„Wittix“ ir jos vadovui – baudos už netinkamą klientų lėšų apsaugą

Elektroninių pinigų įstaigai „Wittix“ ir jos vadovui Hananui Assisui skirtos baudos už netinkamą klientų lėšų apsaugą.
Banko sąskaita
Asociatyvi nuotr. / 123RF.com nuotr.

Už Elektroninių pinigų ir elektroninių pinigų įstaigų bei Mokėjimo įstaigų įstatymų reikalavimų nesilaikymą „Wittix“ skirta 28 tūkst. eurų, o jos administracijos vadovui – 10 tūkst. eurų baudos, pranešė Lietuvos bankas.

Lietuvos bankas nustatė, kad „Wittix“ 2019 -ųjų liepos–spalio mėnesiais visas klientų lėšas laikė kito juridinio asmens vardu atidarytose ir ne klientų lėšoms saugoti skirtose sąskaitose. Kadangi įstaiga teikė mokėjimo paslaugas per tarpininką, ji turėjo pranešti apie tai Lietuvos bankui, tačiau to nepadarė.

Savo ruožtu „Wittix“ administracijos vadovas ne tik neužtikrino, kad tinkamai veiktų vidaus kontrolės sistema ir būtų tinkamai užkardomos rizikos, bet ir priėmė rizikingus sprendimus, kurie neatitiko teisės aktų reikalavimų ir kėlė grėsmę klientų lėšų saugumui.

Dėl šių veiksmų „Wittix“ patyrė 31,6 tūkst. eurų nuostolių, nes vienoje iš sąskaitų klientų lėšos buvo prarastos ir bendrovė turėjo jas kompensuoti savo lėšomis.

Be to, bendrovė Lietuvos bankui teikė neteisingą informaciją apie klientų lėšų likučius, buvusius 2019 metų rugsėjo 30 dieną kredito įstaigose. Už šį nusižengimą skirta poveikio priemonė – viešai apie paskelbta apie nusižengimą.

Lietuvos bankas elektroninių pinigų licenciją „Wittix“ išdavė 2019 metų gegužės pabaigoje. Bendrovė teikia mokėjimo paslaugas, leidžia, platina ir išperka elektroninius pinigus. Iš savo veiklos 2019 metais ji gavo 108 tūkst., o per 2020-ųjų pirmąjį pusmetį – 391 tūkst. eurų pajamų. Pagal šiuos rezultatus „Wittix“ patenka į pirmąjį elektroninių pinigų ir mokėjimo įstaigų trisdešimtuką.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis