Y kartos klientų iššūkis verslininkams – kaip išlaikyti lojalumą?

Dešimtys nuolaidų kortelių, elektroninio pašto dėžutė, kupina reklaminio šlamšto, – tai jau tampa klientų lojalumo viduramžiais. Šiuolaikinės rinkos konkurencijos sąlygomis, verslininkai, siekdami pritraukti klientus, ieško naujų ir modernių klientų lojalumo išlaikymo būdų. Vienas iš jų –nuolaidas iš lankomų vietų gauti tiesiog į savo banko kortelę.
lojalumo platformos start-up‘o „Dealoyal“ vadovas Paulius Valatkevičus
lojalumo platformos start-up‘o „Dealoyal“ vadovas Paulius Valatkevičus / Projekto partnerio nuotr.

Anot verslo, galimybė dalyvauti lojalumo programoje be jokių papildomų kortelių, tiesiog atsiskaitant banko kortele, gali tapti nauja ir efektyvia klientų pritraukimo ir išlaikymo priemone. Vartotojas parsisiunčia nemokamą programėlę, prisijungia prie lojalumo programos ir susigražiną iki 100 procentų nuo išleistos sumos tiesiog atsiskaitydamas savo banko kortele. Apie tokias perspektyvas šalyje komentuoja lojalumo platformos „startuolio“ „Dealoyal“ vadovas Paulius Valatkevičus.

„Kalbame su kolegomis iš Baltijos šalių, kad su nuolaidų kortelėmis situacija Lietuvoje primena beprotnamį – kiekvienas, net mažiausias verslas, turi savo nuolaidų korteles ir dalina jas į kairę ir į dešinę. Tačiau ar jos tikrai parodo klientų lojalumą? Daugelis tų nuolaidų kortelių panaudojamos tik keletą kartų arba nepanaudojamos apskritai. Ši nuolaidų kortelių sistemos era jau einą į pabaigą“, – teigia pašnekovas.

Nuolaidų kortelių bumas Lietuvoje ypač sustiprėjo mažiau nei prieš dešimtmetį, kuomet šalyje vyravo ekonominė krizė. Tada daugelis verslininkų siūlė didžiules nuolaidas ir taip bandė pritraukti klientus. Tačiau šiais laikais vartotojai yra pasirengę mokėti daugiau, todėl svarbi tampa ne tik kaina, bet ir personalizuoti pasiūlymai, technologinis inovatyvumas ir patrauklumas klientui.

Atsižvelgiant į tai, naująją lojalumo platformą pastebėjo ir stambūs šalies verslininkai – picerijų tinklas „Čili pica“, tapdamas stambiausiu „Dealoyal“ programos partneriu. Įmonės rinkodaros direktorius Vytautas Romeika teigia, kad jų tinklas nuolat analizuoja rinkos tendencijas, įvertina šiandienos pasaulio iššūkius ir ieško būdų stiprinti ryšį su klientais, tad ši lojalumo platforma atitiko jų bendravimo su klientu viziją.

„Lojalumą suprantame kaip ilgalaikį ryšį, todėl nuolat ieškome naujų sprendimų jam išlaikyti. Iki šiol veikusios nuolaidų sistemos, be abejo, niekur nedingsta, tačiau manome, kad naujoji platforma praturtins mūsų ryšį su picerijos svečiais: padės juos pažinti, suprasti individualius kiekvieno poreikius ir suteikti galimybę pateikti asmeninius pasiūlymus. Šiuolaikinėje, individualėjančioje visuomenėje tai yra labai svarbūs sėkmingo verslo kriterijai“, – tvirtina V. Romeika.

Tūkstantmečio karta – iššūkis verslininkams

P.Valatkevičius teigia, kad lietuviai vis dar skeptiškai vertina asmeninių duomenų pasidalinimą su verslo atstovais. Tačiau būtent tai leidžia pateikti asmeninius ir kiekvienam naudingus pasiūlymus bei išvengti „brukalo”. Pašnekovas komentuoja, kad pasaulyje pirmaujanti rinkos tyrimų agentūra „Mintel“ neseniai atliko tyrimą, kuriame buvo apklausti „millennials“ (dar vadinamos Y kartos) atstovai. Tyrimo rezultatai aiškiai sufleruoja, kokia kryptimi turėtų eiti šiuolaikiniai verslininkai.

„Tiriamiesiems buvo duoti skirtingų, žinomų prekės ženklų pasiūlymai. Pirmasis – bendras, bukleto dydžio pasiūlymas, o antrasis – trumpesnis ir personalizuotas, skirtas kiekvienam iš tiriamųjų asmeniškai. Tačiau už asmeninį pasiūlymą buvo reikalaujama suteikti duomenų apie save. Ir ką jūs manote? Žinoma, apie 70-80 proc. Y kartos atstovų pasirinko pastarąjį“, – sakė P. Valatkevičius.

Kiek lojalumo kortelių telpa lietuvio piniginėje?

„Geriausiai veikiančios verslo sistemos gali pasigirti rezultatais, kuomet 30-40 procentų jų klientų turi lojalumo korteles kiekvieno apsipirkimo metu, tačiau tai labai didžiuliai skaičiai. Didžiųjų prekybos tinklų korteles turi daugelis, nes tai yra tarsi būtinybė, padedanti gauti nuolaidas. Visi kiti susiduria su problema – ar iš tikrųjų pas klientą piniginėje lieka vietos?“ – komentuoja „Dealoyal“ atstovas.

Pašnekovas teigia, kad išeitis galėtų būti mokėjimas banko kortele. Tačiau ši idėja dar tik vystoma, nes lietuviams mokėjimas kortele vis dar nėra įprastas reiškinys, kaip, pavyzdžiui, Skandinavijos valstybėse. Būtent į šias valstybes ateityje planuoja plėstis ir „Dealoyal“ startuolis.

„Pradėję partnerystę su „Čili pica“, mes galime plėstis į Baltijos šalis, visų pirma – Latviją. Kylant labiau į Europos šiaurę, atsiskaitymas kortelėmis yra populiaresnis, tad rinkos edukuoti nebereikia. Mūsų planas yra toks, kad atsiskaitydami banko kortele ir taip kaupdami „Dealoyal Eurus“, už juos galėsite atsiskaityti bet kur pasaulyje, kur mes turėsime partnerių. Kas žino, gal vieną dieną už sukauptus eurus „Čili picoje“ galėsime atsiskaityti Niujorke?“ – pokalbį baigia P. Valatkevičius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų