Kintanti draudimo rinka įtraukia vartotojus į mažesnių kainų medžioklę

Dinamiška draudimo rinka kasmet kinta. Įsibėgėjęs procesų skaitmenizavimas dalį brokerių iškėlė į internetą, tačiau ar vartotojai spėja paskui naujoves? Kaip kinta pirkėjo elgesys, kokiose platformose ieškoma paslaugų ir kas tokius pasirinkimus nulemia?

„Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto“ 2024 m. gegužės mėn. darytos apklausos respondentai nurodo, kad svarbiausias kriterijus renkantis draudimą internetu - mažesnė paslaugos kaina, tai įvardijo net 77 proc. apklaustųjų. Apsisprendimą lemiančių kriterijų sąraše taip pat galimybė lengvai palyginti skirtingų draudimo kompanijų pasiūlymus (57 proc.) bei įsigijimo greitis (50 proc.). Kiek rečiau pasirinkimui įtaką daro klientų aptarnavimo kokybė (26 proc.) ar gera prekės ženklo reputacija (20 proc.). 

Civilinės atsakomybės draudimas privalomas visoms eisme dalyvaujančios transporto priemonėms, tačiau draudimo kaina nėra fiksuota. Ji priklauso nuo vairuotojo amžiaus, dažniausiai bus važiuojama didmiestyje ar provincijoje, transporto priemonės paskirties ir pan. Vis dėlto pačiam asmeniui skirtingos draudimo bendrovės pateiks kitokius pasiūlymus bei jų kainas. 6 proc. internetinių brokerių paslaugomis niekada nesinaudojusių tikina tokios informacijos nežinoję, net 12 proc. - išvis nėra girdėję apie draudimo internetu galimybę.

Didesnė dalis vartotojų tikina geresnių pasiūlymų dažniau ieškantys ne draudimo kompanijų, o brokerių svetainėse. Kaip pigiausias tiekėjas pirmoje vietoje įvardijamas „Edrauda.lt“. Šis agregatorius tarp stipriausiųjų figuruoja ir kalbant apie patogią palyginimo sistemą bei apsidraudimo greitį. 

„Rinkodaros ir komunikacijos mokslų instituto“ gauti statistiniai duomenys nurodo, kad vis daugiau vartotojų kainas lygina specializuotose internetinėse platformose. Jei 2015 m. tai įprasta buvo 47 proc., šiandien - 59 proc. vairuotojų. Toks pokytis sumažino pasitikėjimą tradiciniais brokeriais (nuo 35 iki 28 proc.) bei įprotį pačiam skambinti į draudimo kompanijas (nuo 12 iki 7 proc.).

Įdomu ir tai, kad automobilių vairuotojai linkę išbandyti ir kitas draudimo rūšys. Panašu, kad tam turi įtakos susipažinimas su privalomojo civilinio draudimo kainomis, užsakymo proceso paprastumu bei kitomis gaunamomis naudomis. 3 iš 5 transporto priemonę turinčių lietuvių (62 proc.) taip pat yra įsigiję būsto draudimą. Kiek daugiau nei trečdalis (39 proc.) - išbandė draudimą nuo nelaimingų atsitikimų. Kas trečias vairuotojas (30 proc.) papildomai įsigijo ir KASKO draudimo paslaugą. 

Rinkos tendencijas analizuojantys specialistai tikina, kad tų, kurie draudimą perka internetu kasmet turėtų tik daugėti. Įsibėgėjantis procesų skaitmenizavimas leis draudikams pasiūlyti įvairesnių ir lankstesnių produktų. Prognozuojama, kad tai gali lemti ir finansiškai patrauklesnių pasiūlymų atsiradimą.

Šaltinis: https://sc.bns.lt/view/item/kintanti-draudimo-rinka-itraukia-vartotojus-i-mazesniu-kainu-medziokle-498648

Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų