Portalo vz.lt duomenimis, savininkai potencialių pirkėjų dairosi visose trijose Baltijos šalyse. Kvietimą apsvarstyti BNS grupės įsigijimo galimybę esą gavo ir kelios stambios Lietuvos žiniasklaidos bendrovės.
Tarp BNS klientų yra didžiausios pasaulio naujienų agentūros, pavyzdžiui, „Reuters“, „Interfax“, tokios organizacijos kaip Europos komisija, Pasaulio bankas ir kitos, – vardijo A.Račas.
„BNS didelis privalumas yra tai, kad tai yra vienintelė Lietuvos, Latvijos ir Estijos regioną apimanti žiniasklaidos priemonė. Tinkamai organizuojant darbą galima gauti naujienas iš visų trijų Baltijos valstybių iš karto. BNS naujienų agentūra tuo pakankamai gerai naudojosi. Tarp jos klientų yra didžiausios pasaulio naujienų agentūros, pavyzdžiui „Reuters“, „Interfax“, tokios organizacijos kaip Europos Komisija, Pasaulio bankas ir kitos“, – 15min.lt sakė buvęs BNS vyriausiasis redaktorius ir direktorius Artūras Račas, iš pareigų atsistatydinęs šių metų kovą.
Pasak jo, naujienų agentūroms, kaip ir visai žiniasklaidai, krizė padarė pakankamai didelę įtaką. BNS krizę išgyveno pakankamai sėkmingai, tačiau nuo 2011 m. visos grupės padėtis pradėjo prastėti.
Praėjusių metų rugsėjo mėnesį buvo pakeistas naujienų agentūros vadovas. Juo tapo iki tol telekomunikacijos įmonėje dirbęs Estijoje gyvenantis suomis Marcusas Nisula. Iki jo BNS grupei ir BNS Estijos monitoringo padaliniui vadovavo Svenas Erikas, prieš jį BNS vadovavo Estijos padalinio vadovas Anvaras Samostas.
Pasak A.Račo, pirmuosius ženklus, jog agentūra ruošiama pardavimui, jis pastebėjo dar dirbdamas BNS. Kodėl informacija apie agentūros pardavimą viešumon iškilo tik dabar, jis tiksliai atsakyti nesiėmė: „Manau, kad tai atsitiktinumas. Planas parduoti galėjo būti paleistas jau šių metų viduryje. Tam reikia pakankamai daug laiko, todėl politinio fono ir informacijos apie pardavimą tikrai nesiečiau.“
Tarptautinis savininkas ir garantavo, kad nebuvo jokio kišimosi, jokio politinio ar net verslo intereso, kuris atsispindėtų turinyje. BNS yra unikali žiniasklaidos priemonė, nes ji nepriklauso ir nuo reklamos.
A.Račas pabrėžė, jog BNS yra unikali žiniasklaidos priemonė, todėl jos pardavimas gali kelti nerimą.
„Kalbant apie žiniasklaidos rinką aš matyčiau didelį pavojų, nes, mano supratimu, BNS iki šiol Lietuvoje yra viena iš objektyviausių ir labiausiai nepriklausomų žiniasklaidos priemonių. Tarptautinis savininkas ir garantavo, kad nebuvo jokio kišimosi, jokio politinio ar net verslo intereso, kuris atsispindėtų turinyje. BNS yra unikali žiniasklaidos priemonė, nes ji nepriklauso ir nuo reklamos. Reklamdaviai negali daryti įtakos turiniui“, – sakė jis.
Buvusio BNS vadovo nuomone, jeigu agentūra būtų parduota Lietuvoje esančiam savininkui, jos savarankiškumui iškiltų didesnis pavojus.
BNS įmonių grupei taip pat priklauso žiniasklaidos stebėsenos ir tyrimų bendrovės „Mediaskopas“, „Mediju Monitorings“, „ETA Uudistetalituse“ Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje.