Metinė prenumerata tik 6,99 Eur. Juodai geras pasiūlymas
Išbandyti

Apklausa: beveik pusė šalies gyventojų galvoja apie elektros sutarčių persirašymą

Elektros tiekėjams jau ne pirmą mėnesį mažinant siūlomas kainas, galimybe sudaryti naują tiekimo sutartį susidomėjo 42 proc. Lietuvos gyventojų, atskleidė reprezentatyvi bendrovės „Spinter tyrimai“ apklausa.
Elektros tiekėjai
Elektros tiekėjai / Irmanto Gelūno / BNS nuotr.

Kas šeštas gyventojas teigia šiemet jau pasirašęs naują elektros tiekimo sutartį, o kas ketvirtas kol kas tik domisi tiekėjų pasiūlymais, bet sutarties sudaryti neskuba.

Pasak apklausą inicijavusios energetikos sprendimų bendrovės „Elektrum Lietuva“ komercijos direktorės Neringos Petrauskienės, jos rezultatai atspindi realią situaciją, kurią stebi ir elektros tiekėjai.

„Metų pradžioje pradėję mažinti buitiniams vartotojams siūlomas elektros kainas, keliskart daugiau užklausų sulaukėme ir mes, smarkiai išaugo sudaromų naujų ar atnaujinamų sutarčių skaičius. Tokios tendencijos ypač išryškėjo kovo mėnesį.

Nors ne visi besidomintys naujomis galimybėmis pasirašo naujas sutartis, kas matyti ir iš apklausos, vis dėlto teigiamu aspektu laikyčiau tai, kad žmonės nestebi situacijos pasyviai, domisi, svarsto, renkasi jiems palankiausią variantą“, – sako N.Petrauskienė.

Dalis keičia sutartį, dalis – ir tiekėją

12 proc. tyrimo respondentų teigia šiais metais pasirašę naują sutartį su tuo pačiu tiekėju, 5 proc. pasirinko naują tiekėją.

Kad šiemet pasirašė naują sutartį su tuo pačiu tiekėju, dažniau įvardija 36–45 m. ir 56 m. amžiaus bei vyresni gyventojai, turintys aukštąjį ir aukštesnį išsilavinimą, gyvenantys kaimo vietovėse. Pasirinkusių kitą tiekėją daugiausia tarp 46–55 m. amžiaus, rajonų centrų ir kitų miestų gyventojų.

N.Petrauskienė primena, kad keičiant elektros tiekėją, užtenka sudaryti sutartį su pasirinkta nauja įmone, kreiptis į senąją dėl turimos sutarties nutraukimo nereikia. Nusprendus keisti tiekėją, svarbu įsigilinti tik į senojoje sutartyje numatytus vartotojo įsipareigojimus, dėl kurių gali reikėti grąžinti suteiktas nuolaidas ar sumokėti mokesčius.

Pašnekovė teigia, kad dažnu atveju finansiškai tai apsimoka, nes pasirinkus pigesnį planą sutaupymas gali būti reikšmingas. Tai pasiskaičiuoti ir įsivertinti turi patys gyventojai, o sutartį nutraukus sąskaitą suformuoja ir vartotojui pateikia ankstesnis tiekėjas.

Pasak N.Petrauskienės, nors svarbiausiu argumentu, kodėl žmonės vis tik nutaria pasikeisti sutartį, išlieka mažesnė kaina, didelė dalis gyventojų kreipia dėmesį ir į tokius aspektus, kaip papildomų sutarties sąlygų ar sutarties nutraukimo mokesčio nebuvimas.

„Pasirašantiems naujas sutartis tiek mūsų esamiems, tiek naujai ateinantiems klientams mes taip pat siūlome tarifų planus be jokių papildomų sąlygų ir sutarčių nutraukimo mokesčių. Kartu su siūloma šiuo metu rinkoje mažiausia kaina tai sudaro labai patrauklų paketą, leidžiantį lengviau priimti sprendimą. Šiuo metu gyventojams siūlome 21,923 ct/kWh tarifą, fiksuojant kainą pusmečiui, arba 24,99 ct/kWh tarifą, pasirenkant kainą fiksuoti 36 mėn.“, – sako „Elektrum Lietuva“ atstovė.

Nesidomi, nes nežino

Pusė (50 proc.) apklausos respondentų prisipažino nesidomėję galimybe sudaryti naują sutartį. 31 proc. iš jų nesidomėjo, nes jiems tai neaktualu – tai dažniau 18–25 m., žemesnio išsimokslinimo apklaustieji. Pasak N. Petrauskienės, galima daryti prielaidą, kad taip yra todėl, kad šie respondentai arba patys nemoka už elektrą, arba yra patenkinti esamomis sąlygomis.

Jos teigimu, kur kas įdomesnę situaciją atspindi likusi dalis sutarties keitimu nesidomėjusių respondentų. 9 proc. iš jų nesidomėjo, nes nežinojo, kad sutartis galima keisti ar atnaujinti nepasibaigus jų terminui, dar 10 proc. – nes jiems atrodo, kad sutarties procesas pernelyg sudėtingas.

„Matome, kad gyventojams trūksta informacijos, kuri padėtų priimti finansiškai palankesnius sprendimus. Pavyzdžiui, manymas, kad sutarties negali keisti, jei ji nepasibaigus, yra neteisingas.

Sutartį keisti galima bet kada, tik svarbu pasidomėti jos nutraukimo sąlygomis. Mitas yra ir tai, kad sutarties procesas yra pernelyg sudėtingas. Gyventojams tereikia nuspręsti, ar keičia sutartį, bet lieka su ankstesniu tiekėju, ar renkasi kitą, ir sudaryti su juo sutartį. Senoji elektros tiekimo sutartis tokiu atveju nutrūksta automatiškai“, – aiškina N.Petrauskienė.

„Spinter tyrimai“ Lietuvos gyventojų apklausą atliko vasario 18–27 dienomis, joje dalyvavo 1012 respondentų nuo 18 iki 75 metų amžiaus.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos