Čekija: ES privalo „kuo greičiau reaguoti“ į „Gazprom“ planą sumažinti dujų tiekimą

Rusijos energetikos milžinės „Gazprom“ planas sumažinti dujų tiekimą į Europą rodo, kad Bendrijos šalys turi susitarti sumažinti rusiškų dujų vartojimą šią žiemą, antradienį pareiškė blokui pirmininkaujančios Čekijos pramonės ir prekybos ministras Jozefas Sikela.
„Gazprom“
„Gazprom“ / 123RF.com nuotr.

Rusijos prezidentas Vladimiras „Putinas ir toliau žais savo nešvarius žaidimus piktnaudžiaudamas dujų tiekimu ir šantažuodamas“, sakė J. Sikela, atvykęs į Briuselį aptarti bendro plano su Europos Sąjungos energetikos ministrais.

„Gazprom“ pranešimas, kad dujų tiekimas Europai bus dar labiau sumažintas, „yra tik papildomas... įrodymas, kad turime perimti žaidimą į savo rankas ir kuo greičiau sumažinti priklausomybę nuo Rusijos [energijos išteklių] tiekimo“, pridūrė jis.

Išvakarėse „Gazprom“ pranešė, kad dujų tiekimas Europai vamzdynu „Nord Stream 1“ nuo trečiadienio bus sumažintas iki 33 mln. kubinių metrų per parą – tai sudaro maždaug 20 proc. dujotiekio pajėgumų.

Bendrovė nurodė, kad turės sustabdyti vieną iš dviejų tebeveikiančių dujų pumpavimo turbinų dėl „variklio techninės būklės“.

Vokietijos vyriausybė savo ruožtu pareiškė, kad tolesniam dujų tiekimo mažinimui „techninių priežasčių nėra“.

Europa yra labai priklausoma nuo Rusijos energijos išteklių, o Vakarai kaltina Maskvą, kad ši, keršydama už sankcijas, pritaikytas Rusijai įsiveržus į Ukrainą, naudoja energiją kaip ginklą.

Europos Komisija praėjusią savaitę paragino Bendrijos šalis 15 proc. sumažinti gamtinių dujų vartojimą ateinančios žiemos mėnesiais, kad būtų galima apsisaugoti nuo Rusijos „šantažo“ trikdant energijos išteklių tiekimą.

Komisija taip pat prašo ES nares suteikti jai specialius įgaliojimus įvesti privalomus suvaržymus vartojimui, jeigu Rusija nutrauktų dujų tiekimą Europai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis