Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

„Žalgirio mūšio“ paveikslą alaus reklamai panaudojęs „Volfas Engelman“ pažeidė įstatymą, nusprendė teismas

Vienos didžiausių Lietuvos alaus daryklos „Volfas Engelman“ alaus „1410 tamsusis elis“ ir „1410 šviesusis alus“ reklama pažeidė Alkoholio kontrolės įstatymo reikalavimus, nes joje naudojamasi Lenkijos dailininko Jano Mateikos vardu ir šio dailininko paveikslo „Žalgirio mūšis“ reprodukcija, praėjusią savaitę konstatavo teismas.
Parduotuvė
Parduotuvė / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Tačiau Vilniaus apygardos administracinis teismas (VAAT) nesutiko su Narkotikų, tabako ir alkoholio kontrolės departamento (NTAKD) argumentais, kad šio alaus reklamoje naudoti teiginiai ir vaizdiniai siejo alkoholio vartojimą su socialine sėkme, todėl daryklai pernai rugsėjį skirtą baudą sumažino nuo 5,8 tūkst. iki 2,9 tūkst. eurų, BNS pranešė teismo atstovė Nijolė Kerpauskienė.

Lietuvoje draudžiama visų formų alkoholio reklama, kurioje dalyvauja sportininkai, gydytojai, politikai, meno ir mokslo įžymybės, kiti garsūs visuomenės veikėjai, naudojamas jų asmuo, vardas, atvaizdas. Teismas pažymėjo, kad Janas Mateika yra Lenkijos dailininkas, jo paveikslas „Žalgirio mūšis“ 1999 metais buvo eksponuojamas Lietuvos dailės muziejuje.

„Kadangi ant alaus skardinės nurodyta meno įžymybės – dailininko Jano Mateikos vardo pirmoji raidė ir pavardė, be to, pakuotės dizainui panaudota šio dailininko paveikslo „Žalgirio mūšis“ reprodukcija, leidžia prieiti prie išvados, kad „Volfas Engelman“ reklamuodama alų „1410 šviesusis alus“ ir remdamasi meno įžymybės (Jano Mateikos – BNS) vardu, pažeidė Alkoholio kontrolės įstatymo reikalavimus“, – nurodė VAAT.

NTAKD taip pat tvirtino, kad „Volfas Engelman“ reklamoje naudotos frazės „Pinta vienybės“, „1410 m. buvom kaip vienas kumštis“, taip pat vaizdinis elementas – alaus „1410 tamsusis elis“ ir „1410 šviesusis alus“ skardinės pirštais besiliečiančiose rankose su geležinėmis pirštinėmis, pažeidžia Alkoholio kontrolės įstatymo draudimą sieti alkoholio vartojimą su socialine sėkme, padidintu seksualiniu aktyvumu, taip pat pateikti neteisingą ir klaidinančią informaciją apie alkoholinius gėrimus.

„Teismas nesutinka su argumentais, kad reklama yra klaidinanti, nes reklama su socialine sėkme, kaip minėta, negali būti siejama, o dėl sukeliamo pozityvumo jausmo ji negali būti draudžiama“, – pabrėžė VAAT.

„Volfas Engelman“ teismui tvirtino, kad alaus „1410 tamsusis elis“ ir „1410 šviesusis alus“ pavadinime simbolinė data ir kiti užrašai reklamoje buvo skirti ypatingoms valstybės datoms paminėti, turi tik simbolinę, abstrakčią reikšmę ir sudaro galimybę vartotojams pagerbti istorinius įvykius.

Be to, anot „Volfas Engelman“, šią alkoholio reklamą ir alų „1410 m.“ bendrovė vartotojams pateikė 2010 metais, tačiau NTAKD vykdydamas tiek didmeninės, tiek mažmeninės prekybos alkoholiniais gėrimais įmonių veiklos priežiūrą net 7 metus nekėlė klausimo dėl tokios alaus reklamos teisėtumo.

Suomijos bendrovės „Olvi“ grupei priklausančio „Volfas Engelman“ pajamos pernai padidėjo 12,6 proc. iki 39,155 mln. eurų, veiklos pelnas išaugo 24,5 proc. iki 3,365 mln. eurų.

Pernai „Volfas Engelman“ pardavė 85,381 mln. litrų įvairių gėrimų – 4,4 proc. daugiau nei 2016 metais, bendrovės užimama Lietuvos alaus rinkos dalis padidėjo 1 punktu iki 22,5 procento.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Tyrimas: lietuviams planuojant kalėdinio stalo meniu svarbiausia kokybė bei šviežumas
Reklama
Jasonas Stathamas perima „World of Tanks“ tankų vado vaidmenį „Holiday Ops 2025“ renginyje
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos