Šis sprendimas gali turėti įtakos dešimčių tūkstančių kitų bylų, susijusių su „dyzelgeitu“ vadinamu skandalu, baigčiai.
Karlsrūhės federalinio teisingumo teismo (BGH) teisėjai „faktiškai palaikė“ žemesniojo teismo sprendimą, nurodantį, kad ieškovas Herbertas Gilbertas gali grąžinti automobilį bendrovei ir atgauti sumokėtus pinigus, išskaičiavus nuolaidą nuo pradinės pirkimo kainos už tą laiką, kurį automobilis buvo naudotas.
„Dyzelgeito“ skandalas kilo 2015 metų rudenį, kai „Volkswagen“ pripažino, jog 11 mln. visame pasaulyje parduotų dyzelinių automobilių – o tai daugiausia buvo „Volkswagen“ markės automobiliai, nors tarp jų buvo ir „Audi“, „Porsche“, „Škoda“ bei „Seat“ markių transporto priemonių, – buvo įdiegusi vadinamuosius išderinimo įtaisus, kad šios transporto priemonės atliekant jų taršos bandymus atrodytų ekologiškesni negu iš tikrųjų yra.
Praėjus beveik penkeriems metams nuo akimirkos, kai „Volkswagen“ prisipažino įdiegusi minėtą įrangą, naujasis teismo sprendimas tapo pirmąją realia teisine VW nesėkmė gimtojoje gamintojos šalyje.
„Dabar „Volkswagen“ sieks nedelsdama užbaigti šias bylas susitardama su ieškovais“, – teigiama bendrovės pranešime, kuriame VW pažadėjo pateikti „tinkamus pasiūlymus“ minėtų automobilių savininkams.
„Šis teismo sprendimas reiškia teisinį apibrėžtumą milijonams vartotojų ir dar kartą parodo, kad net didžiulės bendrovės nėra aukščiau įstatymų“, – sakoma H.Gilberto advokato Clauso Goldensteino pranešime.
Vyriausiasis teisėjas Stephanas Seitersas dar kartą apžvelgė tai, kaip VW „daugelį metų sistemingai tiekė rinkai transporto priemones, kurių programinė įranga buvo suprogramuota taip, kad tik bandymo sąlygomis jos atitiktų nustatytas [išmetamųjų teršalų] ribas“.
Bylą nagrinėję teisėjai teigė, kad vien modifikuoto automobilio pardavimo ieškovui faktas pastarajam buvo žalingas, nors pati bendrovė visada tvirtino, kad transporto priemonės yra „tinkamos naudoti“ pagal paskirtį.
Pirmadienio teismo posėdis buvo konkrečiai susijęs su 65 metų ieškovo H.Gilberto, kuris 2014 metais įsigijo dyzelinu varomą „Volkswagen Sharan“ mikroautobusą, byla – tai tik vienas iš 11 mln. automobilių, kuriuose įmontuota minėta programinė įranga.