Valstybės valdomi „Lietuvos geležinkeliai“ ir „Grodno-Azot“ pasirašė trejų metų bendradarbiavimo sutartį – fiksuotos sąlygos leis Baltarusijos įmonei 15–20 proc. kasmet didinti eksportą per Klaipėdos uostą, pranešė „Lietuvos geležinkeliai“.
„Susitarimas yra ypač naudingas „Lietuvos geležinkeliams“, kadangi leidžia bendrovei užsitikrinti garantuotus krovinių kiekius ir siekti efektyvesnio pajėgumų naudojimo ir planavimo ilgesnei perspektyvai“, – pranešime teigė „Lietuvos geležinkelių“ Krovinių vežimo direkcijos vadovas Egidijus Lazauskas.
Birių krovinių terminalo – vienos iš trijų Baltarusijos įmonės trąšas kraunančios Klaipėdos krovos įmonės – vadovas Vidmantas Dambrauskas nesiėmė prognozuoti, ar dėl sutarties galėtų didėti eksportas per Klaipėdą.
„Profesionaliai į šį klausimą atsakyti negali niekas, nes mes dabar į ateitį svajojame, bet neaiški Ukrainos rinka, neaiškus Baltarusijos vidaus vartojimas. Per pastaruosius metus „Grodno-Azot“ produkcijos eksportas ir tuo pačiu tranzitas per Lietuvos teritoriją mažėjo, todėl, kad dėl Rusijos–Ukrainos karo yra atsidariusi Ukrainos rinka labai stipri, kuri paima didelę dalį „Grodno-Azot“ produkcijos“, – BNS sakė V.Dambrauskas.
Pasak jo, be Birių krovinių terminalo, „Grodno-Azot“ trąšas krauna „Klasco“ ir „Bega“.
„Lietuvos geležinkelių“ teigimu, „Grodno-Azot“ per Klaipėdos uostą kasmet eksportuoja apie 0,5 mln. tonų trąšų. Pagrindinė bendrovės produkcija – amoniakas, azoto trąšos.
„Grodno azot“ skelbia 2017 metais pagaminusi produkcijos už 574,5 mln. eurų – 113 proc. daugiau nei prieš metus, skelbė žiniasklaida. Bendrovę valdo Baltarusijos valstybinis naftos ir chemijos koncernas „Belneftechim“.