„Volkswagen“ skandalas atkreipė dėmesį į Vokietijos politikų ir automobilių gamintojų simbiozę

Vokietijos kanclerė Angela Merkel dar savo politinės karjeros pradžioje suprato, kad pažeisti šalies automobilių pramonės interesus gali būti rizikinga. 1995 m. naujai paskirtas Vokietijos aplinkosaugos ministras bandė įtikinti savo kolegas palaikyti naujas griežtesnes taršą ribojančias taisykles, tarp kurių būtų greičio limitų ribojimas ir kiti apribojimai.
Angela Merkel ir Matthias Wissmannas
Angela Merkel ir Matthias Wissmannas / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Tačiau tuometis transporto ministras Matthias Wissmannas, turėjęs glaudžius ryšius su automobilių gamintojais, stojo piestu prieš tokius pasiūlymus ir pareiškė jokiu būdu nesutiksiantis, kad Vokietijos greitkeliuose būti įvesti greičio ribojimai, rašo naujienų svetainė theglobeandmail.com.

Kaip teigia A.Merkel biografiją parašęs Gerdas Langguthas, ši istorija iš komunistinės Rytų Vokietijos kilusiai politikei buvo viena iš pirmųjų pamokų, kaip politika daroma vieningoje Vokietijoje.

Nuo šios istorijos laikų daug kas pasikeitė. A.Merkel jau trečią kadenciją yra Vokietijos kanclerė, o ponas Wissmanas yra „Verband der Automobilindustrie“ (VDA), įtakingos Vokietijos automobilių gamintojų lobistinės grupės, vadovas.

2014 m. trijų pagrindinių Vokietijos automobilių gamintojų – „Volkswagen“, „Daimler“ ir „BMW“ bendros pajamos siekė 413 mlrd. eurų.

Tačiau per tą laiką nė kiek nepakito automobilių pramonės įtaką Vokietijos politikams.

Po didžiausio Vokietijos automobilių gamintojo „Volkswagen“ skandalo, kurio metu paaiškėjo, kad įmonė klastojo dyzelinius variklius turinčių automobilių taršos rodiklius, šios pramonės šakos ir Vokietijos vyriausybės simbiozė patraukė žiniasklaidos dėmesį.

Nors politikai Berlyne ir stebėjosi demaskuoto „Volkswagen“ elgesiu, tačiau įvairūs ekspertai Vokietijoje ir kitose Europos šalyse tikina, kad neatitikimai tarp laboratorijose gautų taršos rezultatų ir realaus poveikio aplinkai, tęsėsi daugybę metų.

„Volkswagen“ skandalas yra perspėjimas politikams. Jis parodo, kad reikia skirti mažiau laiko automobilių pramonės apsaugai ir daugiau – jos priežiūrai“, – sako Berlyne įsikūrusi lobistinės veiklos kontrolierė Christina Deckwirth.

Šioje pramonės šakoje dirba daugiau negu 75 tūkst. vokiečių. 

Tiesa, stebėtis Berlyno elgesiu dėl automobilių pramonės priežiūros pernelyg nereikėtų. Šioje pramonės šakoje dirba daugiau negu 75 tūkst. vokiečių.

2014 m. trijų pagrindinių Vokietijos automobilių gamintojų – „Volkswagen“, „Daimler“ ir „BMW“ bendros pajamos siekė 413 mlrd. eurų ir gerokai viršijo šiek tiek mažesnį negu 300 mlrd. eurų Vokietijos federalinį biudžetą.

Tokia situacija sudarė palankias sąlygas tvirtai automobilių pramonės ir politikų draugystei. Minėtasis M.Wissmannas yra A.Merkel vadovaujamos „Krikščionių demokratų sąjungos“ (CDU) veteranas ir iki šiol į kanclerę kreipiasi „tu“, nepaisant prieš 20 m. įvykusio konflikto.

Vyriausiasis „Daimler“ lobistas Eckartas von Klaedenas taip pat yra CDU narys daugybę metų, dirbęs A.Merkel užimant kanclerės postą. Jo pirmtakas „Daimler“ bendrovėje, Martinas Jaegeris, šiuo metu yra Vokietijos finansų ministro Wolfgango Schaeubles atstovas.

Tačiau ryšiai su automobilių pramone neapsiriboja vien tik CDU.

Buvusiam Vokietijos socialdemokratų partijos (SPD) atstovui Thomui Stegui, kuris šias pareigas ėjo kanclerio postą užimant Gerhardui Schroederiui, dabar priklauso vienas iš vadovaujančių postų „Volkswagen“.

Maža to, net buvęs šalies užsienio reikalų ministras Joschka Fischeris, priklausantis į aplinkosaugos problemas jautriai reaguojančiai Žaliųjų partijai, pastaraisiais metais prisidėjo prie „BMW“ reklamų kūrimo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų