„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

„Yandex. Taxi“ partneriai: nuo naujai įsteigtų iki ilgametę patirtį turinčių įmonių

Rusijos kapitalo įmonė „Yandex. Taxi“, teikianti keleivių pavėžėjimo paslaugas Lietuvoje, nurodo bendradarbiaujanti su penkiais partneriais, tačiau tik pora iš jų turi didesnės patirties taksi versle, o dar dvi įmonės veikia mažiau nei metus.
„Yandex. Taxi“
„Yandex. Taxi“ / „Yandex. Taxi“

„Yandex. Taxi“ programėlėje partneriais Lietuvoje nurodomos bendrovės „Autosteka“, „Ekipažas“, su prekės ženklu „Pavežėk.lt“ veikianti „Nordikus“, prekės ženklą „VB taksi“ naudojanti MMN, taip pat prabangių automobilių nuomos portalas „Rent-BMW.lt“.

Paslaugas Vilniuje „Yandex. Taxi“ pradėjo teikti liepos 26 dieną. Bendrovės atstovai žiniasklaidai tuomet teigė, kad startuoja su 300 automobilių ir jų skaičių ketina didinti, taip pat neatmetė galimybės, kad ateityje paslaugos gali būti pasiūlytos ir Kauno bei Klaipėdos gyventojams.

Valstybės saugumo departamentas (VSD) rekomenduoja nesinaudoti „Yandex. Taxi“ programėle asmenims, kurie potencialiai gali dominti Rusijos specialiąsias tarnybas. Nacionalinis kibernetinio saugumo centras (NKSC) įspėja, jog „Yandex. Taxi“ programėlė reguliariai perduoda jautrius vartotojų duomenis į serverius Rusijoje.

„Autosteka“ ir „Nordikus“ veikia mažiau nei metus

„Yandex. Taxi“ partnerėmis prisistatančios „Nordikus“ ir „Autosteka“ įsteigtos mažiau nei prieš metus. Vilniuje registruotą „Nordikus“ praėjusių metų gruodį įsteigė bendrovė „Konsultacijų spektras“, o Rokiškio rajono Raikėnų kaime registruotą „Autosteką“ – bendrovė „Gineka“.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Oficialus „Yandex. Taxi“ prisistatymas
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Oficialus „Yandex. Taxi“ prisistatymas

Šiemet liepą vienintele „Nordikus“ akcininke užregistruota vilnietė Anna Andersen, „Autostekos“ – vilnietis Viktoras Kostjutsenka. Registruojant pasikeitimus Registrų centrui nurodyta, kad jie įvyko anksčiau – atitinkamai sausio pradžioje ir kovo pabaigoje. Liepą pasikeitė ir abiejų bendrovių vadovai. „Autostekos“ vadovu tapo V.Kostjutsenka, „Nordikus“ vadove išrinkta Miglė Katinienė, taip pat vadovaujanti bendrovėms „Prime Processing Partner“, „Prime Restaurants“ ir „Proximus Global“.

Pasak M.Katinienės, „Nordikus“ pasiūlymo bendradarbiauti sulaukė iš „Yandex. Taxi“, o bendrovės akcininko ir vadovo pasikeitimas nėra susijęs su Rusijos kapitalo kompanijos planais žengti į Lietuvos rinką.

„Tai tiesiog eiliniai, niekuo neišsiskiriantys pokyčiai įmonės viduje“, – BNS raštu nurodė „Nordikus“ vadovė.

M.Katinienės teigimu, bendrovei žinomos Lietuvos institucijų rekomendacijos nesinaudoti „Yandex. Taxi“ programėle, tačiau bent jau kol kas nutraukti bendradarbiavimo sutarties „Nordikus“ neketina.

„Normalu, jog į Lietuvos teisėsaugos ir kitų už šalies saugumą atsakingų institucijų rekomendacijas ir raginimus žiūrime rimtai ir situaciją sekame atidžiai. Tačiau, nepaisant to, kol kas negavome jokių oficialių, patikrintų duomenų, jog „Yandex. Taxi“ vykdoma veikla Lietuvoje prieštarauja Lietuvos ar Europos Sąjungos įstatymams, todėl persvarstyti bendradarbiavimo sutartį ar ją nutraukti neturime jokio racionalaus pagrindo“, – tvirtino M.Katinienė.

Ji sakė negalinti įvardyti su „Nordikus“ susijusių vairuotojų, kurie teikia pavėžėjimo paslaugas naudojantis „Yandex. Taxi“ programėle, skaičiaus.

„Mūsų įmonė neturi vairuotojų, yra tik asmenys, kurie norėdami vykdyti pavėžėjų veiklą bei turintys reikiamus individualios veiklos pažymėjimus naudojasi mūsų partnerių turimais automobiliais. Daugelis jų naudoja keletą pavėžėjimui skirtų platformų, taip pat ir „Yandex“, – aiškino M.Katinienė.

„Tai yra kiekvieno jų asmeninis pasirinkimas, kuriam įtakos neturime nei mes, nei mūsų bendradarbiavimas su „Yandex. Taxi“, – pridūrė ji.

„Nordikus“ taip pat siūlo teikiant pavėžėjimo paslaugas naudotis ne tik nuosavu, bet ir bendrovės suteikiamu 2017 metų gamybos „Toyota Auris“ automobiliu – jis būtų nuomojamas nuo 11 centų už kilometrą.

„Vairuotojų, besidominčių išsinuomoti mūsų siūlomus automobilius, netrūksta“, – teigė M.Katinienė, tačiau tikslesnio jų skaičiaus nenurodė.

Kol kas negavome jokių oficialių, patikrintų duomenų, jog „Yandex. Taxi“ vykdoma veikla Lietuvoje prieštarauja Lietuvos ar Europos Sąjungos įstatymams, – M.Katinienė.

Patyrę partneriai – „Ekipažas“ ir „VB taksi“

Daugiau kaip 20 metų veikiantis „Ekipažas“ vairuotojams apie pasiūlymą dirbti su „Yandex. Taxi“ skelbia paskyroje feisbuke (FB). Savo interneto tinklapyje „Ekipažas“ apie bendradarbiavimą su „Yandex. Taxi“ neužsimena, čia pristatoma įmonės naudojama taksi paslaugų mobili programa „Taxi 1446“.

Vienintelis „Ekipažo“ akcininkas nuo 2017-ųjų rugsėjo vidurio yra Švedijoje gyvenantis Rusijos pilietis Dmitrijus Bondarevskis, nuo šių metų birželio jis yra ir bendrovės vadovas. D.Bondarevskis BNS sakė, kad šiuo metu yra išvykęs iš Lietuvos ir bendradarbiavimą su „Yandex. Taxi“ galės pakomentuoti tik kitą savaitę.

2013 metais įsteigta MMN iki šiol taksi paslaugas teikė Klaipėdos regione, įmonė naudoja mobilią programą „TaxasVB“. Apie MMN bendradarbiavimą su „Yandex. Taxi“ skelbiama vairuotojų paieškos skelbime portale „Skelbiu.lt“, bendrovės tinklapyje ir FB paskyroje apie tai nerašoma.

MMN vadovas ir vienintelis akcininkas Michailas Zbarazskis BNS patvirtino, jog įmonė bendradarbiauja su „Yandex. Taxi“, tačiau teigė, kad tai nėra susiję su pastarosios kompanijos planais pavėžėjimo paslaugas pasiūlyti ir Klaipėdos gyventojams.

„Mes su „Yandex. Taxi“ bendradarbiaujame teikiant paslaugas Vilniuje, čia jau turime ir savo atstovą (...) Dirbti dar tik pradėjome, nagrinėjame, kaip čia viskas vyksta, bet užsakymai juda, kaip suprantu, „Yandex“ tą reikalą daug finansuoja ir nepaleis rinkos Lietuvoje“, – BNS sakė M.Zbarazskis.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Asociatyvi iliustracija: taksi
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./Asociatyvi iliustracija: taksi

Jis sakė negalintis atsakyti, kiek su MMN susijusių vairuotojų teikia pavėžėjimo paslaugas su „Yandex. Taxi“ programėle.

Anot M.Zbarazskio, MMN jau anksčiau bandė pasiūlyti savo paslaugas Vilniaus gyventojams, tačiau sostinėje įsitvirtinti nepavyko.

„Teko šiuos planus pristabdyti, nes pagrindiniai dalyviai neduoda ten (Vilniuje – BNS) žaisti“, – teigė M.Zbarazskis.

„Yandex Taxi“ prabangūs automobiliai – iš „Rent-BMW.lt“

Automobilių nuomos portalas „Rent-BMW.lt“ nei savo interneto svetainėje, nei FB paskyroje neužsimena apie bendradarbiavimą su „Yandex. Taxi“, tačiau šio portalo vadovas bei vienas reklamos agentūros GG7 vadovų Garris Serbulis BNS patvirtino, kad portale siūlomi prabangūs automobiliai yra naudojami tiek „Yandex. Taxi“ reklamos kampanijai, tiek pavėžėjimo paslaugoms.

„Aš kuruoju dvi veiklas – prabangių automobilių nuomą ir reklamos agentūrą. Jie („Yandex. Taxi“ – BNS) mane surado tam, kad būtų galima nušauti du zuikius – kad būtų galima suderinti reklamos projektą ir automobilius. Šiuo atveju visi mano automobiliai pagal susitarimą yra su „Yandex. Taxi“ reklama. Iš manęs eina „Mercedes Benz“ ir BMW automobiliai, dalį automobilių pernuomavau ir iš savo partnerių“, – BNS sakė G.Serbulis.

Jis sakė negalintis atskleisti, kiek su juo susijusių automobilių yra naudojama „Yandex. Taxi“ pavėžėjimo paslaugoms, tačiau pabrėžė, kad „jų yra nemažai“.

„Rent-BMW.lt“ liepos 17 dieną savo FB paskyroje skelbėsi reklaminiam terminuotam projektui ieškanti vairuotojų su nuosavais premium klasės juodais automobiliais nuo 2010 metų, pirmenybę teikiant 7 klasės BMW, S klasės „Mercedes Benz“, „Audi A8“ automobiliams. Pasak G.Serbulio, šis skelbimas yra susijęs su „Yandex. Taxi“ reklaminiu projektu.

Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Yandex. Taxi“ automobilis
Žygimanto Gedvilos / 15min nuotr./„Yandex. Taxi“ automobilis

„Aš užsiimu prabangių automobilių nuoma ir neturiu noro dirbti kaip taksi įmonė, todėl mūsų sutartyje su „Yandex. Taxi“ automobilių naudojimas yra labiau apibrėžtas reklaminiams tikslams. Kiek ilgai truks šis reklaminis projektas, negaliu atskleisti, nes tai yra „Yandex. Taxi“ reikalas, jie taip pat sprendžia, kiek automobilių naudoti“, – aiškino G.Serbulis.

Tačiau, anot jo, net ir pasibaigus reklaminiam projektui, dauguma vairuotojų toliau turėtų dirbti su „Yandex. Taxi“.

„Dauguma vairuotojų yra labai patenkinti tuo, ką uždirba. Manau, net nuėmus reklamą didžioji dauguma tų mašinų, ypač dyzelinių, toliau dirbs su „Yandex. Taxi“, – sakė G.Serbulis.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“