Pagal pasirinktą kompromisą, dėl kurio susitarė ministrų kabinetas, Kinijos laivybos milžinei „Cosco“ bus leista įsigyti „mažiau nei 25 proc.“ „HHLA“ priklausančio „Tollerort“ konteinerių terminalo , sakoma Ekonomikos ministerijos pranešime.
„Dalinio draudimo priežastis – grėsmės viešajai tvarkai ir saugumui buvimas“, – nurodė ministerija.
Kinijos valstybinė bendrovė „Cosco“ iš pradžių siekė įsigyti 35 proc. akcijų paketą, o sandoris būtų automatiškai įvykęs, jei šią savaitę nebūtų paskelbtas kompromisinis sprendimas.
Susitarimas sudarytas artėjant O.Scholzo vizitui Kinijoje kitą savaitę.
Vokietijos kancleris bus pirmasis iš ES lyderių, apsilankiusių Kinijojen uo 2019 metų lapkričio mėnesio.
O.Scholzas, buvęs Hamburgo meras, palaikė susitarimą su „Cosco“ ir ne kartą pabrėžė tvirtų prekybos ryšių tarp Kinijos ir didžiausios Europos ekonomikos svarbą.
Visgi šešios ministerijos norėjo vetuoti pardavimą, įskaitant gynybos, ekonomikos ir užsienio reikalų ministerijas, nerimaudamos dėl ypatingos svarbos infrastruktūros objektų perėjimo į užsienio įmonių rankas.
Ginčas sukėlė nesantaiką tarp socialdemokrato O. Scholzo ir jo koalicijos partnerių – Žaliųjų bei liberaliosios FDP partijų, kurios teigė, jpg privalu pasimokyti iš Vokietijos nutrūkusių ryšių su Rusija.
Pekinas palankiai įvertino trečiadienį uždegtą žalią šviesą ir apkaltino kritikus „triukšmo kėlimu“.
„Bendradarbiavimas yra abipusiai naudingas. Tikimės, kad atitinkamos šalys racionaliai žiūrės į pragmatišką Kinijos ir Vokietijos bendradarbiavimą ir nustos be pagrindo jį puldinėti“, – pareiškė Kinijos užsienio reikalų ministerijos atstovas spaudai Wang Wenbinas.