„Iki šiol bazinis tarifas kurjeriui už vieną pristatymą buvo 3 eurai, su priedu už tolimesnius nei 3 kilometrai pristatymus. Tačiau „Wolt“ jau dabar ne matuoja realų nuvažiuotą atstumą, o nustato jį pagal tiesią liniją žemėlapyje, lyg kurjeriai naudotųsi malūnsparniais. Kartais realus atstumas būna dvigubai didesnis, o dar reikia grįžti iki restoranų“, – teigia Kurjerių asociacijos atstovas Vukas Vukotičius.
Liepos viduryje „Wolt“ paskelbė apie naują apmokėjimo sistemą, kuri neva turėtų įsigalioti rugpjūčio 9 d.
Kurjeriai piktinasi, kad ji sukuria naujas problemas. Be to, naująją sistemą įmonė ėmėsi diegti netgi anksčiau, nei skelbusi – naujai prisijungę kurjeriai jau nuo liepos pabaigos dirba mažesniu baziniu tarifu.
„2,5 euro už vieną pristatymą? Tai netinka niekam“, – sako kurjeris Linas. „Nors priedai už tolimesnius pristatymus bus skaičiuojami nuo pirmo nuvažiuoto kilometro, kilometrai matuojami tiesia linija. Kitoje platformoje, „Bolt Food“, atstumas matuojamas pagal trumpiausią „Google Maps“ maršrutą. Mes puikiai suprantame, kas vyksta: įmonė siekia sutaupyti pinigų kurjerių sąskaita.“
2,5 euro už vieną pristatymą? Tai netinka niekam.
Užupio skvere 11 val. laukiama tarp 50 ir 100 „Wolt“ kurjerių. Pagal savivaldybės patvirtintą susirinkimo planą kurjeriai penkioms minutėms blokuos eismą Užupio ir Polocko g. Taip darbuotojai sieks įmonę įspėti apie rimtesnius darbo stabdymo veiksmus ateityje, jei nebus atsižvelgta į jų reikalavimus. Skvere veiks atviras mikrofonas – kurjeriai pasakos apie savo darbo kasdienybę.
Kaip teigiama pranešime, žengti šį žingsnį Kurjerių asociaciją privertė ir „Wolt“ vadovybės nenoras įsiklausyti į darbuotojų reikalavimus. Liepos 27–29 d. vykusiuose trijuose nuotoliniuose susitikimuose tarp kurjerių ir įmonės vadovų darbuotojai garsiai ir aiškiai išsakė kritiką minėtiems naujos sistemos elementams. Nepaisant to, „Wolt“ toliau teigia, kad sistema veiks tobulai, bei atvirai sako net neplanuojanti nieko keisti.
„Neturiu kito paaiškinimo – įmonė mus laiko kvailiais. Pagal statistiką savo programėlėse paskaičiavome, kokios bus pajamos pagal naują ir pagal seną sistemą. Kai kuriems, ypač dviratininkams, pajamos gali kristi net ketvirtadaliu. Geriausiu atveju tolimus užsakymus vežančių kurjerių pajamos išliks tokios pačios, jei jie sutiks vežioti maistą dar toliau nei įprasta“, – pokyčius komentavo Linas.
Neturiu kito paaiškinimo – įmonė mus laiko kvailiais.
Streikuojantys kurjeriai reikalaus, kad būtų paliktas bazinis 3 eurų tarifas, matuojami realiai nuvažiuojami atstumai. Kurjeriai nenori, kad būtų panaikinti papildomi priedai už darbą savaitgaliais. Kurjerių asociacijos duomenimis, nuo platformos pirmadienį planuoja atsijungti bent 400 „Wolt“ kurjerių trijuose didžiausiuose šalies miestuose.
