Vienas pagrindinių jos veiklą lemsiančių neigiamų veiksnių yra BNK gruodį priimtas sprendimas laikinai stabdyti naftos produktų eksportą.
Sausį BNK per Klaipėdą eksportavo nedaug naftos, parduotos ankstesniais sandoriais, tačiau vasario mėnesį ar vėliau jų eksportuoti nenumatoma, remdamasi BNK skelbiamais konkursais, teigia „Klaipėdos nafta“.
„2021 metais nesitikime stabilaus baltarusiškų naftos produktų srauto per „Klaipėdos naftos“ terminalus, o tai neišvengiamai reiškia tolesnį spaudimą įmonės veiklos rezultatams bei mūsų pastangas (...) toliau diversifikuoti veiklas bei kompensuoti galimus praradimus kitų paslaugų alternatyvomis ir kaštų taupymu“, – pranešime sakė „Klaipėdos naftos“ generalinis direktorius Darius Šilenskis.
„2021-ieji išliks iššūkių kupinu laikotarpiu ne tik mums, bet ir didelei daliai kitų verslų“, – pridūrė jis.
Bendros įmonės naftos terminalų pajamos pernai smuko 2 proc. iki 31,414 mln. eurų (2019 metais – 32,073 mln. eurų). Kiek jų gauta vien tik iš baltarusiškų produktų krovos, įmonė neskelbia.
Apie tai, kad laikinai stabdo naftos produktų eksportą per „Klaipėdos naftos“ terminalą, daugiau nei dešimt metų su šia įmone bendradarbiaujanti BNK pranešė gruodžio viduryje. Klaipėdos įmonė tuomet teigė, kad visos sutartys su BNK galioja ir toliau, tačiau įsipareigojimai pagal jas stabdomi neapibrėžtam laikui.
Sausio pradžioje pranešta, kad BNK nutarė nepratęsti ilgalaikės sutarties su jos produktus į Klaipėdos uostą gabenančia „Lietuvos geležinkelių“ bendrove „LTG Cargo“.
Geležinkeliai tuomet BNS pranešė, kad gruodžio 31-ąją pasibaigus trejų metų įmonių sutarčiai, nuo sausio baltarusiški naftos kroviniai bus vežami tik pagal BNK poreikį ir be įsipareigojimų. „LTG Cargo“ ir BNK susitarė, kad sausio mėnesį bus pervežta apie 60-70 tūkst. tonų tamsių naftos produktų.
Įmonė BNS patikslino, kad sausį pervežta 88 tūkst. tonų BNK krovinių, o paraiškos vasariui ji nėra gavusi.
2019 metais „LTG Cargo“ pervežė apie 2 mln. tonų BNK naftos ir jos produktų. Jie geležinkeliu vežami iš Mozyrio gamyklos Baltarusijoje į Klaipėdą – arčiausiai esantį jūrų uostą, kur jie perkraunami į laivus.
„Klaipėdos nafta“ neskelbia, kiek konkrečiai BNK krovinių perkrauna, tačiau teigia, kad per pastaruosius porą metų kasmet perkraudavo apie 5-6 mln. tonų naftos produktų, jie sudaro apie 25 proc. bendros krovos.