Pasak tarnybos, ji pripažino „Amazon“ įmone, turinčią „didelę rinkos galią“, o šis sprendimas leis tarnybai veiksmingiau „įsikišti ir užkirsti kelią galimai antikonkurencinei praktikai“.
Tai reiškia, kad „Amazon“ prisijungia prie „Google“ patronuojančios bendrovės „Alphabet“ bei „Facebook“ pagrindinės įmonės „Meta“, kurių atžvilgiu jau taikoma sustiprinta priežiūra.
Tokia griežtesnė minėtų įmonių kontrolė tapo įmanoma nuo tada, kai 2021 metų sausį įsigaliojo Vokietijos konkurencijos įstatymas, leidžiantis rinkos prievaizdėms įsikišti dar prieš tai, kai pasaulinių technologijų milžinių veiksmai padaro žalos konkurencinei aplinkai.
„Amazon“ yra „labai svarbi veikėja elektroninės prekybos sektoriuje“ ir yra sukūrusi „skaitmeninę ekosistemą“ ir kaip pardavėja, ir kaip prekyvietė, pažymėjo agentūros vadovas Andreasas Mundtas.
Priežiūros tarnyba apskaičiavo, kad „daugiau nei kas antras išleistas euras“ mažmeninei prekybai internetu Vokietijoje išleidžiamas per „Amazon“ svetainę.
Pasak Federalinio kartelių biuro, „Amazon“, kaip pardavėjų platforma, užima „daugiau nei 70 proc.“ rinkos, o tai suteikia jai „dominuojančią“ padėtį.
Šiuo metu reguliavimo institucija atlieka du kitus „Amazon“ veiklos tyrimus pagal įprastas procedūras.
Vienu atveju tiriama, ar „Amazon“ naudoja „kainų kontrolės mechanizmus ir algoritmus“, kad paveiktų pardavėjų kainas savo rinkoje.
Kitas tyrimas skirtas nustatyti, kokiu mastu susitarimai su dideliais prekių ženklais, pagal kuriuos „trečiųjų šalių pardavėjams neleidžiama parduoti prekių ženklų produktų“, pažeidžia konkurencijos teisę.