„Baltijos šalių ministrai pirmininkai lankysis suskystintųjų gamtinių dujų terminale, kur jiems bus pristatytas terminalo veikimo modelis, jo svarba Baltijos regione, galimybės bei galimos bendradarbiavimo perspektyvos“, – pranešė SGD terminalo operatorė „Klaipėdos nafta“.
Lietuva siekia, kad Klaipėdos SGD terminalas būtų pripažintas regioniniu ir gautų Europos Sąjungos paramą, kuri, neoficialiais duomenimis, galėtų siekti iki 100-150 mln. eurų.
Tačiau Estijos premjeras Juris Ratas šią savaitę pareiškė, kad Lietuvos terminalas yra tik laikinas sprendimas, tad norint ilgalam diversifikuoti dujų tiekimą, terminalą reikia statyti Estijoje.
Energetikos ministras Žygimantas Vaičiūnas anksčiau teigė, kad Latvijos ir Estijos kolegoms pasiūlė atversti naują lapą ir pamiršti buvusius nesutarimus, tačiau vieši Estijos politikų pareiškimai nepakito.
Premjeras Saulius Skvernelis gegužės pradžioje lankydamasis Taline teigė tikįs, kad trims Baltijoms valstybėms pavyks sutarti, jog Klaipėdos SGD terminalas yra regioninis ir gali pretenduoti į Europos Sąjungos (ES) paramą.
Neoficialiai kalbama, kad jeigu Baltijos šalys nesusitars dėl regioninio SGD terminalo, EK apskritai neskirs paramos.
Lietuva balandį pateikė paraišką įtraukti SGD terminalą į Europos Sąjungos bendrojo intereso projektų sąrašą (ang. projects of common interest , PCI). EK jį patvirtinus, šalis galėtų tikėtis gauti paramos. Be to, EK vasarį skyrus 101,4 mln. eurų Kroatijos Krko terminalui, atsirado precedentas paramą skirti plaukiojantiems (FSRU) terminalams.
Vasarį Europos Komisija (EK) atmetė Estijos bendrovės „Alexela“ paraišką dėl 344 mln. eurų vertės SGD terminalo Paldisko uoste statybos finansavimo iki 39 proc.