„Su kurjeriais Asociacijos aktyvistai kalbasi tiek pasigavę juos gatvėse, tiek internetinėse grupėse. Iš atliktų apklausų galime vienareikšmiškai teigti, kad absoliučiai daugumai toks apmokėjimo modelis netinka. Kadangi “Wolt” nesiteikė bendrauti, kurjeriai nubalsavo, kad jie yra pasiruoštę imtis kolektyvinių veiksmų – tiek Vilniuje, tiek Kaune, tiek Klaipėdoje dauguma pirmadienį planuoja atsijungti nuo programėlių ir nevežti užsakymų“, – sako Kurjerių asociacijos atstovas V.Vuoktičius.
„Wolt“: didžiajai daliai pokyčiai turės arba neutralų poveikį, arba pajamos išaugs
Naujo, nuo rugpjūčio 9 d. įsigaliojančio kurjerių-partnerių veiklos apmokėjimo modelio, įdiegimą pranešime spaudai pakomentavo ir įmonė „Wolt“.
„Šiuo žingsniu siekiama dar geriau subalansuoti visų platformos kurjerių-partnerių (nepriklausomai ar vairuojančių automobilį, pristatymui besirenkančių dviratį, ar paspirtuką) gaunamas pajamas už veiklą, o savo klientams, nutolusiems nuo miestų centrų, suteikti dar daugiau patogumo užsakant norimas prekes ar maistą. Latvijoje ir Estijoje sistema buvo pakeista dar šį pavasarį“, – rašoma įmonės pranešime.
„Remiantis mūsų skaičiavimais, šie pokyčiai didžiajai daliai mūsų kurjerių-partnerių arba turės neutralų poveikį, arba jų pajamos išaugs“, – pranešime cituojamas Simonas Runzheimeris, „Wolt“ operacijų vadovas Baltijos šalyse.
Anot jo, nauja sistema prisidės prie tolimesnio kokybiško paslaugų teikimo įmonės klientams.
Kaip rašoma pranešime, įsigaliojusi nauja apmokėjimo sistema užtikrins, kad ir trumpi, ir ilgesni atstumai pristatant patiekalus ar užsakytas prekes kurjeriams-partneriams bus pelningi – taip bus daugiau paskatų priimti ir tolimesnius pristatymus negu iki šiol.
Taip pat, anot pranešimo žiniasklaidai, didėja visų savaitgalio pristatymų įkainiai visuose penkiuose Lietuvos miestuose, kuriuose veikia „Wolt“.
Įmonė atsisako kai kurių anksčiau galiojusių priemonių, pavyzdžiui, papildomų kompensacijų, taip vadinamų premijų, už pasiektą tam tikrą pristatymų ribą ir kitų.
Pasak S.Runzheimerio, pakeitus sistemą, daugiau nei 45 proc. visų pristatymų turėtų būti apmokami geriau nei dabar, apie 35 proc. pristatymų – panašiai kaip šiuo metu, o apie penktadalis pristatymų – šiek tiek mažiau. „Dalis kurjerių-partnerių, užsakymus pristatantys dviračiais, pradžioje gali pastebėti pajamų mažėjimą 5–10 proc., tačiau artimiausiomis savaitėmis skirtumas turėtų išnykti dėl augančios paslaugos paklausos rudens sezonu“, – pranešime spaudai cituojamas „Wolt“ operacijų vadovas Baltijos šalyse.
Sistemos pokyčius iliustruojantys pavyzdžiai, anot „Wolt“:
- Jei anksčiau kurjeris-partneris per pietus penktadienį pristatė užsakymą 1500 metrų atstumu, už pristatymą jis gavo 3,5 euro. Dabar, pagal naują modelį, jis gaus 3,8 euro.
- Jei anksčiau kurjeris pristatė užsakymą 750 metrų atstumu sekmadienį, už pristatymą jis gavo 3 eurus. Dabar, pagal naują modelį, jis gaus 3 eurus.
- Jei anksčiau kurjeris per pietus penktadienį pristatė užsakymą 750 metrų atstumu, už pristatymą jis gavo 3,5 euro. Dabar, pagal naują modelį, jis gaus 3,5 euro.