Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2023 11 08 /18:48

Estijoje vyko penktus metus iš eilės organizuojama konferencija „Food Innovation Summit“: pranešimą tarptautinei auditorijai šiemet skaitė ir ekspertė iš Lietuvos

Spalio mėnesį Taline vyko jau penktą kartą organizuojama konferencija „Food Innovation Summit“. Jos metu mitybos ekspertai iš Baltijos šalių dalijosi naujausiomis maisto sektoriaus tendencijomis, kalbėjo apie augalinės mitybos svarbą bei analizavo pastarųjų metų augalinių produktų gamybos ir vartojimo pokyčius.


Konferencijoje, be kitų ekspertų ir pasaulyje žinomų prekės ženklų, dalyvavo ir „Nestlé Baltics“ Maisto verslo vadovė Vilma Kapočienė, kuri susirinkusiems atsakė į klausimą – „Augalinis maistas – tendencija ar būtinybė?“.


„Mityba turi didžiulę įtaką žmogaus sveikatai – skaičiuojama, kad dėl netinkamos mitybos pasaulyje kasmet miršta milijonai žmonių, dar didesnė dalis jų patiria rimtų, gyvenimo būdą verčiančių keisti sveikatos problemų. 2017 m. žurnale „New England Journal of Medicine“ mokslininkai pristatė dvylika metų trukusio tyrimo rezultatus, kurie parodė, jog didesnę tikimybę ilgiau gyventi turi tie žmonės, kurie į savo mitybą įtraukia daugiau vaisių, daržovių, ankštinių augalų, viso grūdo patiekalų ir riešutų, o per didelis riebios mėsos ir kitų gyvulinių produktų vartojimas yra siejamas su širdies, kraujagyslių bei tokiomis ligomis, kaip vėžys ir diabetas.


Vis tik Baltijos šalyse mėsos suvartojama labai daug – rinkos tyrimų bendrovės ,,NielsenIQ” 2023 m. balandžio mėnesį atlikto tyrimo duomenimis, virš 80 proc. Baltijos šalių gyventojų prioritetą teikia ne augalinei, o tradicinei mitybai. Tačiau svarbu suprasti, kad dažnesnis augalinės kilmės produktų įtraukimas į dienos racioną gali ne tik smarkiai prisidėti prie visuomenės sveikatinimo ir tvaresnės mitybos, bet taip pat – sumažinti neigiamą poveikį aplinkai“, – kalbėjo augalinių produktų „Garden Gourmet“ prekės ženklo vadovė V. Kapočienė bei džiaugėsi augančiu augalinio maisto sektoriumi, kuris siūlo alternatyvą daugumai mūsų pamėgtų produktų – nuo žuvies iki vitaminais ir reikiamomis medžiagomis pripildytų augalinių dešrelių, paplotėlių, sojos faršo ir kt.


Visuomenės sveikata ir tvari aplinka – vienas didžiausių „Nestlé“ veiklos prioritetų. Dėl šios priežasties bendrovė siūlo augalinės kilmės maisto ir gėrimų produktus, skirtus tiek vegetarams, tiek veganams ar fleksitarams (t.y. žmonėms, kurie sumažino suvartojamos mėsos kiekį ir į savo mitybos racioną įtraukė daugiau augalinės kilmės produktų), o vienas pagrindinių jos siekių – iki 2030 m. užtikrinti, kad dėl maisto ir gėrimų gamintojo veiklos nebūtų daromas neigiamas poveikis aplinkai.


„Ateityje bus labai svarbu sukurti kuo daugiau augalinės kilmės maisto produktų ir gėrimų, kurie būtų palankesni klimatui bei kurių tiekimo grandinėje būtų užtikrintas neutralus anglies dvideginio kiekis. Būtent to siekiame ir mes – jaučiame atsakomybę prieš ateities kartas ir visą planetą, todėl mūsų prekės ženklas „Garden Gourmet“ siūlo platų augalinių produktų asortimentą bei prisideda prie mažesnio maisto švaistymo“, – teigė V. Kapočienė.


Bendrovė taip pat siekia, kad iki 2025-ųjų visos prekės ženklo pakuotės būtų perdirbamos arba naudojamos pakartotinai, mokslinių tyrimų pagalba ieško būdų, kaip padėti ūkininkams gerinti produktyvumą, aplinkos saugą bei žaliavų kokybę.

Šaltinis: https://sc.bns.lt/view/item/472475

Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?