas bendrovė taip pat atsiveža iš Vokietijos, Nyderlandų ar kaimyninės Lenkijos.

Nors, kaip teigia patys „Aurikos“ atstovai, gerbdami tarptautinius ženklus valdančių užsakovų pageidavimus, jie garsiais vardais ir „nesimėto“, tačiau tiek viešint įmonės gamybos patalpose, tiek apsilankius internetinėje svetainėje galima išvysti kiekvienam pažįstamus produktų pavadinimus.

Pakuotės – ir saulėgrąžoms, ir dušo želei

„Coca Cola“ plastikinius butelius juosiančios etiketės, aliuminiai lietuviškų jogurtų indelių dangteliai, lipnios etiketės ant mūsų šalyje gaminamų buitinės chemijos gaminių, saldainių, saulėgrąžų ir bulvių traškučių pakuotės – tai bene labiausiai į akis krentantys produktai iš Kauno gamyklų.

Tiesa, ant nemažos jų dalies puikuojasi rusiški, latviški, švediški, norvegiški ar vokiški pavadinimai. Tai stebinti neturėtų, nes, anot L.Kvietkauskaitės, norint tikėtis sėkmingo augimo būtina plėtra už Lietuvos sienų.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ Kaune etiketes ir pakuotes gaminanti UAB „Aurika“
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./ Kaune etiketes ir pakuotes gaminanti UAB „Aurika“

„Turime ambicijų plėstis, nes Lietuvoje rinka gana ribota“, – kalbėjo „Aurikos“ marketingo vadovė.

Paklausti, ar užsakovų reikalavimai pastaraisiais metais keičiasi, „Aurika“ atstovai pažymėjo, kad labiausiai džiuginantis reiškinys yra vis labiau augantis dėmesys socialinei atsakomybei – ant etikečių atsiranda papildomos informacijos, be to, vis dažniau ant jų yra matomas ir Brailio raštas.

„Brailio raštu dažniau ženklinamos chemijos priemonių etiketės, ir didesnė dalis jų skirtos eksportui. Tačiau neabejoju, kad greitai tai taps norma ir Lietuvoje be reguliavimų iš viršaus“, – įsitikinusi L.Kvietkauskaitė.

Automatizuoja, kad liktų laiko mąstymui

Nors iš pirmo žvilgsnio gali pasirodyti, kad vis smarkiau automatizuojant gamybą dalies darbo vietų greitu metu čia gali nelikti, tačiau tiek L.Kvietkauskaitė, tiek įmonės Veiklos tobulinimo vadovas Laimonas Jurgaitis tokiai nuomonei paprieštaravo.

„Niekada neturėjome tikslo pakeisti žmonių robotais. Automatizacijos tikslas – didinti efektyvumą, kad tas pats žmogus galėtų nudirbti daugiau ir greičiau, būtų geresni rezultatai. Todėl automatizuojant žmonės yra papildomai apmokomi, jie įgauna naujų įgūdžių, taip keliama kvalifikacija“, – aiškino „Aurikos“ marketingo vadovė.

Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Laimonas Jurgaitis
Juliaus Kalinsko / 15min nuotr./Laimonas Jurgaitis

L.Jurgaičio teigimu, automatizavus gamybą ir darbuotojams turint daugiau laiko pagalvoti, jie dažnai patys pasiūlo įvairius sklandesnę veiklą užtikrinančius sprendimus.

Anot jo, žemesnę kvalifikaciją turinčių žmonių poreikis tikrai nedings, tačiau aukštos kvalifikacijos darbo vietos „Aurikoje“ dominuoja. Net penktadalis įmonės darbuotojų šiuo metų yra Kauno technologijos universiteto absolventai.

„Darbuotojų kaita mūsų įmonėje nėra didelė. Apie ketvirtadalis žmonių dirba dešimt ir daugiau metų. Be to, darbuotojai dažnai būna rotuojami bendrovės viduje“, – kalbėjo L.Kvietkauskaitė.​

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?