Bendrove tapo tikra Kinijos „vienaragių“ – startuolių, kurių vertė siekia daugiau nei 1 mlrd. JAV dolerių – žvaigžde. „Xiaomi“ turi didelę gerbėjų bazę Kinijoje, bet už Azijos įmonės perspektyvos kol kas dar nėra aiškios.
Naujienų agentūra AP pateikia artėjančio „Xiaomi“ IPO Honkone gidą.
Iš kur „Xiaomi“ atsirado?
„Xiaomi“ 2010 metais įkūrė generalinis direktorius Junas Lei. Jam į pagalbą atėjo septyni kolegos, anksčiau dirbę „Google“, „Microsoft“ ir „Motorola“.
Pirmasis bendrovės išmanusis telefonas „Mi1“ 2011-aisiais iškart susilaukė didelės paklausos, nepaisant to, kad nebuvo plačiai reklamuotas. Naudotojus ypač nustebino puikus kainos ir kokybės santykis – „Mi1“ kainavo vos 1 tūkst 999 juanius (305 JAV dolerius), nors pagal savo parametrus neatsiliko nuo gerokai brangesnių telefonų.
Jau 2014 metais „Xiaomi“ pagal parduotų telefonų skaičių Kinijoje pralenkė „Apple“ ir tapo geriausiai parduodamų išmaniųjų telefonų gamintoju šalyje.
Vėliau bendrovę namų rinkoje pagal pardavimus pralenkė vietiniai konkurentai „Huawei“, „Oppo“ ir „Vivo“. Tačiau po silpnų 2016 metų, „Xiaomi“ atsigavo 2017-aisiais ir pardavimus išaugino net 58 procentais.
Nepaisant to, kad „Xiaomi“ labai menkai veikia Europoje ir Jungtinėse Valstijose, įmonė vis tiek sugebėjo užimti 6 proc. pasaulio išmaniųjų telefonų rinkos.
Kiek pinigų uždirba „Xiaomi“?
„Xiaomi“ pernai prarado labai daug pinigų.
Bendrovė paskelbė 2017 metais patyrusi 43,9 mlrd. juanių (6,8 mlrd. JAV dolerių) nuostolį.
Net jei įmonei pavyks šią statistiką pakeisti, Junas Lei prižadėjo, kad telefonų kainos toliau liks mažos, nes bendrovė žada, kad pelno marža iš techninės įrangos pardavimų neviršys 5 procentų.
„Xiaomi“ yra daugiau nei techninės įrangos įmonė. Nors mūsų techninės įrangos verslas yra itin svarbus kuriant vartotojų bazę, mes nesitikime, kad šis verslas taps pagrindiniu pelno šaltiniu“, – laiške investuotojams rašė Junas Lei.
„Xiaomi“ iš techninės įrangos pardavimų generuoja 90 proc. savo pajamų, bet nepaisant to, vadina save internetinio turinio bendrove. Junas Lei siekia, kad pinigus įmonė uždirbtų teikdama pasaugas savo klientams, naudojantiems jų programinę įrangą MIUI.
Kiek pinigų turėtų pritraukti IPO?
Pasak „Bloomberg“, per IPO norima pritraukti 6,1 mlrd. JAV dolerių – galimai daugiausiai technologijų sektoriuje nuo 2014 metų, kai IPO rengė „Alibaba“. Tačiau pastaruoju metu prognozės kiek suprastėjo.
Manoma, kad investuotojai „Xiaomi“ įvertins 63–68 mlrd. JAV dolerių, nors anksčiau buvo tikimasi, kad bendrovės vertinimas gali siekti ir 100 mlrd. JAV dolerių. Ekspertai teigia, kad pablogėjusių vertinimų priežastis yra nepelningas įmonės darbas.
Kodėl investuotojai nusiteikę optimistiškai?
„Xiaomi“ yra vienas iš nedaugelio kiniškų prekės ženklų, kurie yra sėkmingi užsienyje.
„Xiaomi“ yra viena iš vos kelių Kinijos įmonių, kurios užsienyje sulaukė teigiamo dėmesio“, – pabrėžė tyrimų bendrovės IDC analitikė Melissa Chau.
Pavyzdžiui, Indijoje „Xiaomi“ sugebėjo pralenkti „Samsung“ ir tapti šalies rinkos lyderiu. M.Chau pažymi, kad tai yra labai svarbu, nes Indija yra viena iš nedaugelio likusių rinkų su didžiuliu augimo potencialu.
Be to, „Xiaomi“ populiarumo susilaukė ir Pietų Korėjoje – ten klientai palankiai įvertino įmonės oro valytuvus, lagaminus ir dulkių siurblius.
Specialistai pabrėžia, kad „Xiaomi“ yra vienas iš nedaugelio techninės įrangos gamintojų, sugebėjusių panaudoti techninę produkciją kaip atspirties tašką pardavinėjant paslaugas ir programinę įrangą.
Kas laukia toliau?
Ar bendrovė gali sukelti panašų entuziazmą ir Vakaruose?
Vienas iš pagrindinių iššūkių bus į savo pusę palenkti naudotojus JAV ir Europoje, kurie paprastai į kiniškus prekės ženklus žiūri su įtarimu.
„Xiaomi“ taip pat turi įrodyti investuotojams, kad įmonė, kaip ir „Google“ ar „Amazon“, gali generuoti pelną ir paslaugų segmente.
Baiminamasi, kad kiniškų internetinių paslaugų pardavimas vartotojams visame pasaulyje gali pasirodyti esąs sunkesnis, nei telefonų pardavinėjimas.
Tačiau „Xiaomi“ įkūrėjo vizija yra panašesnė į Silicio slėnio interneto bendrovių idėjas.
„Interneto esmė yra skaidrumas, efektyvumas ir lygybė. Mes norime, kad technologijų teikiamais privalumais galėtų džiaugtis visi, kad ir kokia būtų jų lytis, etninė kilmė, religija, tautybė ar išsilavinimo lygis“, – investuotojams teigė Junas Lei.