Pagalbos sulaukė tik vakare
Elektra Vilniaus M.Daukšos gatvės viename iš daugiabučių dingo Naujųjų metų naktį. „Besilinksminant su svečiais apšvietimo lemputės staiga sužibėjo kaip suvirinimo aparato ugnis bei pradėjo svilti įvairūs buitiniai prietaisai, strigti dujinės šildymo sistemos dėl staigaus įtampos pokyčio. Taip M.Daukšos gatvės namo gyventojams prasidėjo 2019 metai“, – 15min pasakojo šio namo gyventoja Elvyra.
Moters teigimu, gyventojai puolė skambinti į ESO nurodomu telefonu, kur kreiptis dingus elektrai. Tarnybos specialistai per dvi valandas nustatė, kad tai ne jie turi tvarkyti, nes elektra iki namo ateina, todėl kreiptis reikėtų į avarines situacijas šalinančią įmonę „Grinda“.
„Paskambinus į UAB „Grinda“ pavyko sužinoti, kad darbuotojai jau buvo vietoje ir nieko padėti negali, nes jiems trūksta kvalifikacijos. Kvalifikacijos neturėtų trūkti, anot „Grindos“ darbuotojo, UAB „Pastatų meistrai“, bet ši įmonė sausio 1d. nedirbo bei padarė skambučių peradresavimą įmonei UAB „Grinda“. Ratas užsidarė, nes „Grindos“ darbuotojas vėl pasakojo, kad jo kvalifikacijos pakanka tik pakeisti saugiklį, o jei reikia uždėti laikiną kabelį, kad gyventojai galėtų sulaukti kvalifikuotos pagalbos, jie to negali padaryti“, – skundė M.Daukšos gatvės gyventoja.
Avarinė situacija pagaliau buvo ištaisyta tik sausio 1-osios vakarą, apie 20 val., kai vis dėlto atvyko bendrovės „Pastatų meistrai“ atstovas ir gedimą pašalino.
Tačiau klausimų, kur kreiptis, jeigu staiga nutinka tokia situacija, gyventojams liko.
„Neturėjome galimybių“
Bendrovė „Grinda“ pripažįsta, kad sutvarkyti šį gedimą name jie paprasčiausiai negalėjo.
„UAB „Grinda“ Informacijos valdymo skyrius iškvietimą dėl M.Daukšos g. namo laiptinėje įvykusio elektros sutrikimo gavo 2019 m. sausio 1 d. 8:58 val. Nuvykus į vietą, gyventojai paaiškino, kad apie 4 val. pradėjo šokinėti elektros įtampa, nuo perkrovų perdegė elektros prietaisai, todėl iškviesta ESO avarinė tarnyba laikinai atjungė elektros tiekimą.
UAB „Grinda“ avarinių situacijų likvidavimo specialistai nustatė, kad gedimas įvyko tarp įvadinio ir laiptinės skydo. Norint saugiai ir kokybiškai pašalinti tokį gedimą, reikėtų pakeisti visą kabelį – tačiau dalis kabelio yra įbetonuota, po grindiniu, o dalis – namo konstrukcijose. Tokie specialieji darbai – žemės kasimas, statybinių konstrukcijų griovimas – yra priskiriami remonto, ne avarinių situacijų likvidavimo darbams ir nėra numatyti avarijų likvidavimo ir lokalizavimo paslaugų teikimo sutartyje.
Atsižvelgiant į situaciją, operatyviai atnaujinti saugų elektros tiekimą neturėjome galimybės“, – situaciją komentavo bendrovės Rinkodaros ir komunikacijos skyriaus vadovas Egidijus Steponavičius.
Rūpinasi iki namų
Tai, kad rūpinasi tinklų gedimų šalinimu, skelbia ir „Energijos skirstymo operatorius“ (ESO), kurį valdo valstybės kapitalo „Lietuvos energija“.
„Pagrindinės „Energijos skirstymo operatoriaus“ funkcijos: garantinis elektros ir dujų tiekimas, elektros ir dujų įvedimas, elektros ir dujų skirstymo tinklų eksploatavimas, priežiūra, valdymas ir plėtra, jų saugumo ir patikimumo užtikrinimas. Paprasčiau tariant, ESO yra garantas, kad iki kiekvieno kliento namų atitekėtų elektra (iki stulpo, skaitiklio ir pan.) ar dujos. Vidaus tinklai – kiekvieno kliento atsakomybė“, – taip savo paslaugas apibūdina įmonė.
ESO yra garantas, kad iki kiekvieno kliento namų atitekėtų elektra (iki stulpo, skaitiklio ir pan.) ar dujos.
Tad šios įmonės pagalbos telefonu skambinti reikėtų įsitikinus keliais dalykais. Pirmiausia – ar tai nėra gedimas namo vidaus tinkle. Tam reikėtų patikrinti, ar elektrą turi kaimynai, ar neišsijungę automatiniai elektros energijos jungikliai. Taip pat siūloma patikrinti ESO atjungimų žemėlapyje, ar name nevykdomi kokie nors darbai, dėl kurių išjungiama elektra. Tik tada siūloma skambinti nurodomu trumpuoju telefonu.
Visais kitais atvejais teks pasikliauti daugiabučio administratoriais arba bendrija, priklausomai kas namą administruoja.