59,3 tūkst. eurų skirta kompensuoti teisininkų išlaidas, susijusias su „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ sutarties teisine analize, galimu jos nutraukimu ir rizikomis.
Dar 15,7 tūkst. eurų skirta kompensuoti Vyriausybės ir Nacionaliniam saugumui užtikrinti svarbių objektų apsaugos koordinavimo komisijos atstovavimo išlaidas Vilniaus apygardos administraciniame teisme (VAAT).
VAAT balandžio pradžioje atmetė „Belaruskalij“ skundą. Teismas nutarė, kad sutartis dėl milijonų tonų trąšų gabenimo per Lietuvą kėlė grėsmę nacionaliniam saugumui.
Vyriausybei teisme atstovavo advokatų kontoros „Walless“ teisininkai.
Į JAV ir Europos Sąjungos sankcijų sąrašus įtraukta „Belaruskalij“ sausį teismui apskundė Vyriausybės ir komisijos sprendimus, pagal kuriuos „Lietuvos geležinkeliams“ buvo nurodyta nuo vasario 1-osios nutraukti ilgalaikę sutartį su „Belaruskalij“ dėl jos trąšų tranzito per Lietuvą, nes ji neatitinka šalies saugumo interesų.
Vyriausybė sausio 12 dieną patvirtino strateginių įmonių sandorius tikrinančios komisijos išvadą, jog sutartis tarp „Lietuvos geležinkelių“ ir „Belaruskalij“ neatitinka nacionalinio saugumo interesų, todėl nuo vasario 1-osios turi būti nutraukta. Vasario 1-ąją trąšų tranzitas sustojo – pernai geležinkeliais ir per Klaipėdos uostą pervežta beveik 11 mln. tonų baltarusiškų kalio trąšų.
Tranzitas nuo sienos su Baltarusija iki Klaipėdos uosto vyko ilgiau nei dešimtmetį ir pagal sutartį turėjo tęstis iki 2023 metų pabaigos. „Belaruskalij“ trąšas uoste krovė verslininko Igorio Udovickio ir „Belaruskalij“ kontroliuojamas Birių krovinių terminalas.