Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Vladas Lašas: „Įmonių socialinės atsakomybės srityje jau vejamės šiauriečius“

Sėkmė nebus ilgalaikė, jei organizacija dėl šiandienos didesnio pelno nesiskaitys su darbuotojais, klientais ar bendruomenės nariais – tokią viziją šiųmetinėje įmonių socialinės atsakomybės (ĮSA) konferencijoje pristatys bendrovės „Skubios siuntos“, UPS atstovės Lietuvoje, direktorius, tarptautinės Oslo verslo Taikos premijos laureatas dr. Vladas Lašas.
Vladas Lašas
Vladas Lašas/"15min" nuotr.

Verslininkas tvirtina, kad Lietuva šioje srityje sparčiai vejasi Šiaurės Europos šalis ir po penkerių metų socialinė atsakomybė lietuviškajame versle taps savaime suprantamu dalyku.

V.Lašui antrina ir Suomijoje įsikūrusios bei Lietuvoje savo filialą turinčios įmonės „3 Step IT“ generalinis direktorius Artti Aurasmaa. Jis tikina, kad ĮSA reiškia žymiai daugiau nei 3 raidžių santrumpą, kurios reikia laikytis. Pasak verslininko, Suomijoje, kaip ir kitose Šiaurės Europos valstybėse, socialinė atsakomybė tapo labai svarbia kiekvienos įmonės dalimi. Lietuvoje šis reiškinys vis dar kuriasi, bet per artimiausius 3–5 metus turėtų tapti vyraujančia tendencija.

Savo patirtį dirbant su ĮSA konferencijoje pristatys SEB, „Statoil“, „Det Norske Veritas“, „Gjensidige“ ir kitos didžiausios Šiaurės Europos šalių bendrovės. Renginį, kuris yra įtrauktas ir į šiuo metu vykstančių Norvegijos dienų programą, organizuoja Švedijos, Norvegijos, Suomijos ir Danijos prekybos rūmai ir ambasados bei Šiaurės ministrų tarybos biuras Lietuvoje.

Tapatinama su viešaisiais ryšiais

„Ernst & Young Baltic“ partneris Linas Dicpetris dėl savo ilgametės patirties vykdant ĮSA Lietuvoje pasirinktas renginio moderatoriumi. Pasak jo, iki šiol dominuoja požiūris, kad ĮSA yra labiau viešųjų ryšių ir rinkodaros, o ne įmonės strategijos ir vertybių kategorija. Vis dėlto, anot L. Dicpetrio, situacija pamažu gerėja ir nuo siauresnio, dažnai vien tik į savo darbuotojus arba aplinkosaugą orientuoto požiūrio įmonės persiorientuoja į platesnį, įtraukdamos savo verslą į bendruomenės veiklą ar nevyriausybinių organizacijų iniciatyvas.

Jam pritaria ir Suomis Artti Aurasmaa iš „3 Step IT“. Anot jo, bet kurios verslo srities profesionalumas reiškia pasiruošimą atsakyti ir į klausimus, susijusius su aplinkos apsauga, socialine ir ekonomine atsakomybe.

Socialinė atsakomybė – ne tik aplinkosauga

Pasak „Skubios siuntos“ direktoriaus V.Lašo, labai svarbu į darbą priimti studentus ir moksleivius. Nors jų mokymas bendrovėje reikalauja nemažai laiko, bet tai, anot jo, puiki investicija ateičiai.

Skubios siuntos taip pat skatina pozityvius pasiekimus ir pavyzdžius. „Prieš gerą dešimtmetį nutarėme skirti 5000 litų premiją kiekvienam UPS kurjeriui Lietuvoje, kuris per penkerius metus,  kasdien automobiliu gabendamas siuntas ne tik nesukels avarijų, bet iš išvengs mažiausio įbrėžimo. Garbingame „Penkerius metus vairuoju saugiai“ klube jau yra 9 kolegos. Šiandien ypač džiugu įteikti dar 4 apdovanojimus – iš jų dviems darbuotojams, pasiekusiems net 10 metų visiškai saugaus vairavimo stažą.“ – pasakoja V. Lašas.

Anot vieno iš renginio organizatorių, Danijos prekybos rūmų prezidento Thomo Solupajevo-Ronlevo, Šiaurės Europos šalims įmonių socialinės atsakomybės veiklos principai jau tapo kertiniai. „Būtent dėl to Lietuvoje įsikūrusi šių šalių bendruomenė nori šiomis žiniomis pasidalinti. ĮSA gali tapti tiltu tarp dar glaudesnio Šiaurės šalių ir Lietuvos verslo bendradarbiavimo“, – teigia T. Solupajevas-Ronlevas.

Įmonių socialinė atsakomybė kaip reiškinys Lietuvoje oficialiai atsirado 2005-aisiais, kuomet buvo įsteigtas Nacionalinis atsakingo verslo įmonių tinklas. Susivienijusios Lietuvos įmonės pasirašė Jungtinių Tautų Pasaulinio susitarimo pasižadėjimus laikytis atsakingo verslo principų.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos