Švedijoje įsikūrusi „Volvo Cars“ pranešė, kad 2021 metų antrąjį pusmetį rezultatus paveikė pasaulinis puslaidininkių – svarbaus šiuolaikinių automobilių komponento – trūkumas.
„To rezultatas – dvi skirtingos metų pusės“, – teigiama „Volvo Cars“ pranešime apie rezultatus.
„Per pirmąjį pusmetį rinka augo dviženkliais skaičiais, tačiau antroje metų pusėje staiga sustojo dėl su COVID-19 susijusių gamybos pertraukimų Pietryčių Azijoje bei dėl kitų su puslaidininkių gamybos susijusių sutrikimų“, – sakoma pranešime.
Mažmeninė prekyba ketvirtąjį praėjusių metų ketvirtį sumenko 20 proc. iki 168 tūkst. vienetų.
Visgi pajamos mažėjo lėtesniu tempu – 6 proc., nes „didelė paklausa turėjo teigiamos įtakos kainoms ir brangesnių automobilių pardavimui“, o susidomėjimas elektrifikuotais automobiliais ir toliau augo visame pasaulyje.
Bendrovės pajamos sumažėjo iki 80 mlrd. Švedijos kronų (8,6 mlrd. JAV dolerių, 7,5 mlrd. eurų), palyginti su tuo pačiu 2020 metų ketvirčiu, o grynasis pelnas susitraukė 60 proc. iki 2,3 mlrd. kronų.
Kalbant apie visus 2021 metus, vaizdas buvo šviesesnis – gamintojos pajamos šoktelėjo 7 proc. iki 282 mlrd. kronų.
Grynasis pelnas išaugo iki 14,2 mlrd. kronų ir buvo beveik dvigubai didesnis nei 2020 metais.
„2021-ieji buvo metai, kuriais „Volvo Cars“ gali didžiuotis“, – pažymėjo generalinis direktorius Hakanas Samuelssonas.
„Žvelgiant į ateitį, neapibrėžtumas vis dar išlieka didelis. Nors komponentų trūkumas šiek tiek sumažėjo, manome, kad tiekimo grandinės išliks ribojančiu veiksniu“, – perspėjo jis.
„Volvo Cars“, kuri planuoja iki 2030 metų pereiti tik prie elektromobilių pardavimo, teigė, kad įkraunamų transporto priemonių, įskaitant hibridus, pardavimų dalis ketvirtąjį ketvirtį išaugo iki 34 procentų.