Vokietijos įmonės padeda Rusijai atstatyti laikinai okupuotą Mariupolį, atskleidė žurnalistinis tyrimas

Vokietijos televizijos kanalas ARD atskleidė, kad Vokietijos bendrovės padeda Rusijos okupaciniam režimui vykdyti statybos darbus okupuotame Mariupolio mieste, rašo „Evropejskaja pravda“.
Mariupolis
Mariupolis / „AFP“/„Scanpix“

Žurnalistai gavo liudijimų ir įrodymų, tokių kaip nuotraukos ir vaizdo įrašai, patvirtinančių, kad Vokietijos bendrovės „Knauf“ ir „WKB Systems“ stato objektus Mariupolyje.

Visų pirma, jie gavo nuotraukų, kuriose matyti statybvietė su maišais, ant kurių yra „Knauf“ logotipai – jų oficialus pardavėjas viešai skelbia, kad, naudodamas savo statybines medžiagas užbaigė gyvenamojo namo projektą Rusijos gynybos ministerijai.

„Knauf“ yra gipskartonio gamybos lyderė ir turi ilgą verslo Rusijoje istoriją.

Bendrovės įkūrėjas Nikolausas Knaufas daugiau kaip du dešimtmečius buvo Rusijos garbės konsulas. Šias pareigas Nikolausas Knaufas išlaikė net po Rusijos neteisėtos Krymo aneksijos, o 2018 m. jis vis dar įvardijo tolesnes sankcijas Rusijai kaip „siaubingas“. N.Knaufas teigė, kad jo įmonėje Rusijoje vis dar dirba 4 000 žmonių ir ji gauna milijardines pajamas.

Be to, žurnalistai daugelyje statybų aikštelių rado betoninių blokų, apvyniotų žalia plėvele su užrašu „WKB Systems GmbH“. Ši įmonė, be kita ko, gamyklose įrengia betono blokų gamybos įrenginius.

Pagrindinis įmonės akcininkas yra Rusijos oligarchas Viktoras Budarinas, kuris savo Vokietijos įmonę naudojo kaip tiekėją Rusijos statybų pramonei. Jam netaikomos jokios sankcijos.

Žurnalistų peržiūrėti muitinės duomenys atskleidė, kad „WKB Systems“ kelerius metus tiekė sukomplektuotus akytojo betono blokelių gamybos įrenginius vienai iš V.Budarino Rusijos įmonių – daroma išvada, kad tai buvo ta pati įmonė, kurios gaminius Rusija naudoja Mariupolyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis