„Easy Travel“, ir „Judek.lt“ portalai buvo populiarūs tarp keliautojų. Juose buvo renkami poilsiautojai.
Mes visą šį mėnesį dirbame, kad išgelbėtume klientų pinigus, – sakė bendrovės darbuotojai.
„Taip, mes stabdome veiklą“, – patvirtino bendrovės telefonu atsiliepusi vadybininkė.
Darbuotojai: bandome išgelbėti poilsiautojų pinigus
Bendrovės direktorė Eglė Lenkovičienė 15min teigė, kad „visi klientai gali būti ramūs“, ir esą visi poilsiautojai grįš kaip numatyta. „Jais bus pasirūpinta, nes su „Tez Tour“ ir „Novaturu“ yra atsiskaityta“, – teigė ji.
Bendrovė rinko poilsiautojus šiems kelionių organizatoriams.
Tačiau bendrovės darbuotojai 15min teigė, kad visos problemos prasidėjo prieš mėnesį, kai vadove paskirta E.Lenkovičienė. „Mes visą šį mėnesį dirbame, kad išgelbėtume klientų pinigus, kad jie nukeliautų ten, kur užsisakė. Pati direktorė čia buvo tik keturis kartus, jai nerūpi nei mes, nei klientai“, – portalui dėstė įmonės darbuotojai. Jie teigė patys sustabdę pardavimus.
„Mes prieš mėnesį išgirdome, kad įmonė bus uždaryta. Mums gaila turistų pinigų, o pati direktorė mums pranešė, kad mums neturėtų tai rūpėti“, – teigė darbuotojai.
„Travelonline Baltics“ akcininkas yra Paulius Jasaitis, tačiau jis atsisakė paaiškinti situaciją. „Apie tai kalba vadovė“, – tepasakė jis.
Bendrovės darbuotojai pasakojo, kad jie jau nori palikti darbovietę, tačiau nėra kam pasirašyti pareiškimų – direktorė išvykusi. Iki kol ši buvo paskirta vadovauti kelionių organizatoriui, bendrovė esą stabiliai dirbo, pardavimai augo.
Licencija sustabdyta, bet pardavinėti gali
Pirmadienį buvo sustabdyta bendrovės licencija, tačiau keliones dar buvo galima užsisakyti. Turizmo departamentas pirmadienį savo sprendimu laikinai sustabdė licenciją.
Turizmo departamento Turizmo veiklos priežiūros skyriaus vedėjas Tadas Žentelis 15min teigė, kad turizmo operatoriui licencija laikinai sustabdyta, nes nepateikė visų dokumentų.
„Mums jie nepateikė visų dokumentų, iš kurių galima įsitikinti, kad draudimo suma yra pakankama. Davėme 10 dienų trūkumams ištaisyti, jei juos ištaisys, licencija vėl galios. Jiems patiems dabar nėra gerai tokia situacija. Jei neištaisys situacijos – licencija bus panaikinta“, – teigė T.Žentelis.
Beje, jis pridūrė, kad operatorius ir dabar gali pardavinėti „Tez Tour“ ar „Novaturo“ keliones. „Jis tik negali pardavinėti savo kelionių“, – sakė jis. Tačiau T.Ženteliui buvo naujiena, kad šio operatoriaus kelionių portalai apskritai nutraukė bet kokių kelionių pardavimą.
„Man tai naujiena“, – sakė jis.
„Norime akcentuoti, kad pažymėjimo sustabdymas nėra įmonės veiklos sustabdymas. Nustatytas 10 dienų laikotarpis skirtas reikalingiems duomenims pateikti. Juos gavus pažymėjimas gali būti atnaujintas. Pavyzdžiui, pernai licencijos buvo sustabdytos 42 kartus, tačiau ištaisę trūkumus kelionių organizatoriai sėkmingai tęsė veiklą toliau“, – situaciją pakomentavo T.Žentelis.
Pasak jo, kelionių organizatorių klientai, tarp kurių daugiausia „Tez Tour“ ir „Novaturo“ klientai, šiuo metu aktyviai informuojami apie planus uždaryti įmonės išvykstamojo turizmo veiklą.
"Šioje situacijoje svarbiausias dėmesys yra mūsų klientams, įsigijusiems keliones „Travelonline Baltics“ agentūroje. Kontaktuojame su klientais, aiškinamės visą situaciją ir ją įvertinę priimsime sprendimus dėl tolimesnių veiksmų. Šiai dienai galimybės „Travelonline Baltics“ užsakyti naujas mūsų organizuojamas keliones yra sustabdyta“, – teigiama "Novaturo" komentare.
Keliones įsigyti dar galėjo
Antradienį 15min bandė užsisakyti kelionę, tačiau telefonu atsiliepusi vadybininkė teigė, kad kelionės jau neparduodamos. „Susipykus akcininkams įmonę nuspręsta uždaryti, todėl neturime galimybių jums parduoti kelionės. Kreipkitės į patikimas turizmo agentūras“, – teigė vadybininkė.
