Taip pat komitetas svarstys siūlymą atšaukti ribojimus dėl lengvatinio dyzelino naudojimo žemės ūkyje – lengvatinį 60 eurų už 1 tūkst. litrų akcizą siūloma vėl taikyti žemės ūkio bendrovių ir ūkininkų sunkvežimiuose ir kitose transporto priemonėse.
Trečiadienį pakeitimus svarstys Seimas, o ketvirtadienį numatoma juos priimti.
Akcizų įstatymo pataisų reikalauja ūkininkai, sausį surengę didelę protesto akciją Vilniuje. Žemdirbiai ragina politikus iš viso atšaukti nuo sausio padidintą SND akcizą, taip pat grąžinti dyzelino akcizo lengvatą jų automobiliams.
Seime jau yra registruota demokratų frakcijos „Vardan Lietuvos“ frakcijos ir atskirų jo narių iniciatyvos SND akcizą sumažinti iki 13,94 euro, o anglies dioksido (CO2) dedamosios įsigaliojimą atidėti iki 2026 metų.
Dabar ji turėtų įsigalioti nuo 2025 metų sausio, tačiau Vyriausybė siūlo kompensuoti akcizo padidėjimą ir kitąmet pusmečiui atidėti dedamosios mokėjimą – nuo 2025 metų liepos ji siektų 30,6 euro už toną, o vėliau kasmet dvigubėtų, kol 2030-aisiais pasieks 183,6 euro.
13,94 euro SND akcizo tarifui yra pritaręs parlamentinis Kaimo reikalų komitetas. Tokį patį tarifą remia ir socialdemokratai, taip pat registravę pakeitimą.
Tuo metu aplinkos ministras liberalas Simonas Gentvilas bei „Laisvės frakcijos nariai Morgana Danielė ir Kasparas Adomaitis siūlo nustatyti 70,58 euro SND tarifą, nuo 2025 metų – 100 eurų, nuo 2026-ųjų – 150 eurų, nuo 2027-ųjų – 230 eurų, o nuo 2028-ųjų įsigaliotų 304 eurų tarifas, koks yra ir šiuo metu.
304 eurų už toną SND tarifą Seimas nustatė pernai pavasarį tvirtindamas „žaliuosius“ kuro akcizus.