Praėjusių metų rudenį 15min rašė apie vienos Kauno senjorės istoriją – praėjus kiek laiko po seno skaitiklio keitimo į naują, jai išrašyta įspūdinga, beveik 19 tūkst. eurų sąskaita už neva anksčiau suvartotą, tačiau tinkamai neapskaitytą elektrą.
Šią savaitę vykusio ESO susitikimo su žiniasklaida metu, kuris buvo skirtas aptarti tolesnius išmaniųjų skaitiklių diegimo planus, šią išskirtinę istoriją prisiminė ir ESO vadovas Renaldas Radvila.
Jis atskleidė, kad situacija galiausiai buvo išspręsta klientės naudai – beveik 19 tūkst. eurų siekusios sąskaitos senolei visgi nereikėjo mokėti.
Rudenį apie situaciją pasiteiravus ESO, gavome atsakymą, kad tokie atvejai dažniausiai vyksta dėl netinkamo deklaravimo.
Vis dėlto, paaiškėjo, kad šios istorijos priežastys buvo kitos – penktadienį 15min atsiųstame komentare ESO atstovai rašė, kad tai buvo klaida iš jų pusės, o apsiskaičiavimą sukėlė sugedęs seno tipo skaitiklis.
„Nurašant suvartotos elektros energijos rodmenį, buvo fiksuotas didelis suvartojimas ir už tokį kiekį paskaičiuota sąskaita. Klientei pastebėjus ženklų išaugimą, buvo pranešta apie elektros apskaitos prietaiso gedimą. Skaitiklis buvo pakeistas, o surašius gedimo aktą atliktas suvartotos energijos perskaičiavimas ir klientei minusuotas neteisingai priskirtas suvartojimas“, – teigiama naujausiame bendrovės komentare.
Tai, kad senjorei sąskaita buvo perskaičiuota, 15min patvirtino ir pirmąsyk su portalu apie šią situaciją kalbėjusi ir moteriai ją spręsti padėjusi VŠĮ Senjorų dienos centro „Keturlapis dobilas“ vadovė Diana Žukauskienė.
Ji teigė, kad situaciją paviešinus žiniasklaidoje, viskas išsisprendė gana greitai, o po perskaičiavimo senjorė ne tik neliko skolinga, tačiau turėjo ir permoką.
Primename, kad apie kaunietę, kurią nemaloniai nustebino didžiulė elektros sąskaita, rašėme dar spalio mėnesį.
Už 2022 m. rugsėjo mėnesio elektros suvartojimą „Ignitis“ jai išrašė 2248 eurų sąskaita, kuri dėl valstybės taikytos kompensacijos buvo sumažinta daugiau nei 600 eurų. Tiekėjai elektros sąskaitas skaičiuoja pagal duomenis, gautus iš ESO, o šie juos gauna kai gyventojai deklaruoja skaitiklių rodmenis.
Vis dėlto didžioji dalis elektros sąskaitoje kaunietės butui buvo priskaičiuota už „praėjusius laikotarpius“.
Už juos moteris bendrovei „Ignitis“ tapo skolinga net 17 258 eurus. Sąskaitą, kuri vėliau pasirodė klaidinga, išpūtė tai, kad už visą anksčiau neapmokėtą elektros energiją mokėti būtų tekę to laikotarpio kainomis, kurios 2022 m. pusmetį buvo itin aukštos.
Tad iš viso moteris gavo beveik 19 tūkst. eurų sąskaitą, nors D.Žukauskienė tikino, kad tiek elektros per praėjusius laikotarpius išpleškinti moteris niekaip negalėjo – ilgus metus tame bute niekas net negyveno.
Po skaitiklio keitimo dėl duomenų neatitikimo kreipiasi apie 2 proc. klientų
ESO šių metu įgyvendina plataus masto elektros skaitiklių keitimo programą – turintiems išmaniuosius skaitiklius nebereikės duomenų deklaruoti patiems, procesas bus automatizuotas.
Kaip jau skelbta, šiais metais iš įprastų į išmaniuosius bus pakeista apie 0,5 mln. skaitiklių. Šiuo metu vyksta pirmasis išmaniųjų skaitiklių diegimo etapas – jo metu skaitikliai keičiami tiems subjektams, kurie per metus suvartoja daugiau nei 1000 kWh elektros energijos.
Tiesa, naujo skaitiklio gali sulaukti ir mažiau sunaudojantys vartotojai – kaip antradienį sakė R.Radvila, bendrovė skaitiklių keitimą siekia suefektyvinti, tad, pavyzdžiui, bendrovės atstovui atvykus pakeisti skaitiklio vienam vartotojui, jo kaimynui taip pat gali būti pasiūlyta tokia galimybė.
Sugedę seno tipo skaitikliai bus keičiami į išmaniuosius, nepriklausomai, į kurį šios programos etapą objektas patenka.
Kaip skelbia ESO, iki 2025 m. pabaigos Lietuvos apie 1,2 mln. Lietuvos vartotojų jau turės išmaniuosius skaitiklius.