Maskva nori, kad Minskas naudotųsi Rusijos, o ne Klaipėdos uostu kraunant naftą.
Šiais metais per „Klaipėdos naftą“ perkrauti devyni tanklaiviai naftos, skirtos Baltarusijai – apie 669 tūkstančių tonų. Dviem tanklaiviais atgabenta žaliavinė nafta iš JAV. A.Lukašenka anksčiau teigė, kad naftos importą reikia diversifikuoti ir nepriklausyti tik nuo rusiškos naftos.
Praėjusią savaitę A.Lukašenka pareiškė, kad pavedė Vyriausybei svarstyti planą perkelti krovinius iš Klaipėdos uosto į kitus. Tai – atsakas į Lietuvos poziciją suklastotų prezidento rinkimų tema.
A.Novakas ir kiti ministrai į Minską ketvirtadienį atlydėjo Rusijos premjerą Michailą Mišustiną.
Kaip skelbia „Interfax“, tolesni veiksmai bus paskelbti vėliau.
Ketvirtadienį „Klaipėdos naftos“ vadovas Darius Šilenskis paskelbė komentarą, kuriame teigia, kad „šiandien girdimi pareiškimai iš kaimyninės valstybės kaip ir bendrai situacija joje išties neramina: nuo bendradarbiavimo tiesiant alternatyvius žaliavinės naftos kelius bei daugiau nei dešimtmetį trunkančius verslo įsipareigojimų su Baltarusijos naftos produktų tiekėjais retorika kreipiama į verslo sąsajų nutraukimą ir krovinių nukreipimą nuo Klaipėdos“.
„Galiu tik pasikartoti, kad vežti ir krauti krovinius per „Klaipėdos naftos“ terminalą mūsų klientams iš Baltarusijos yra komercinis pagrįstumas: esame konkurencingi ir krovinių nukreipimas kitur galėtų būti logistiškai ir ekonomiškai neoptimalus sprendimas“, – pridūrė jis.