Jos teigimu, agentūra nustatė nepagrįstus bei konkurenciją ribojančius reikalavimus, be to, pasiūlymų vertinimo tvarka nėra objektyvi ir skaidri.
„Keliauk Lietuvoje“ BNS nurodė konkursą nutrauksianti ir artimiausiu metu skelbsianti naują. Anot agentūros, ji buvo sulaukusi vieno pasiūlymo – jį pateikė ryšių su visuomene agentūra „Blue Oceans PR“.
Pasak VPT, konkurso dalyviai privalėjo būti teikę tokias paslaugas užsienyje, tačiau konkrečiai nenurodoma, kur, todėl neaišku, kaip agentūra įsitikins jų pajėgumu tinkamai įvykdyti sutartį.
„Tiekėjas gali turėti viešųjų ryšių paslaugų teikimo patirties visai kitos užsienio šalies rinkoje, nei reikės teikti paslaugas (...). Užsienio šalys yra skirtingos kultūriniais, socialiniais, religiniais ir kitais aspektais, todėl paslaugų teikimas, pavyzdžiui, Japonijoje, negali būti laikomas lygiaverčiu jų teikimui, pavyzdžiui, Rusijoje“, – rašoma VPT išvadoje.
Laikinosios VPT vadovės Jovitos Petkuvienės teigimu, sunku spręsti, ar konkurso sąlygos buvo sukurtos tik vienam tiekėjui, tačiau akivaizdu, kad „konkurencija buvo stipriai apribota“.
„Mes nežiūrėjome plačiąja prasme rinkoje, kiek tokių tiekėjų galėtų būti, bet reikalavimų visuma dirbtinai apriboja tiekėjų galimybę dalyvauti. (...) Tas aspektas dėl užsienio rinkos – labai sąlyginis dalykas, nes yra tarptautinis konkursas, tai vienu atveju užsienis Lietuvos tiekėjui bus Latvija, o latviui užsienis bus Lietuva. tai ta užsienio samprata gaunasi pakankamai sąlyginė, priklausomi nuo to, kad vienoj ar kitoj šalyje esame“, – BNS sakė J.Petkuvienė.
Tuo metu reikalavimas būti inicijavus bent 30 publikacijų turizmo, svetingumo, kelionių, šalies ar miestų pristatymo tema žiniasklaidoje neįrodo dalyvio patirties rengiant publikacijas, nes inicijuoti nėra tas pats, kas parengti ir publikuoti.
Pasak VPT, reikalavimas, kad bent vienas projekto vadovas turėtų patirties įgyvendinant projektus, kurių vertė siektų bent 50 tūkst. eurų, – nepagrįstai aukštas, dirbtinai ribojantis konkurenciją.
Tarnybos vertinimu, pasiūlymų vertinimo tvarka neleidžia jų objektyviai įvertinti ir palyginti, palikta interpretavimo laisvė.
„Keliauk Lietuvoje“ konkursą skelbė pernai lapkritį, juo siekė įsigyti viešųjų ryšių paslaugas Baltarusijoje, Danijoje, Estijoje, Ispanijoje, Italijoje, Izraelyje, Japonijoje, JAV, Jungtinėje Karalystėje, Kinijoje, Latvijoje, Lenkijoje, Nyderlanduose, Belgijoje, Norvegijoje, Prancūzijoje, Rusijoje, Suomijoje, Švedijoje, Ukrainoje, Vokietijoje.