Vokietijoje prasideda buvusio „Audi“ vadovo teismas dėl jo vaidmens „dyzelgeito“ skandale

Praėjus penkeriems metams po to, kai automobilių pramonę sukrėtė vadinamasis dyzelgeito skandalas, susijęs su emisijų duomenų klastojimu, buvęs „Audi“ vadovas Rupertas Stadleris trečiadienį stojo prieš teismą ir tapo pirmuoju buvusiu aukšto rango bendrovės vadovu Vokietijoje, kuris atsidūrė teisiamųjų suole.
Buvęs „Audi“ vadovas Rupertas Stadleris
Buvęs „Audi“ vadovas Rupertas Stadleris / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

57 metų R.Stadleris atvyko į Miuncheno apygardos teismą dėl kaltinimų, susijusių su sukčiavimu, pažymų klastojimu ir melaginga reklama.

Kaltinimai taip pat pareikšti ir buvusiam „Audi“ bei „Porsche“ vadovui Wolfgangui Hatzui bei dviem „Audi“ inžinieriams.

Vokietijos automobilių milžinė „Volkswagen“, valdanti tokius prekių ženklus kaip „Porsche“, „Audi“, „Škoda“ ir „Seat“, 2015 metų rugsėjį prisipažino 11 mln. dyzelinių transporto priemonių įdiegusi įrangą, kuri bandymų metu klastojo išmetamųjų teršalų duomenis.

Vadinamieji išderinimo įtaisai laboratorinių bandymų metu rodė, kad transporto priemonės teršia aplinką mažiau, nei realiomis sąlygomis keliuose, kuomet išmetamos dujos viršijo leistinas ribas.

Kol kas dar nė vienas aukšto rango vadovas nebuvo nuteistas dėl sukčiavimo Vokietijoje, nors du „Volkswagen“ darbuotojai Jungtinėse Valstijose buvo nuteisti laisvės atėmimo bausmėmis.

Manoma, kad sudėtingas teismo procesas truks iki 2022 metų gruodžio.

Prokurorai procesą pradėjo perskaitydami daugiau nei 90-ies puslapių kaltinamąjį aktą.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Buvęs „Audi“ vadovas Rupertas Stadleris
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Buvęs „Audi“ vadovas Rupertas Stadleris

Jei R.Stadleris bus pripažintas kaltu, jam gresia iki 10 metų kalėjimo.

„Volkswagen“ visada tvirtino, kad duomenų klastojimo įranga buvo kelių žemesnio lygio darbuotojų, veikusių be vadovų žinios, darbas, tačiau prokurorai ginčija tokią poziciją.

R.Stadleris vienuolika metų ėjo „Audi“ vadovo pareigas, iki kol buvo suimtas 2018 metų birželio mėnesį.

Keturis mėnesius jis praleido sulaikytas, pareigūnams nerimaujant, kad kaltinamasis gali mėginti paveikti liudytojus.

Prokurorų teigimu, R. Stadleris apie sukčiavimą sužinojo „nė vėliau kaip“ iki 2015 metų rugsėjo pabaigos, tačiau vis tiek leido parduoti dar tūkstančius transporto priemonių su neteisėta įranga.

Trys kiti kaltinamieji yra kaltinami sukūrę dyzelinius variklius su įdiegta duomenis klastojančia programine įranga.

Įtariama, kad tokia įranga buvo sumontuota automobiliuose, pardavinėtuose net nuo 2009 metų.

Skaičiuojama, kad iš viso įranga buvo sumontuota 434 420 „Volkswagen“, „Audi“ ir „Porsche“ transporto priemonių, parduotų Europoje ir JAV.

R.Stadleris visus kaltinimus neigia.

Kaltinamasis W.Hatzas, anksčiau „Volkswagen“ grupėje dirbęs „Porsche“ padalinio tyrimų ir plėtros vadovu, taip pat atmeta kaltinimus dėl neteisėtų veiksmų.

Jo advokatas pareiškė, kad W.Hatzas „išsamiai“ atsakys į kaltinimus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis