Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Baigėsi vienas didžiausių vėjo jėgainių gabenimo į Baltijos šalis etapų

Klaipėdos uoste neseniai iškrautos apie 30 didžiulių vėjo jėgainių detalių, kurias į Lietuvos vėjo elektrinių parkus išvežė 30 sunkvežimių, rašoma pranešime spaudai.
Laivas su vejo jegainemis
Laivas su vejo jegainemis / Lietuvos vėjo elektrinių asociacijos nuotr.

Tai – paskutinė 2 metų trukmės etapo, per kurį į Baltijos šalis atgabentos 115 naujų, galingesnių vėjo jėgainių, dalis. Jas gabenusios bendrovės „CF&S Lithuania“ vadovas Andrej Katrečko sako, kad tai išskirtinis projektas Lietuvos logistikoje: vežamų jėgainių sparno ilgis siekia 70 metrų, o sunkiausia detalė sveria 95 tonas.

„Vieno tokias konstrukcijas gabenančio sunkvežimio vertė gali siekti 1 mln. Eur, todėl atsakomybę jas gabenti gamintojai „General Electric“, „Siemens“ ir „Nordex“ suteikia tik stiprioms įmonėms ar jų grupėms. Lietuvoje esame pagrindinis energetikos įrenginių transportuotojas ir galime prisiimti didelę finansinę riziką, nes turime ilgametę patirtį ir ištobulintus procesus“, – sako A.Katrečko.

Logistikos bendrovių grupė „CF&S“ į Baltijos šalis nuo 2006 m. yra atvežusi didžiąją dalį – apie 400 – čia veikiančių vėjo jėgainių.

Pasak A.Katrečko, 115 vėjo jėgainių krovinį į reikiamus vėjo parkus dvejus metus kasdien transportavo po 13 – 17 sunkvežimių. Šie kroviniai gabenami su policijos palyda, tam tikslui uždaromais keliais, todėl logistika vykdavo naktimis, kuo mažiau sutrikdant įprastą eismą.

„Pastarasis 2 metų laikotarpis pareikalavo neeilinio techninio pasiruošimo ir patirties transportuojant vėjo jėgaines, nes vežėme naujus – didesnius, galingesnius, brangesnius – modelius. Kiek matome iš sutarčių su gamintojais, šiemet naujų vėjo jėgainių į šalį atkeliaus nedaug, didesni logistikos projektai šioje srityje numatomi 2024-2025 metais“, – pasakoja A.Katrečko.

Lietuvos vėjo elektrinių asociacijos (LVEA) duomenimis, šiuo metu Lietuvoje veikiančiuose įvairaus dydžio vėjo parkuose yra per 300 vėjo elektrinių, kurių bendra galia siekia kiek daugiau nei 730 MW, vystomi bent 35 vėjo elektrinių parkai, viršijantys 10 megavatų (MW) instaliuotą galią, bent trečdalyje jų pradėti gaminti elektrą tikimasi iki 2024 metų. Įvairiose vystymo stadijose esančių Lietuvos vėjo elektrinių parkų bendroji galia siekia per 2,7 gigavato (GW), o jų realizacija Lietuvai galėtų patenkinti apie 60 proc. suvartojamos elektros kiekio.

Vėjo energetikos ekspertų „Wind Europe“ ataskaitos duomenimis, 2021 m. Europos šalys į naujus vėjo jėgainių parkus investavo 41 mlrd. Eur. Daugiausiai investavusių šalių sąraše – Švedija (3,2 mlrd. Eur), Suomija (2,8 mlrd. Eur), Lenkija (1,6 mlrd. Eur) ir Lietuva, į vystomus vėjo energetikos projektus pernai investavusi rekordinę 0,4 mlrd. Eur sumą.

Lietuvos vėjo elektrinių asociacijos nuotr./Vejo jegainiu sparnai
Lietuvos vėjo elektrinių asociacijos nuotr./Vejo jegainiu sparnai

„CF&S Lithuania“ yra krovinių ekspedijavimo įmonė, priklausanti bendrovių grupei „CF&S“, kuri savo ruožtu yra tarptautinės 84 logistikos įmonių grupės „Baltic Maritime Logistics Group“ dalis. „Baltic Maritime Logistics Group“ pajamos 2021 m. pasiekė 291 mln. eurų. „CF&S Lithuania“ apyvarta per praėjusius metus pasiekė 21 mln. Eur, arba pusantro karto daugiau nei 2020 m., kai apyvarta buvo 14 mln. eurų. „CF&S“ grupės bendrovės užsiima transportavimu keliais, geležinkeliais, negabaritinių krovinių ir konteinerių gabenimu, konteineriniu pervežimu nuo durų iki durų, taip pat sandėliavimu ir laivų agentavimu. „CF&S“

grupės įmonės įsikūrusios 10 šalių – Estijoje, Latvijoje, Lietuvoje, Suomijoje, Lenkijoje, Kazachstane, Uzbekistane, Ispanijoje, Nyderlanduose ir Vokietijoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais