Automobilių pramonės milžinė „General Motors“ ir jos partneriai kaltinami nesąžiningai rinkę klientų vairavimo duomenis ir juos pardavinėję, todėl JAV gali būti iškeltas kolektyvinis ieškinys.
Praėjusią savaitę leidinys „The New York Times“ paskelbė išsamų tyrimą po to, kai su juo susisiekė „Chevrolet Bolt“ savininkas Kennas Dahlas, kuriam dėl draudimo bendrovės „LexisNexis“ vairavimo ataskaitos rezultatų buvo pasiūlyta gerokai didesnė draudimo įmoka.
"LexisNexis", pasaulinis duomenų brokeris, turi rizikos sprendimų padalinį, kuris aptarnauja draudimo pramonę. Pasak leidinio, „Kia“, „Subaru“ ir „Mitsubishi“ taip pat teikia įmonei vairavimo duomenis.
Kaip rašo „The New York Times“, K.Dahlas, paprašęs apie save surinktų duomenų, gavo 258 psl. ataskaitą. Tai, kas joje buvo, jį pribloškė: daugiau nei 130 puslapių išsamiai aprašytas kiekvienas kartas, kai jis arba jo žmona per pastaruosius šešis mėnesius vairavo savo „Chevrolet Bolt“ automobilį.
Joje buvo nurodytos 640 kelionių datos, jų pradžios ir pabaigos laikai, nuvažiuotas atstumas ir greičio viršijimo, staigaus stabdymo ar staigaus pagreitėjimo atvejai. Vienintelis dalykas, kurio ten nebuvo – iš kur ir į kur tiksliai jie važiavo automobiliu.
Šiuolaikiniuose automobiliuose yra interneto ryšys, leidžiantis naudotis tokiomis paslaugomis kaip navigacija, pagalba kelyje ir automobilių programėlėmis, kurias vairuotojai gali prijungti prie savo transporto priemonių, kad galėtų nustatyti jų buvimo vietą arba atrakinti jas nuotoliniu būdu.
Pastaraisiais metais automobilių gamintojai, įskaitant "General Motors", „Honda“, „Kia“ ir „Hyundai“, savo prijungtų automobilių programėlėse pradėjo siūlyti papildomas funkcijas, kuriomis vertinamas žmonių vairavimas. Kai kurie vairuotojai gali nesuvokti, kad įjungus šias funkcijas, automobilių bendrovės perduoda informaciją apie jų vairavimą duomenų tarpininkams, kaip šiuo atveju. rašo „The New York Times“.
Automobilių gamintojai ir duomenų brokeriai, bendradarbiaujantys rinkdami išsamius milijonų amerikiečių vairavimo duomenis, teigia, kad turi vairuotojų leidimą tai daryti. Tačiau apie šias partnerystes vairuotojai beveik nežino, nes jų šios detalės įrašomos neaiškiose privatumo taisyklėse, kurias mažai kas skaito.
Ypač didelį nerimą kelia tai, kad kai kurie vairuotojai, vairuojantys G.M. gaminamus automobilius, teigia, kad jie buvo stebimi net tada, kai nebuvo įjungę funkcijos, vadinamos „OnStar Smart Driver“, ir kad dėl to padidėjo jų draudimo įkainiai.
Bendrovė savo ruožtu nurodo, kad „OnStar Smart Driver“ paslauga nėra privaloma.