Nuo 2014 metų balandžio iki 2015 metų gegužės bendrovė JAV obligacijų ir turtu užtikrintų vertybinių popierių rinkose pritraukė per 13 mlrd. JAV dolerių, nors „Volkswagen“ vadovybė žinojo, jog daugiau kaip 500 tūkst. jos dyzelinių automobilių Jungtinėse Valstijose neatitinka išmetamųjų teršalų standartų.
SEC pareiškime pažymima, jog bendrovė „investuotojams ir draudikams teikė melagingą ir klaidinančią informaciją apie automobilių kokybę, jų atitiktį aplinkosaugos reikalavimams ir „Volkswagen“ finansinę būklę“.
Pasak komisijos, nuslėpusi neteisėtą schemą (programinę įrangą, kuri klastojo laboratorinių taršos bandymų rezultatus, kad šie atitiktų reikalavimus), automobilių gamintoja gavo šimtų milijonų JAV dolerių naudą, nes savo vertybinius popierius galėjo platinti už patrauklesnes palūkanas.
„Emitentai, kurie naudojasi JAV kapitalo rinkomis, investuotojams turi teikti tikslią ir išsamią informaciją, – pareiškė Stephanie Avakian, viena iš SEC sprendimų vykdymo užtikrinimo padalinio direktorių. – Mes tvirtiname, kad „Volkswagen“, nuslėpusi ištisą dešimtmetį taikytą išmetamųjų teršalų duomenų klastojimo schemą, investuotojams pardavė milijardų JAV dolerių vertės obligacijų už išpūstas kainas.“
Savo ruožtu „Volkswagen“ atkreipė dėmesį į „reikšmingus teisinius ir faktinius“ SEC ieškinio „trūkumus“, praneša „Deutsche Welle“.
„Volkswagen“ jau prieš daugiau kaip dvejus metus su Teisingumo departamentu, beveik visomis valstijomis ir beveik 600 tūkst. JAV vartotojų sudarė milijardinės vertės susitarimą dėl kompensacijų“, – pareiškė bendrovės atstovas Volfsburge.
Dėl JAV institucijų pradėto tyrimo „Volkswagen“ 2015 metų rudenį teko pripažinti, jog bendrovė visame pasaulyje pardavė apie 11 mln. automobilių, kuriuose buvo įdiegta programinė įranga, leidusi klastoti laboratorinių taršos bandymų rezultatus, kad šie atitiktų reikalavimus, nors iš tiesų gerokai viršijo nustatytus lygius.
Kilus skandalui, „Volkswagen“ su JAV valdžia pasiekė susitarimą dėl baudų ir kompensacijų, kurių bendra suma viršija 23 mlrd. JAV dolerių.