Remiantis „Oil & Gas UK“ duomenimis, didmeninių dujų kaina nuo metų pradžios pakilo 250 proc., o nuo rugpjūčio – 70 proc.
Tarp veiklą nutraukusių tiekėjų – „Utility Point“ , „People's Energy“, „PfP Energy“, „MoneyPlus Energy“ ir kitos. Mažos energetikos įmonės „Green“ vadovas Peteris McGirras „BBC Radio 4“ laidai „Today“ pareiškė, kad perspektyvos „atrodo niūrios“, turint galvoje ir toliau augančias kainas bei dujų trūkumą.
„Mes tiesiog neturime tokių gilių kišenių, kad galėtume išgyventi šią krizę. Manau, kad visi tiekėjai tai jaučia, tačiau kai kurie iš jų tiesiog turi daug gilesnes kišenes, kad galėtų išbristi iš šios audros“, – teigė jis.
Tie energijos tiekėjai, kurie buvo apsidraudę, dabar išnaudoja resursus, todėl bus pažeidžiamesnės, jei pasitaikys sukrėtimų ateityje. Pranešama, kad keturios mažesnės įmonės paprašė didesnių bendrovių perimti energijos tiekimą vienam milijonui jų klientų, rašo BBC.
Šeštoji pagal dydį JK energetikos bendrovė „Bulb“ taip pat kreipėsi pagalbos, praneša „Financial Times“. Teigiama, kad bendrovė, turinti 1,7 milijono klientų, bendradarbiauja su investiciniu banku „Lazard“, kad sustiprintų savo finansus.
Valstybinio reguliatoriaus „Ofgem“ teigimu, energijos tiekėjui nutraukus veiklą, gyventojams dujų ir elektros tiekimas nenutrūks – jie tiesiog bus perkelti kitam tiekėjui. Tiesa, kai kurie žmonės gali pralaukti ir kelias savaites kol sužinos, kas jis toks.
Stambaus dujų ir elektros tiekėjo „EDF“ generalinis direktorius Philippe Commaret BBC sakė, kad šiuo metu kenčia visos energijos įmonės. „EDF“ tvirtina, kad nėra pasirengęs priimti daugiau vartotojų iš žlugusių įmonių.
Iki šiol šis „EDF“ jau perėmė 220 tūkst. tiekėjų iš „Utility Point“, kuris žlugo prieš mėnesį. Sausį „Ofgem“ šiam tiekėjui priskyrė ir 360 tūkst. iš „Green Network Energy“.
Visi didieji energijos tiekėjai patvirtino smarkiai keliantys kainas nuo spalio 1 dienos – po to, kai reguliatorius „Ofgem“ kilstelėjo kainų „lubas“, kurias tiekėjai gali nustatyti pagal energijos kainos viršutinę ribą.
Sumoka daugiau
Organizacija „Citizens Advice“ skelbia, kad tie vartotojai, kuriems priskiriamas naujas tiekėjas, per mėnesį moka beveik 30 svarų sterlingų daugiau.
Ji perspėja, kad penkių didžiausių žlugusių tiekėjų klientai turi mokėti beveik 7 svarais per savaitę daugiau po to, kai jiems buvo pritaikytas garantinis tarifas arba kai jie buvo perkelti į kitą įmonę.
„Citizens Advice“ teigia esanti labiausiai susirūpinusi mažas pajamas gaunančiais žmonėmis. Tiems, kas dėl tiekėjo pokyčių praras vienkartinę kompensaciją šildymo išlaidoms, sąskaitos per savaitę gali pakilti virš 17 svarų. „Warm Home Discount“ schema (WHDS) siūlo vienkartinę 140 svarų sumą (su PVM) tiems, kuriems jos labiausiai reikia Anglijoje, Škotijoje ir Velse.
Toje situacijoje atsidūrę žmonės, gaunantys valstybės teikiamą Universalų kreditą, rizikuoja netekti 37,4 svarų per savaitę.
Labdaros organizacijų patarėjai baiminasi, kad šią žiemą dėl kuro trūkumo dalis žmonių susidurs su sunkiai sprendimais. Pavyzdžiui, spręs, ar išjungti šaldytuvus ir šaldiklius, šildysis vandens buteliukais, todėl prašoma paramos įsigyti papildomų antklodžių.
Apklausa parodė, kad 35 proc. žmonių nerimauja, jog šią žiemą sunkiai apmokės savo sąskaitas už energiją. Iš jų 45 proc. tų, kurie uždirba mažiau nei 21 tūkst. svarų sterlingų per metus, ir 44 proc. namų ūkių su vaikais.