Restoranai, kavinės ir barai klientus registruoja įvairiais būdais: vieni prašo jų užrašyti asmens duomenis specialiame lape, kiti – pasižymėti elektroniniu būdu.
Žiniasklaidoje išvydęs straipsnius apie būsimą prievolę, programuotojas iš Vilniaus Matas Skaržauskas nusprendė padėti verslams pats.
Norisi padėti jiems tą laikotarpį išgyventi nors kiek lengviau.
„Pamačiau, kad dalis įmonių neturi jokių sprendimų, naudoja „Google Forms“ ar tiesiog apmokestintas SMS žinutes“, – 15min sakė IT specialistas.
Sukurti sistemą www.restreg.lt jam užtruko porą dienų.
Jau registravosi 32 restoranai
M.Skaržauskas sako, kad jo platforma restoranams ar barams bus visiškai nemokama.
„Norisi padėti jiems tą laikotarpį išgyventi nors kiek lengviau“, – tvirtino jis.
Šio programuotojo sukurtoje platformoje įstaigoms reikia užsiregistruoti, pateikiant pavadinimą ir logotipą.
Iki šiol šioje platformoje užsiregistravo 32 įstaigos ne tik iš Vilniaus ar kitų didžiųjų miestų, bet ir mažesniųjų, pavyzdžiui, Birštono.
Pats registravimosi procesas išmaniuosius telefonus turintiems klientams turėtų atrodyti gan paprastai – tereikia nuskanuoti įstaigoje esantį QR kodą arba apsilankyti nurodytame interneto puslapyje ir ten suvesti vardą, pavardę bei telefono numerį.
Kaip panaudoti šiuos duomenis – jau paties restorano reikalas, tvirtina sistemos kūrėjas.
„Pati įstaiga gali pasižiūrėti paskutinius 21 dienos duomenis ir imtis veiksmų, jeigu to reikalauja institucijos“, – sakė M.Skaržauskas.
Programuotojas taip pat tvirtino nuolat siekiantis padaryti sistemą kaip įmanoma saugesnę, o komentatoriams feisbuke atkreipus dėmesį į tai, jog žmonių asmens duomenys tampa prieinami jam pačiam, M.Skaržauskas ieško papildomo sprendimo, kaip informaciją būtų galima šifruoti.
Jis taip pat sakė, kad pastaruoju metu registruotis į platformą pradėjo neaiškios, įtartinos įstaigos, nepanašios į restoranus.
„Tokių įstaigų nepriimu. Ten tikriausiai yra žmonės, kurie nori pasižiūrėti, kaip veikia sistema“, – kalbėjo programuotojas.
Sistemą sukūrė ir įmonė
IT sprendimų įmonė „Hexito“ taip pat pranešė sukūrusi nemokamą restoranų, kavinių, barų ir kitų įstaigų lankytojų registravimo sistemą www.covreg.lt.
Anot įmonės, ši sistema suteikia galimybę įmonėms užtikrinti reikalavimų laikymąsi, sutaupant laiko bei piniginių sąnaudų, ir leidžia toliau vykdyti savo veiklą, papildomai nesirūpinant duomenų apsauga bei brangia įranga.
„Hexito“ teigia, kad didelis sistemos pranašumas yra paprastumas. Naudotojui tereikia vienkartinės registracijos, po kurios jis gali lengvai ir greitai užregistruoti savo apsilankymą visose vietose, naudojančiose šią sistemą.
„Vos sužinoję apie potencialų tokios sistemos poreikį, subūrėme komandą ir sukūrėme pagalbinį sprendimą įmonėms bei jų lankytojams šiuo sunkiu laikotarpiu“, – pranešime spaudai sakė vienas „Hexito“ steigėjų Martynas Butkus.
„Idėja kilo, kai perskaitėme straipsnį žiniasklaidoje, jog nuo spalio 26 dienos įstaigoms reikia registruoti savo lankytojus. Peržiūrėję esamus sprendimus pamatėme juose trūkumų, todėl sukūrėme nemokamą, lengvai prieinamą ir naudotojui draugišką aplikaciją, kur kartą suvedus savo duomenis, vėliau užtenka tik nuskaityti QR kodą“, – teigė jis.
Darbo laiko ribojimai ir privaloma registracija restoranams ir barams įvesti Lietuvoje pastaruoju metu ženkliai išaugus koronaviruso atvejų skaičiui.