Nuo kada kelionės jau neparduodamos? „Nuo šios savaitės“, – teigė pašnekovė. Ji siūlė susisiekti su bendrovės direktore. „Bet ji jus gali suklaidinti“, – perspėjo bendrovės darbuotoja.
Tačiau 15min skaitytojai teigia, kad antradienį dar buvo galima užsisakyti keliones per portalą judek.lt. Šis taip pat yra valdomas bendrovės, kuriai sustabdyta licencija.
Nei „Easy Travel“, nei Judek.lt portaluose jokia informacija apie veiklos baigtį neskelbiama. Ligšiolinis vadovas Tadas Rimkus iš darbo išėjo prieš mėnesį, darbą praras ir kiti darbuotojai, kurių yra 22.
Turizmo departamentas savo svetainėje skelbia, kad bendrovei „Travelonline Baltics“ laikinai yra sustabdyta licencija, tačiau ši informacija nėra pasiekiama lengvai. Sprendimas galioja nuo praėjusio pirmadienio iki sausio 29 d.
E.Lenkovičienė patvirtino 15min žinias, kad bendrovėje problemos kilo dėl vidinių konfliktų. Ji patvirtino, kad kai kurie darbuotojai galėjo pavogti buhalterinius duomenis. „Vyksta vidinis tyrimas dėl kai kurių darbuotojų. Iš tiesų buvo tokia situacija. Kol kas mes aiškinamės, informaciją tiria ir kai kurios tarnybos“, – teigė ji.
Tai patvirtina faktą, kad vieną didžiausių kelionių organizatorių žlugdo vidiniai akcininkų nesutarimai.
Problemų turėjo ir anksčiau
"Travelonline Baltics“ iš viso valdo devynis kelionių pardavimo internetinius portalus: easytravel.lt, judek.lt, keliones.lt, kruizai.lt, skrydziai.lt, rezervacijos.lt, viesbuciai.lt ir kelionesinternetu.lt.
„Travelonline Baltics“ veikla laikinai buvo sustabdyta 2015 metų pabaigoje. Tada įmonė papildė draudimo sumą nuo 75,3 tūkst. iki 94,3 tūkst. eurų ir pateikė dokumentus Turizmo departamentui, todėl jos licencija buvo atnaujinta.
„Travelonline Baltics“ nurodo esanti viena didžiausių poilsio kelionių pardavėjų internetu Lietuvoje – ji rengia keliones į populiarius Viduržemio jūros kurortus, Tailandą bei Kanarų salas, taip pat teikia turizmo paslaugas verslui.
Registrų centro duomenimis, „Travelonline Baltics“ vienintelė akcininkė yra bendrovė „Aviahero“. Pastarosios įmonės vienintelis akcininkas yra Paulius Jasaitis.
„Travelonline Baltics“ 2016 metais gavo 2,113 mln. eurų pajamų – 8,5 proc. daugiau nei 2015 metais, kai pajamos siekė 1,947 mln. eurų. Bendrovės grynasis pelnas 2016 metais sumažėjo 17 proc. iki 5,5 tūkst. eurų.
Teisininkas pataria susisiekti su kelionių organizatoriais
ADER kelionių advokatas Edmundas Rusinas pastebi, kad tuo atveju, jei ši įmonė, veikdama kaip tarpininkas, yra pardavusi kelionių organizatorių, tokių kaip „Tez Tour“, „Novaturas“, ir panašius kelionių paketus ar atskiras turizmo paslaugas, turistų atžvilgiu prisiimti įsipareigojimai neturi pasikeisti, nes juos turės įvykdyti kelionių organizatoriai.
„Jei turistai yra sumokėję visą kelionės kainą, įsigytos paslaugos turės būti suteiktos kelionių organizatorių. Tuo atveju, kuomet turistai sumokėję avansą ir turi mokėti likusią kelionės kainos dalį, rekomenduotina susisiekti su pačiais kelionių organizatoriais išsprendžiant likusios kelionės kainos sumokėjimo klausimus. Tikėtina, kad kelionių organizatoriai paprašys likusią kainos dalį sumokėti tiesiogiai paslaugų teikėjui – kelionių organizatoriui, o kelionė įvyks sutartyje nurodytu laiku“, – teigiama teisininko komentare.
E.Rusino patarimai turistams:
1. Susisiekti su kelionių organizatoriumi telefonu arba elektroniniu paštu tiesiogiai ir sužinoti naujas atsiskaitymo sąlygas;
2. Nedelsiant susipažinti su kelionių organizatoriaus internetine svetaine, kurioje skelbiama aktuali informacija, susijusi su aprašomu įvykiu;
3. Sekti Valstybinio turizmo departamento prie Ūkio ministerijos internetinį puslapį www.tourism.lt, kuriame turės būti skelbiama aktuali informacija;
4. Žinoti, kad kelionių pardavimo agento galimos problemos neturi įtakos kelionių organizatoriaus prisiimtų įsipareigojimų vykdymui, jei už paslaugas tinkamai atsiskaityta.