Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

ŽŪK „Pienas LT“ dirbo pelningai ir sustiprino ekonominį tvarumą

Didžiausias Baltijos šalyse pieno gamintojų kooperatyvas „Pienas LT“ pernai didino perdirbimo apimtis, pardavimų pajamas ir dirbo pelningai. 10 % išaugusios pajamos (2019 m. – 68 714 mln. Eur, 2020 m. - 75 885 mln. Eur) leido įmonei uždirbti beveik 1 mln. Eur pelną. Į Lietuvos biudžetą kooperatyvas sumokėjo 29% daugiau mokesčių nei 2019 m.
„Pienas LT“
„Pienas LT“ / „Pienas LT“ nuotr.
Temos: 2 Pienas Pelnas

Pernai įmonė supirko 7 % daugiau žaliavinio pieno (186 000 t), iš kurio pagamino 9 % daugiau sausų pieno baltymų (6 766 t). 2020 m. į verslo plėtrą ir palaikymą buvo investuota 20 % daugiau lėšų. Kooperatyvo narių skaičius išlieka stabilus – 187 ūkių.

Pasaulinę pieno baltymų miltelių rinką penai sukrėtusi pasaulinė COVID – 19 pandemija kooperatyvo „Pienas LT“ ir jo valdomos įmonės veiklos reikšmingai nepalietė. 2020 m. įmonė sustiprino ekonominį tvarumą ir didino perdirbimo apimtis. Investiciniai sprendimai buvo viena iš sąlygų 7,5 % auginti gamybos apimtis ir efektyviau valdyti įmonės procesus.

ŽŪK „Pienas LT“ generalinis direktorius Mantas Rudaitis sako, kad įmonei savininkai – kooperatyvo nariai – buvo iškėlę ambicingus, bet pasiekiamus verslo tikslus. „Pirmąjį ketvirtį startavome pelningai, tačiau koronaviruso pandemija šiek tiek sujaukė planus. Vis dėlto, metų viduryje įmonė atgavo anksčiau įgytą pagreitį ir metus baigė pelningiau nei užpernai“.

Nors pernykščiai pokyčiai žaliavinio pieno rinkoje įmonei nebuvo naudingi – Lietuvoje stabiliai mažėjo pieno ūkių skaičius, tačiau kooperatyvo nariai išlaikė pasitikėjimą kooperatyvo tvarumu. 2020 m. „Pienas LT“ nariai pagamino 4,7% pieno daugiau nei 2019 m., tuo tarpu Lietuvoje buvo pagaminta tik 0,3% daugiau. Šiam optimizmui svarbiausias prielaidas sudarė tikėjimas pieno pramonės ateitimi, valdant nuosavą perdirbimo gamyklą, bei narystės kooperatyve pridėtinės vertės augimas. Startavusių centralizuotų ūkiams reikalingų prekių pirkimų apyvarta pasiekė 1 mln. Eur.

Tarp svarbiausių šių metų prioritetų M.Rudaitis vardina nuolatinį kooperatyvo narių skaičiaus ir pieno kiekio augimą, siekiant išlaikyti pilną gamybinį pajėgumą, investavimą į naujos technologijos produktų gamybą ir naujų rinkų bei klientų paiešką. Šiais metais, stiprinant pozicijas pasaulio rinkose, didesnis dėmesys skiriamas tirti produktų funkcionalumui, glaudžiau bendradarbiaujant su klientais.

Aukštus lūkesčius pardavimų srityje įmonė puoselėja dėl augančių galimybių investuoti į naujų produktų gamybą. 20 proc. išaugusios investicijos pernai, taip pat naujos investicijos į inovatyvius sprendimus padės pasiruošti funkcinių produktų gamybai ir išplėsti „BaltMilk“ produktų rinkas pasaulyje. Optimistiškai nuteikia tai, kad pirmosios partijos produktų, pagamintų naujai įdiegta mišinių gamybos technologija, jau sulaukė teigiamo klientų vertinimo net keliose šalyse.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais